کارگردان و بازیگر نامدار سینمای اسپانیا که با فیلم مشترک خود امسال به عنوان نماینده کشورشان به اسکار میروند در جشنواره فیلم نیویورک از مسایل مختلفی سخن گفتند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، در حالی که پدرو آلمادوار همین هفته ۷۰ ساله میشود، در جشنواره فیلم نیویورک با نمایش جدیدترین فیلمش «درد و افتخار» با مخاطبان صحبت کرد.
وی در عین حال در گفت و گو با ورایتی پیش از شروع نمایش شخصیترین فیلمش تا به امروز، یادآوری کرد: اینجا حس میکنم در خانه هستم. انگار در جشنوارههای فیلم به دنیا آمدهام. این بخشی از وجود من است.
این کارگردان که دوازدهمین فیلمش را در جشنواره فیلم نیویورک روی صحنه میبرد از لذت کار کردن با آنتونیو باندراس صحبت کرد و گفت که این یک موهبت است که با او کار میکند و تاکید کرد که رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند.
این ۲ که به عنوان فیلمساز و بازیگر تاکنون با هم در هشت فیلم همراهی کردهاند، پس از سکته قلبی باندارس در سال ۲۰۱۷ قویتر از همیشه در کنار هم هستند.
باندراس توضیح داد که به خطر افتادن سلامت جسمیاش برایش نقطه عطفی بود و موجب شد تا زندگی هر دوی آنها به نوعی مورد رحمت واقع شود.
وی از دورهای گفت که در بیمارستان بستری بود و افزود: وقتی پدرو به من زنگ زد، میدانست که در من تغییری به وجود آمده و گفت خیلی خوشحال میشود اگر همین تغییر را برای نشان دادن شخصیت فیلم هم به کار بگیرم. او گفت: پنهانش نکن و من دقیقا میدانستم او دارد درباره چه چیزی حرف میزند. او دری را برای من باز کرد که بتوانم خودم را کاملا به روشی دیگر روی پرده بزرگ ببینم.
باندراس افزود: به شیوهای استعاری من این فرصت را یافتم تا با این فیلم آنتونیو باندراس را بکشم، آنتونیو باندراسی که همه او را میشناختند.
باندراس که با این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد انتظار میرود در فصل جوایز سینمایی این موفقیت را بیشتر هم بکند.
«درد و افتخار» به عنوان نماینده اسپانیا برای اسکار ۲۰۲۰ معرفی شده است.
آلمادوار در این باره گفت از این که نماینده اسکار است بسیار خوشحال است زیرا فقط معرف خودش و حرفهاش نیست، بلکه معرف کشورش هم هست.
وی گفت: من همه کشورم را در این فیلم نشان دادهام و این یک مسئولیت بزرگ است. من هر چه در قلبم داشتم را عیان کردم تا در میان نامزدها جای بگیرم. اما هیچوقت نمیدانی چه پیش میآید. این یک معماست اما من سعی میکنم به آن برسم.
پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم نیویورک تا ۱۳ اکتبر(۲۱ مهر) ادامه دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خرس پدینگتون با آنتونیو باندراس به پرو میرود/ کولمن راهبه میشود
- روایت پدرو آلمودوار از «رنج و شکوه» / قصهگویی پرشور با ذهن خسته از جهان
- «آنتونیو باندراس» به «ایندیانا جونز ۵» پیوست
- آنتونیو باندراس در نقش یک روزنامهنگار جنایی
- نشست خبری جشنواره کن به تعویق افتاد
- فیلمهایی که احتمالاً به کن ۲۰۲۱ میروند/ حضور «قهرمان» فرهادی در فهرست ورایتی
- معرفی برندگان جوایز گویا/ اسکار اسپانیا به «دختران» رسید
- ابتلای آنتونیو باندراس به کووید-۱۹
- خاطرات پدرو آلمادوار از قرنطینه/ قسمت دوم: وارن بیتی، مدونا و من
- «آلمادوار» و «پولانسکی» پیشتاز نامزدی جوایز فیلم اروپا
- اختصاصی سینماسینما/ آیا منتقدین فرانسوی همگی دست به یکی کردهاند؟
- ادای احترام به آخرین امپراتور سینمای ایتالیا
- سودربرگ رسوایی «اسناد پاناما» را به فیلم تبدیل می کند
- از ژیل ژاکوب تا جیم کری/ ادای احترام سلبریتیها به فورمن فقید
- نمایش فیلمی با بازی آنتونیو باندراس در جشن کاپری هالیوود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





