بالاخره حسین انتظامی حکم ریاست بر سازمان سینمایی را دریافت کرد و خوشبختانه مدتی در سینما خواهد ماند. بیمقدمه میخواهم چند آرزو به ایشان هدیه کنم تا به فرارسیدن روزهایی خوش برای سینما امیدوار بمانم.
۱. امیدوارم مشاورههای موثر، مفید و خالی از غرض و مرض همواره کنارشان باشد و مشاورههای پوسیده و شکست خورده و مریض از ایشان دور باشد. گفتوگوی مستمر با اهالی دلسوز و اصیل سینما میتواند راهگشا باشد.
۲. امیدوارم آقای انتظامی از رویه نادرست اسلافشان، دوری کنند. چند اقدام مثبت انگشت شمارِ مدیران پیش از خود را حفظ کنند و نگذارند کسی به اختراع مجدد چرخ دست بزند. بازسازی خرابکاری های پیشینیان، البته که واجب است. خرابکاریها هم شوربختانه اصلا کم نیست. ترمیم این ویرانیها برنامه دقیق و جامعی نیاز دارد.
۳. امیدوارم آقای انتظامی با برنامه و تکلیفِ مشخص، کار جدی خود را در سینما آغاز کند. در سالهای اخیر، سینما آنچنان با سوء مدیریت درگیر بوده و چنان لطماتی از مدیریت فرسوده و بیبرنامه و کارنابلد تحمل کرده که شرح آن داستانی است پرآب چشم.
۴. سینمای ایران به خون تازه و برنامههای تازه نیاز دارد. سینما در غالب دورهها مدیرانی داشته که فقط «اداره» میکردند، «جمع» میکردند تا دلواپسها و باج خواهان راضی باشند. حالا مدیری میخواهد که با شجاعت، پوسیدگیها را دور بیندازد و ایدههای تازه را جایگزین کند. اداره کردن صِرف و جمع کردن، ورِ محافظه کارانه ماجراست. انتصابهای دکتر انتظامی در آینده نزدیک میتواند روشن کند که اقبال همیشگی او به مدیران جوان و کارآمد و خلاق استقبال او از ایدههای نو و کارشناسانه تا چه میزان در سینما استمرار خواهد داشت.
۵. امیدوارم آقای انتظامی بیتوجه به سعایتها و کارشکنیها و باجخواهیها و بی توجه به فضاسازیهای کاذب رسانهای، فقط کارِ درست را انجام دهد.
اعتماد سهشنبه ۱۷ اردیبهشت
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت






