به گزارش سینماسینما تابناک نوشت:
شورای صنفی نمایش صبح امروز کار خود را بدون دعوت از نمایندگان جدید دو صنف کانون کارگردانان و شورایعالی تهیه کنندگان آغاز کرد و رئیس کانون کارگردانان را تغییر داد؛ اقدامی که میتواند به منزلهای کودتایی علیه محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینما که همساز سازمان سینمایی نبوده تلقی شود و واکنشهایی را در پی خواهد داشت.
شورای صنفی نمایش متشکل از نمایندگان انجمن سینماداران، شورایعالی تهیه کنندگان وکانون کارگردانان و پخش کنندگان با حضور نماینده سازمان سینمایی است و از ابتدای راه اندازی نماینده کانون کارگردانان سینمای ایران به عنوان بی طرف رییس آن بوده است که در دو دوره متوالی محسن امیریوسفی ریاست آن را برعهده داشت.
صبح امروز در حالی که نمایندگان سابق شورای صنفی نمایش در محل سازمان سینمایی جمع شده بودند تا در حضور طباطبایی نژاد آخرین جلسه شورای صنفی نمایش قبل را برای تقدیر و تشکر برگزار کرده و خداحافظی کنند این جلسه به یکباره بدون نمایندگان رسمی دو صنف تهیه کنندگان و کارگردانان به جلسه شورای صنفی نمایش جدید تشکیل شد!
بنابر شنیده ها انجمن سینماداران صابری و فرجی را به عنوان دو عضو خود معرفی کرده بودند، کانون پخش مرتضی شایسته را به عنوان نماینده خود به شورای صنفی معرفی کرده بود که در جلسه حضور داشت اما کانون کارگردانان رضا درمیشیان را به عنوان نماینده این دوره خود معرفی کرده بود که به جلسه دعوت نشده بود! نماینده شورایعالی تهیه کنندگان هم قرار بود هفته آینده و برای جلسه تازه معرفی شود که یکباره محمد حسین فرح بخش به عنوان نماینده انتصابی(؟) شورایعالی تهیه کنندگان در جلسه حضور پیدا کرد.
این در حالی است که فرح بخش به دلیل برخورد ناشایست و مشاجره در شورای صنفی قبلی محکوم به عدم حضور در شورای صنفی قبل شده بود و از خانه سینما حکم عدم حضور گرفته بود! به همین دلیل حضور محمد حسین فرح بخش به عنوان نماینده تهیه کنندگان، چنین استنباطی را در پی داشته که این اقدام از سمت سازمان سینمایی رخ داده و نه از صنف تهیه کنندگان!
با حضور این جمع بلافاصله انتخابات دور جدید بدون حضور نمایندگان رسمی برگزار شد! که این امر با اعتراض محسن امیریوسفی رئیس سابق شورای صنفی نمایش بر نبودن نمایندگان رسمی دو صنف سینمائی روبرو شد و امیریوسفی به اعتراض جلسه را ترک کرد.
بدین ترتیب شورای صنفی نمایش بدون حضور نمایندگان رسمی شورایعالی تهیه کنندگان و کانون کارگردانان در حضور طباطبایی نژاد در سازمان سینمایی انتخابات برگزار کرد و مرتضی شایسته را به عنوان دبیر شورای صنفی نمایش برگزید! حال سوال اینجاست آیا شورای صنفی جدید بدون حضور نمایندگان دو صنف مهم سینمایی مشروعیت دارد؟ و دلیل این برخورد سازمان سینمایی با نمایندگان دو صنف مهم سینمائی چیست؟!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- «شبگرد» فرزاد موتمن اکران میشود
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ۳ فیلم جدید در سینماها/ پایان اکران سراسری «مست عشق» و «سال گربه»
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- فیلمهای مدیری، سهیلی و داودنژاد در راه اکران/ ثبت دوباره قرارداد فیلم حمیدرضا آذرنگ
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است