محمد تاجیک : فیلم «گیتی همسر علیرضا» به کارگردانی حمیدرضا هنری و تهیهکنندگی همایون رضا عطاردی و عزتالله جامعی ندوشن اکران خود را از هشتم دی ماه در سینما هاآغاز کرد.
داستان فیلم «گیتی همسر علیرضا» درباره گیتی و علیرضا است در کنار هم زندگی آرام و متوسطی دارند. گیتی که استادیار دانشگاه است برای ارائه مقاله علمی خود به زنو باید سفر کند. علیرضا در کابوسهایی که او را در مرز از بین رفتن قرار داده، سرگردان است. او به پیشنهاد روانپزشک خود دست به اعتراف عجیبی میزند. اعترافی که مسیر زندگی عاشقانه گیتی و علیرضا را به فروپاشی میکشاند.
با حمید هنری کارگردان این فیلم گفت وگویی کرده ایم که می خوانید :
*آقای هنری ،اکران فیلمتان از کی شروع شده است ؟
-فیلم «گیتی همسر علیرضا» از ۸ دی ماه اکرانش آغاز شده و با توجه به اینکه سینماها به دلیل کرونا ، ظرفیت بلیط فروشی شان فقط هفتاد درصد است، استقبال خوبی از فیلم شده و سی الی چهل ظرفیت سالنهای نمایش دهنده این فیلم پرمی شود .در چند روز اخیر نیز سانسهای فوق العاده ای برای فیلم در نظر گرفته شده و تماشاگران ارتباط خوبی با فیلم برقرار کرده اند .
*شما سالهابه عنوان روزنامه نگار فعالیت داشتید ، چه شد که به سمت فیلمسازی رفتید و درباره مراحل ابتدایی ساخت فیلم هم توضیح می دهید ؟
-برای ساخت فیلم سینمایی بلند به خصوص فیلم اول مصائب زیادی وجود دارد،اینکه بتوانی سرمایه جور کنی و فیلم را جلو ببری کار خیلی سختی است . البته من تجربه ساخت چند تا تله فیلم در تلویزیون را داشتم و فیلم آخرم یعنی رادیو آبادان تقریبا در شاکله فیلم سینمایی از تلویزیون پخش شده و می شود .این تجربه باعث شد که به دنبال ساخت فیلم سینمایی ام باشم ولی با کمبود بودجه مواجه شدیم ولی با کمک دوستان و تجربیاتی که داشتیم ساخت فیلم را به جلو بردیم .
البته پایان ساخت فیلم با بحران کرونا مواجه شد و طبیعتا اکران فیلم را به تعویق انداخت ولی بالاخره نوبت اکران این فیلم به دی ماه سال ۱۴۰۰ رسید .اساسا هرکسی که می خواهد فیلم اول خود را بسازد در سرزمین ما با مسیر سختی مواجه می شود ، به خصوص اینکه بخواهی فیلمی بسازی که از خودت دور نباشد و به خودت نزدیک باشد و گرفتار سرمایه گذار و دوست سرمایه گذار و همسر و خانواده سرمایه گذار نباشی و بتوانی آن فکر واندیشه ای که دوست داری را اجرا کنی به شدت کار سختی است و موانع سختی پیش رویت قرار می گیرد.
*از اکران فیلمت در هنروتجربه راضی هستی ؟
_هنروتجربه به نوعی باعث شد فیلم رنگ اکران بگیرد ،من خودم چون به شکل مستقیم درگیر اکران بودم باید بگویم این قدرت را نداشتیم که این فیلم را در گروههای دیگر اکران کنیم .اکران کردن این فیلم در شرایط فعلی کار خیلی سختی بود ، چون حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ فیلم در نوبت اکران هستند ، تقابل با این فیلمها خیلی سخت بود .به قول دوستان در هنروتجربه باید فداکادانه تلاش کرد تا فیلم بهتر دیده شودو باید تلاش کنیم که بینندگانی تمایل فرهنگی و فکری دارند دعوتشان کنیم این فیلم را ببینند و این بیشتر یک تلاش شخصی است.
نکته مهم دیگری که باید بگویم این است پخش کننده ها در صنعت سینما نقش تعیین کننده ای دارند و خیلی از پخش کننده ها فیلمهای متوسط و ضعیف را نجات می دهند ، موارد زیادی وجود دارد که بسیاری از پخش کننده ها با ترفندهای تبلیغاتی کاری می کنند یک فیلم دیده شود .تقابل با آنها کارسختی است .ما به شکل پارتیزانی و …. تلاش می کنیم کسانی که تمایل به دیدن چنین فیلمهایی را دارند دعوت کنیم تا به تماشای این فیلم بیایند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست