آناهید آباد میگوید دوران کرونا و پساکرونا فرصتی برای هنروتجربه است و نمایش آنلاین فیلمها میتواند راهگشای جدیدی در این دوران باشد.
به گزارش سینماسینما، آناهید آباد کارگردان فیلم «یه وا» درباره وضعیت سینمای هنری و تجربی در دوران کرونا و پساکرونا عنوان کرد: سینمای هنری و تجربی بیشتر از هر بخش دیگری در این زمان نیاز به حمایت دارد. در شرایط بحرانی ضعیفترین ارگانها بیشترین آسیب را میبینند که دیگر جبرانپذیر نیست. از آنجاکه در شرایط نرمال بخش آسیبدیده و آسیبپذیر سینمای ما هنروتجربه است پس نیاز به یک حمایت صد درصدی دارد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت سینمای هنروتجربه باید راهکارهایی بر اساس شرایط موجود برای نمایش فیلمها مهیا کند، بیان کرد: به نظر من هنروتجربه باید شانس نمایشهای آنلاین را چه برای فیلمهایی که هنوز اکران نشدهاند و چه برای فیلمهای اکران شده مهیا کند. از آنجا که خانوادهها با در نظر گرفتن هزینههای جانبی سینما برای دیدن فیلمهای هنروتجربه هزینه نمیکردند شاید با حمایت درست دولت نمایش آنلاین فیلمها راهگشای جدیدی در دوران کرونا و پساکرونا برای فیلمهای هنروتجربه باشد.
کارگردان «یهوا» با بیان اینکه دوران کرونا و پساکرونا میتواند فرصتی برای هنروتجربه باشد، عنوان کرد: همچنین فکر میکنم مدیریت هنروتجربه اگر ستادی با حضور فیلمسازانی که در گذشته فیلمهایشان در هنروتجربه اکران شده است تشکیل بدهد تا مسایل را کالبدشکافی کنند، می تواند با برنامههای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت راهکارهایی را برای عبور از این بحران در نظر بگیرد.
آباد ادامه داد: همچنین باید اکرانهای مناسب تری برای هنروتجربه در نظر گرفته بشود زیرا در حال حاضر تعداد کم سالن ها در کشور عملا باعث شده آنچه برای سینمای هنری و تجربی اتفاق می افتد اکران به معنای عام نباشد. تعداد سانسهای نمایش فیلم، سالنهای محدود و امکانات محدود حتی در مجتمعهای سینمایی معنی کلاسیک اکران را نیز نمیدهد.
وی با بیان اینکه هنروتجربه از امکان حداقلی اکران نیز برخوردار نیست، اظهار کرد: فکر میکنم مهمترین بخش این است که ما باید به یک ضابطه منطقی و درست در سبد اکران و نمایش هنروتجربه برسیم. همچنین از نظر من باید سینماهایی در هر منطقه و علاوه بر آن در سطح شهر نیز یک مجتمع سینمایی به هنروتجربه اختصاص داده شود تا فیلمها مخاطب خود را پیدا کنند.
کارگردان «یهوا» ادامه داد: در شرایط امروز جامعه، وظیفه دولت این نیست که از سینمای تجاری حمایت کند بلکه باید در این شرایط بحرانی پول بیت المال را برای حفظ بخشی از زیرساختهای سینما که به نظر من در سالهای اخیر در سینمای هنروتجربه تعریف میشود، خرج کند.
آباد تاکید کرد: همچنین سازمان سینمایی نیز باید این موضوع را در اولویت خود قرار بدهد که چگونه در این شرایط بحرانی هنروتجربه آسیب نبیند چه برسد به آنکه کمتر آسیب ببیند. در حال حاضر در کشور ما فیلمسازانی که به فکر ساختن سینما به شکل هنری هستند، در سینمای هنروتجربه نمود پیدا میکنند و تعداد فیلمسازان این سینما نیز به شدت محدود ماندهاند و فکر میکنم باید از حمایت حداکثری برخوردار باشند.
وی در پایان با اشاره به اینکه سینمای تجاری نیز موظف به حمایت از سینمای هنروتجربه است، گفت: از نظر من، بخشی از فروش سینما و امکانات آن باید به هنروتجربه اختصاص یابد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ساموئل خاچیکیان، یک گفتوگو»؛ جذاب برای دوستداران سینما
- ۳ فیلم و یک داور ایرانی در جشنواره ارمنستان
- اکران آنلاین «اینان» آغاز شد
- اولین کارگاه انتقال تجربه بسته انیمیشن «رویاهای رنگی» برگزار شد؛ امیدواریم اکران انیمیشن کوتاه ادامه پیدا کند
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- مراسم دیدار با عوامل مستند «آیدین» با حضور اعضای تیم ملی بسکتبال برگزار شد
- کارگردان «رنج زیر پوست»: این فیلم را در حمایت از زنان، دختران و حقوق انسانها ساختهام/ نقد دیکتاتوری مردسالارانه
- پوستر مجموعه فیلمهاى کوتاه «هفت» منتشر شد/ تقدیم اکران اول به علی انصاریان
- «مراسم تدفین کلاغها» در هنروتجربه به نمایش درمیآید/ زنی که هزاربار میمیرد
- «یه وا» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره ایتالیایی شد
- گفتوگو با کارگردان «منگی»/ یک شیوه تمرینی و یک شیوه تولیدی دارم که مخصوص خودم است
- تلاشی برای درگیر کردن مستقیم هنر با تربیت انسانی!/ نگاهی به «خط باریک قرمز»
- تاخیر در اکران «جایی برای فرشتهها نیست» ساخته سام کلانتری
- اکران «هنر و تجربه» از اول تیر آغاز میشود/ اسامی فیلمها
- کارگردان «اسرار دریاچه» مطرح کرد/ نجات سینمای هنری در گرو یک کارگروه در «هنر و تجربه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه