آناهید آباد میگوید دوران کرونا و پساکرونا فرصتی برای هنروتجربه است و نمایش آنلاین فیلمها میتواند راهگشای جدیدی در این دوران باشد.
به گزارش سینماسینما، آناهید آباد کارگردان فیلم «یه وا» درباره وضعیت سینمای هنری و تجربی در دوران کرونا و پساکرونا عنوان کرد: سینمای هنری و تجربی بیشتر از هر بخش دیگری در این زمان نیاز به حمایت دارد. در شرایط بحرانی ضعیفترین ارگانها بیشترین آسیب را میبینند که دیگر جبرانپذیر نیست. از آنجاکه در شرایط نرمال بخش آسیبدیده و آسیبپذیر سینمای ما هنروتجربه است پس نیاز به یک حمایت صد درصدی دارد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت سینمای هنروتجربه باید راهکارهایی بر اساس شرایط موجود برای نمایش فیلمها مهیا کند، بیان کرد: به نظر من هنروتجربه باید شانس نمایشهای آنلاین را چه برای فیلمهایی که هنوز اکران نشدهاند و چه برای فیلمهای اکران شده مهیا کند. از آنجا که خانوادهها با در نظر گرفتن هزینههای جانبی سینما برای دیدن فیلمهای هنروتجربه هزینه نمیکردند شاید با حمایت درست دولت نمایش آنلاین فیلمها راهگشای جدیدی در دوران کرونا و پساکرونا برای فیلمهای هنروتجربه باشد.
کارگردان «یهوا» با بیان اینکه دوران کرونا و پساکرونا میتواند فرصتی برای هنروتجربه باشد، عنوان کرد: همچنین فکر میکنم مدیریت هنروتجربه اگر ستادی با حضور فیلمسازانی که در گذشته فیلمهایشان در هنروتجربه اکران شده است تشکیل بدهد تا مسایل را کالبدشکافی کنند، می تواند با برنامههای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت راهکارهایی را برای عبور از این بحران در نظر بگیرد.
آباد ادامه داد: همچنین باید اکرانهای مناسب تری برای هنروتجربه در نظر گرفته بشود زیرا در حال حاضر تعداد کم سالن ها در کشور عملا باعث شده آنچه برای سینمای هنری و تجربی اتفاق می افتد اکران به معنای عام نباشد. تعداد سانسهای نمایش فیلم، سالنهای محدود و امکانات محدود حتی در مجتمعهای سینمایی معنی کلاسیک اکران را نیز نمیدهد.
وی با بیان اینکه هنروتجربه از امکان حداقلی اکران نیز برخوردار نیست، اظهار کرد: فکر میکنم مهمترین بخش این است که ما باید به یک ضابطه منطقی و درست در سبد اکران و نمایش هنروتجربه برسیم. همچنین از نظر من باید سینماهایی در هر منطقه و علاوه بر آن در سطح شهر نیز یک مجتمع سینمایی به هنروتجربه اختصاص داده شود تا فیلمها مخاطب خود را پیدا کنند.
کارگردان «یهوا» ادامه داد: در شرایط امروز جامعه، وظیفه دولت این نیست که از سینمای تجاری حمایت کند بلکه باید در این شرایط بحرانی پول بیت المال را برای حفظ بخشی از زیرساختهای سینما که به نظر من در سالهای اخیر در سینمای هنروتجربه تعریف میشود، خرج کند.
آباد تاکید کرد: همچنین سازمان سینمایی نیز باید این موضوع را در اولویت خود قرار بدهد که چگونه در این شرایط بحرانی هنروتجربه آسیب نبیند چه برسد به آنکه کمتر آسیب ببیند. در حال حاضر در کشور ما فیلمسازانی که به فکر ساختن سینما به شکل هنری هستند، در سینمای هنروتجربه نمود پیدا میکنند و تعداد فیلمسازان این سینما نیز به شدت محدود ماندهاند و فکر میکنم باید از حمایت حداکثری برخوردار باشند.
وی در پایان با اشاره به اینکه سینمای تجاری نیز موظف به حمایت از سینمای هنروتجربه است، گفت: از نظر من، بخشی از فروش سینما و امکانات آن باید به هنروتجربه اختصاص یابد.
