در قسمت سوم از فصل جدید برنامه نقد ۵ که به نقد فیلم «جایی برای فرشتهها نیست» پرداختهاست، آرش خوشخو منتقد سینمایی این فیلم را به مستند «لست دنس» تشبیه کرد.
به گزارش سینماسینما، مستند داستانی «جایی برای فرشتهها نیست»، ساخته سام کلانتری درباره سرگذشت دختران تیم اسکیتهاکی ایران است که سیمرغ بهترین فیلم مستند جشنواره فجر را به دست آورده و این روزها با وجود تمام مشکلات سینما در گروه سینماهای هنر و تجربه به نمایش درآمده و از ماه آینده هم اکران آنلاین خواهد داشت.
آرش خوشخو، منتقد سینمایی به بهانه اکران این فیلم، در برنامه نقد ۵ با اشاره به اینکه سینمای ما به طور کلی راوی شکست و افسوس و دریغ است،گفت: «ما روایت پیروزی کم داریم و فیلم جایی برای فرشتهها نیست، یکی از بهترین روایتهای پیروزی را بیان میکند، به خصوص که روی طبقه حساس کشور یعنی دختران جوان دست میگذارد.»
این روزنامهنگار و منتقد سینمایی با توضیح اینکه، اخیرا پس از ساخت جایی برای فرشتهها نیست، مستند سریالی ورزشی خوشساختی به نام «لستدنس» از شبکه نتفیلیکس پخش شده که به داستان تلاش مایکل جردن و سایر غولهای تیم شیکاگو بولز برای ششمین قهرمانی در لیگ ملی بسکتبال آمریکا میپردازد، گفت:«
گزارشهایی منتشر شده که این سریال تبدیل به محبوبترین سریال شرکت نتفلیکس در جهان شده است و به نظرم الگوی فیلم جایی برای فرشتهها نیست بسیار منطبق با این سریال است.»
خوشخو ادامه داد:«جایی برای فرشتهها نیست مانند این سریال مایههای دراماتیکی بسیار قوی را القا میکند.»
خوشخو ادامه داد:«این فیلم روایت پیروزی از یک طبقه بسیار حساس است و برای همین جدا از همه فاکتورهای دیگر فیلم بسیار ارزشمندی محسوب میشود. چون در حوزه اجتماعی ایران، بارها بالاترین مقامها بر موفقیتهای بینالمللی زنان تاکید کردهاند اما همیشه مقاومتهایی در سطوح پایینتر در مقابل این روند مترقی و مدرن در چارچوب نظام کشور وجود داشته است.»
اعتماد آنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیروزی اراده
- ساداتیان در برنامه «هفت» مطرح کرد/ سینما، آنقدر که مردم را میترسانند ترسناک نیست
- نامزدهای بخش ملی جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- درباره «جایی برای فرشته ها نیست»/ «زنان موفق، مردان حمایتگر»
- پنج فیلم برتر روز سوم جشنواره سینماحقیقت از نگاه تماشاگران اعلام شد
- داستان مسیر سخت دختران تیم ملی اسکیت هاکی در بخش بین الملل جشنواره سینما حقیقت
- لبرون جیمز، ستاره مطرح بسکتبال بازیگر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- همه چیز درباره امکان مینا به بهانه پخش از تلویزیون
- «۱۳ روز ۱۳ شب»؛ فیلمی فرانسوی به شیوه هالیوودی
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- نگاهی به نمایش «رامسس دوم»/ شیطان یا فرشته؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- تریلر فیلم «مایکل»؛ نمایش دگرگونی اساسی جعفر جکسون
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- در سومین فیلم تام فورد؛ ادل برای نخستین بار بازیگر میشود
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- رونمایی از جدیدترین اثر شمس لنگرودی / گزارش تصویری
- اکران آنلاین مستند «بودن»؛ مرزی باریک میان بخشش و قصاص
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- فواد شمس درگذشت
- پارسا پیروزفر «خانم شین» را میسازد
- طعم تلخ گیلاس
- «آقای زالو»؛ روایتی کمیک با طعم تلخ و گزنده
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- نگاهی به فیلم «ناتور دشت»؛ یسنا گم شده!
- «چای سرد»؛ تصویر تلخ سیمای هنر و هنرمند در تنگنای زندگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- نمایش «کازابلانکا» / گزارش تصویری
- موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت ۷ فیلم
- «هزار و یک فریم» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی شد
- همایون ارشادی درگذشت
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- «پیرپسر» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نمایش موزیکال «رابین هود» روی صحنه تالار وحدت
- جشنواره تورین با تمرکز بر فیلمسازان زن برگزار میشود
- برگزاری نخستین جلسه شورای داوری هنرهای نمایشی در انجمن صنفی تماشاخانههای ایران
- محمدعلی دشتی درگذشت





