
سینماسینما، محمد تاجیک
در حالی که پیش از این اعلام شده بود که فیلم لامینور داریوش مهرجویی جزو فیلمهای اکران نوروزی است شنیده می شود که گویا قرار است این فیلم از اکران نوروزی حذف شود.
گفت وگویی که آقای فرجی با خبرگزاری ایسنا درباره وضعیت فیلم لامینور داشته است هم به نوعی می تواند تایید کننده این شایعات باشد.
محمدرضا فرجی در گفتوگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه شنیده شده دو فیلم «علفزار» و «لامینور» از فهرست اکران نوروزی حذف شدهاند بیان کرد: «علفزار» در نوبت بازبینی قرار دارد و «لامینور» هم به دلیل آنکه تاریخ پروانه نمایشی که از قبل داشته منقضی شده است، باید دوباره پروسه دریافت پروانه نمایش را طی کند.
فرجی در ادامه مصاحبه خود با تاکید بر اینکه «فقط فیلمی میتواند متقاضی اکران نوروزی باشد که پروانه نمایش معتبر داشته باشد»، افزود: ما دوست نداریم این طور برداشت شود که با اکران فیلمها مخالفتی داریم و مثلاً نسبت به نمایش فیلم آقای مهرجویی مقاومتی وجود دارد. ایشان بزرگ سینمای ایران هستند ولی دو سال است که پروانه نمایش فیلم «لامینور» منقضی شده و باید زودتر اقدام میشد. ضمن اینکه با توجه به شروع ماه رمضان از چهاردهم فروردین، ما در سال آینده نوبتهای اکران بهتری هم داریم که میتواند جزء گزینههای فیلمسازان باشد.
حذف فیلم لامینور از اکران نوروزی، اقدام بسیار نادرست و خطرناکی است و حضور آخرین ساخته آقای مهرجویی در اکران نوروزی ۱۴۰۱، اعتبار بسیار زیادی برای اکران نوروزی است.
آقای مهرجویی سالها قبل و سر توقیف و به عقب افتادن فیلم سنتوری، لطمه فراوانی دید و به او ضربه بزرگی وارد شد و حتی ماجرای توقیف سنتوری به نوعی باعث دق مرگ شدن تهیهکننده فیلم شد.
نگذاریم تاریخ تکرار شود. از این جور به تعویق افتادن فیلمها هیچگاه خاطره خوبی در ذهن علاقهمندان سینما باقی نمانده است.
مهرجویی هم از بزرگترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران است و هم با فیلم گاو، توانست ستایش رهبر فقید انقلاب را برانگیزد و راهگشای سینمای پس از انقلاب باشد.
یک بار سر فیلم سنتوری، لطمه بسیار بزرگی به مهرجویی وارد شد نگذاریم آقای مهرجویی که انشاءلله ۱۲۰ سال عمر با عزت داشته باشند در ۸۲ سالگی برای اکران آخرین فیلمش اینقدر در استرس و نگرانی باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- همصدایی چهرههای مهم فرهنگی و اجتماعی با فرزندان مهرجویی
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر
- درنگی بر خارج از متنِ «هامون»/ مهم است این چیزها را بدانیم؟
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دیوان عالی کشور تایید کرد؛ حکم قصاص و زندان عاملان قتلِ داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





