مراسم افتتاحیه آکادمی علوم سینمایی اوراسیا با حضور رائد فریدزاده، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ایران و سایر نمایندگان ۲۲ کشور عضو در مسکو برگزار شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ادارهکل روابط عمومی سازمان سینمایی، آکادمی علوم سینمایی اوراسیا که با حمایت وزارت فرهنگ روسیه راهاندازی شده است، به عنوان یک ظرفیت علمی-تخصصی سینمایی برای توسعه همکاریهای سینمایی در منطقه اوراسیا عمل خواهد کرد.
این مراسم روز گذشته در حضور شخصیتهای برجستهای از جهان سینما با پیام تصویری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سخنرانی وزیر فرهنگ روسیه آغاز به کار کرد.
پوتین در پیام خود تأکید کرد: تأسیس این آکادمی گامی مهم در تحکیم پیوندهای فرهنگی بین ملتهای منطقه است و میتواند به توسعه صنعت سینمای اوراسیا کمک شایانی کند.
همچنین نیکیتا میخایلکوف، کارگردان سرشناس روس و رئیس آکادمی، در سخنرانی خود عنوان کرد: این آکادمی میتواند به کانونی برای تبادل تجربیات و دانش سینمایی بین کشورهای عضو تبدیل شود.
وی از ایران به عنوان یکی از سینماهای تأثیرگذار منطقه یاد کرد و نسبت به گسترش همکاریهای دوجانبه ابراز امیدواری کرد.
یکی از بخشهای قابل توجه مراسم، رونمایی از تندیس پروانه الماس به عنوان نماد رسمی آکادمی بود. این تندیس که توسط هنرمندان سرشناس روس طراحی شده، ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن را در خود جای داده و به گفته طراحان آن، نماد پرواز و تحول در هنر سینما است.
علیرضا اسماعیلی معاون توسعه و مطالعات سینمایی، محمد طیب مدیرکل جشنوارهها و همکاریهای بینالملل و بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در این سفر رئیس سازمان سینمایی را همراهی میکنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کانون کارگردان سینمای ایران درخواست کرد؛ شورای پروانه ساخت را برچینید/ ممیزی فیلمنامهها را پایان دهید
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- افق سینمای ایران باید افق استانداردهای جهانی باشد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- نکوداشت زندهیاد مهدی مسعودشاهی برگزار شد/ مدیری از جنس مهر
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- تغییراتی که باید، انجام میشود؛ پاسخ وزیر ارشاد درباره تغییر دبیر جشنواره فجر و معاون هنری
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد
- پیمان خازنی، «خسرو و شیرین» را به روسیه میبرد
- جنگ ضد مردمی است/ نگاهی به فیلم «۲۰ روز در ماریوپل»
- روسیه اسکار را تحریم کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





