سپیده ابرآویز
۱٫سهیل بیرقی را نمی شناسم و زیاد از بیوگرافی ش نمی دانم .لازم هم نیست .فیلم من را که ببینی همین بس که با فیلمسازی توانا و خوش فکر مواجهی
۲٫من کار عجیبی است.کاری خطرناک .کاری که بایک اختلال و یک مفهوم روان شناسی در گیر می شود و به خوبیراز پس آن بر میاید.
۳٫در سال های اخیر بعد از پرویز که نمونه ای تصویری_سینمایی از یک فرد روان پریش بود ، من تجربه موفق دیگری است در به. تصویر کشبدن یک زن با اختلال خود شیفته و شخصیت نمایشی
۴٫ شاید دانستن ویژگی های این گروه از مبتلایان کار روان شناسان باشد اما همین که زنی را تماشا می کنی که گمان می کند از پس همه چیز بر میاید ، تحمل نه شنیدن ندارد و در تمام
۵رفتارهایش بر محور من بودنش حرکت می کند ، برای متاثر شدن و دوست داشتن فیلم کافی است .
۵٫ گرچه بازی لیلا حاتمی در این نقش شاید انتخاب مناسبی نباشد و یک نابازیگر یا چهره جدید می توانست به پزداخت و ارتقای اثر کمک بیشتری بکند اما در همین حد هم تماشای زنی آنتی پاد (ضد اجتماعی) با رفتارهای ویزان کننده و بیمار گونه حرفی است تازه و البته لازم
۶ .سینمای امروز اگر از طرح ملودرام های نخ نما عبور نکند و در آپارتمان ها و جنگ اعصاب های روزمره جا بماند بی شک سینمای از دست رفته ای است .
۷٫ یکی از در خشان ترین لحظات فیلم انجایی است که در می یابیم این زن بیمار که معلم موسیقی است خود اصلا موسیقی بلد نییست!
۸٫ بازی باورپذیر امیر جدیدی در کنار کارگردانی تمیز ، نقطه های مثبت دیگر من هستند.
۹٫سکانس پایانی با آن دیالوگ طلایی لیلا حاتمی که می گوید :اصلا من خودم این جوری ترجیح می دم تیر خلاصی است که به. مخاطب می فهماند این شخصیت بیمار در اوج استیصال هم حاضر نیست از من بودنش خارج شود و هم چنان در
نمایش من و اینکه همه چیز از من و صلاح دید من شروع و تمام می شود رها نشده و قطعا نمی شود مگر به شرط درمان در فیلم من
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- دانلود غیرمجاز نیم میلیونی یک فیلم تازه وارد به شبکه خانگی
- سهیل بیرقی کارگردان فیلم «من»: لیلاحاتمی میگفت برای این نقش اشتباهم!
- آخرین آمار فروش فیلمها/ فروشنده بدون تیزر تلویزیونی و ماهوارهای هشت میلیاردی شد
- بهنوش بختیاری چگونه در من نقش متفاوتی را بازی کرد؟
- قرارداد اکران دو فیلم جدید ثبت شد/ خداحافظی لانتوری با آفریقا
- گزارش لحظه به لحظه از جشن انجمن منتقدان/ لیلا حاتمی بهترین بازیگر نقش اول زن
- چرا فیلم «من» فروخت؟
- چرا کسی علامت «۱۵-» و «۱۶-» را برای فیلمها جدی نمیگیرد؟
- گزارشی از فروش فیلم های اکران شده در سینماها/ کمدیها همچنان پراقبال
- ۳ فیلم جدید اکران را در کدام سینماها ببینیم؟
- اختصاصی/ «من» از ۲۷ مرداد راهی اکران میشود/ رونمایی از تازه ترین عکس ها
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