منبع: صبا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم دیدار با عوامل مستند «آیدین» با حضور اعضای تیم ملی بسکتبال برگزار شد
- کارگردان «رنج زیر پوست»: این فیلم را در حمایت از زنان، دختران و حقوق انسانها ساختهام/ نقد دیکتاتوری مردسالارانه
- پوستر مجموعه فیلمهاى کوتاه «هفت» منتشر شد/ تقدیم اکران اول به علی انصاریان
- «مراسم تدفین کلاغها» در هنروتجربه به نمایش درمیآید/ زنی که هزاربار میمیرد
- «یه وا» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره ایتالیایی شد
- گفتوگو با کارگردان «منگی»/ یک شیوه تمرینی و یک شیوه تولیدی دارم که مخصوص خودم است
- تلاشی برای درگیر کردن مستقیم هنر با تربیت انسانی!/ نگاهی به «خط باریک قرمز»
- تاخیر در اکران «جایی برای فرشتهها نیست» ساخته سام کلانتری
- اکران «هنر و تجربه» از اول تیر آغاز میشود/ اسامی فیلمها
- کارگردان «اسرار دریاچه» مطرح کرد/ نجات سینمای هنری در گرو یک کارگروه در «هنر و تجربه»
- واکنش مدیرعامل هنروتجربه به آییننامه نمایش آنلاین فیلمها/ سازمان سینمایی مخالفتی با ارائه خدمات به همه فیلمها ندارد
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- جنگ، فرار و باز هم جنگ/ نگاهی به فیلم «یهوا»
- «یهوا» بهترین فیلم خارجی جشنواره آمریکایی شد
- یک زن، یک راز/ نگاهی به فیلم «یه وا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- مراسم اختتامیه هفتادوششمین جشنواره کن برگزار شد/ نخل طلا به «آناتومی یک سقوط» رسید
- معرفی برندگان بخشهای جنبی جشنواره کن
- «خیال»؛ گنج هفتادوششمین جشنواره فیلم کن
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با بابک کریمی/ همانهایی که امروز سنتی هستند در جوانی سنتشکن بودند
- پلمب مجموعه سینمایی گلشن مشهد به دلیل بیحجابی
- هشدار سهرابی به سینماگران؛ به سمت عواملی که بر مدار قانون رسمی حرکت نمیکنند، نروید
- برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند/ «چگونه رابطه داشته باشیم»، برنده جایزه اصلی
- «بلوط پیر» کن لوچ پرونده بخش رقابتی کن ۲۰۲۳ را بست
- مهرداد فرید : مسئولان آستان قدس می گفتند که چرا ازخواهر گلشیفته استفاده کرده اید؟
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلمنامه
- «برادران سوپر ماریو»، سومین انیمیشن پرفروش تاریخ شد
- معرفی برندگان ۲ بخش جشنواره کن
- «نگاه سکوت» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- اختصاصی سینماسینما/ بخش دولتی سینمای ایران چطور کن را دور زد؟/ چتر عجیب و غریب سینمای ایران
- «آیههای زمینی» برای جایزه چقدر شانس دارد؟/ جدول ستاره منتقدان فرانسوی
- تیم کشتی آلیش بانوان ایران با حمایت همراه اول قهرمان آسیا شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- وزیر ارشاد: ممنوعیت فعالیت خوانندگان «خبرسازی» است
- همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛ تندیس شهید «دریاقلی سورانی» به موزه سینمای ایران اهدا شد
- نخستین نمایش عمومی «رویای بنفشهها» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران
- نسخه ویژه نابینایان «آدم برفی» با صدای پدرام شریفی منتشر میشود
- هدایای ویژه همراه اول برای خوزستانیها بهمناسبت روزهای خرمشهر و دزفول
- محسن امیریوسفی، مجددا رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران شد
- دو نمایش تازه به نوفللوشاتو میآید/ اجرای «رومئو و ژولیت» تا ۱۲ خرداد
- «درب» در سینماهای فرانسه اکران میشود
- نمایش دو فیلم کوتاه ایرانی در نیومکزیکو
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد: «عمل کشتن»؛ روایتی از کشتار کمونیستها توسط گنگسترهای اندونزی
- حسن فتحی: هنوز سریال جدیدم را انتخاب نکردهام
- «واشکافی یک سقوط» در صدر جدول منتقدان فرانسوی