۸ نمایش در بخش کودک و ۷ نمایش در بخش نوجوان به بیست و ششمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافتند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، هیات انتخاب بخشهای کودک و نوجوان متشکل از یدالله آقاعباسی کارگردان و پژوهشگر تئاتر از کرمان، جهانشیر یاراحمدی بازیگر و پژوهشگر از بوشهر، جواد کبودرآهنگی کارگردان و بازیگر از همدان، حسن دولتآبادی نویسنده و کارگردان از تهران و کریم اکبریمبارکه بازیگر و کارگردان از تهران، اسامی ۸ نمایش راهیافته به بخش کودک و ۷ نمایش پذیرفتهشده در بخش نوجوان را اعلام کردند.
۸ نمایش راهیافته به بخش کودک از میان ۸۲ اثر ارسال شده:
۱- «هوشنگ لاکپشته» به کارگردانی الکا هدایت از تهران
۲- «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری از تهران
۳- «مبارک و قالیچه پرنده» به کارگردانی حامد زحمتکش از تهران
۴- «خاله سوسکه» به کارگردانی امیر شیخجبلی از اصفهان
۵- «مرد نون زنجبیلی» به کارگردانی ندا بداغی از بندر دیر بوشهر
۶- «نمکی و دیو الکی» به کارگردانی سعید باغبانی از همدان
۷- «مزه دروغ تلخه» به کارگردانی سمیرا یزدانپژوه از تهران
۸- «بالتازار» به کارگردانی محسن پورقاسمی از همدان
۷ اثر پذیرفتهشده در بخش نوجوان از میان ۵۱ اثر ارسال شده:
۱- «رویای کودکانه» به کارگردانی سیروس سپهری از تهران
۲- «عموی عجیب بزرگ کوچک من» به کارگردانی ناصر آویژه از تهران
۳- «افسانه ماردوش» به کارگردانی محمد جهانپا از مشهد
۴- «بیگ بنگ» به کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهینشهر اصفهان
۵- «پرپر سیمرغ پر» به کارگردانی رضا عبدالعلیزاده از تهران
۶- «به مرور زمان» به کارگردانی حسین اسدی از جزیره خارک
۷- «افسانه بایبری» به کارگردانی رضا روان از همدان
بیست و ششمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» آبانماه در همدان برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





