برادران «روسو» که کارگردان پرفروشترین فیلم تاریخ سینما هستند نسبت به صحبتهای «مارتین اسکورسیزی» در انتقاد از سینمای ابرقهرمانی واکنش نشان دادند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، «جو روسو» و «آنتونی روسو» که با ساخت فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» محصول کمپانی مارول رکورد پرفروشترین فیلم تاریخ سینما را از «آواتار» گرفتند، سکوت خود را در قبال صحبتهای «مارتین اسکورسیزی» شکستند که معتقد است فیلمهای ابرقهرمانی سینما نیستند.
«جو روسو» در این باره گفت: این به تعریف شما از سینما بستگی دارد و ما سینما را فیلمی تعریف میکنیم که افراد را برای به اشتراک گذاشتن یک تجربه احساسی گرد هم جمع میکند.
فروش فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» در گیشه تنها نشانهای از موفقیت مالی نیست بلکه نشان میدهد این فیلم تاثیری بیسابقه بر روی مخاطبان در سراسر جهان از لحاظ به اشتراک گذاشتن داستان و تجربه آن داشته است.
«آنتونی روسو» نیز گفت: میتوان به این قضیه از زاویهای دیگر نیز نگاه کرد و آن این است که سینما متعلق به هیچ کس نیست، ما صاحب سینما نیستم و شما نیز صاحب آن نیست و سینما متعلق به اسکورسیزی هم نیست.
«مارتین اسکورسیزی» اولین بار در گفتگویی با مجله امپایر با انتقاد از دنیای سینمایی مارول و فیلمهای ابرقهرمانی اظهار کرده بود: سینماها را فیلمهای ابرقهرمانی تسخیر کردهاند و سالنهای سینما به پارکهای موضوعی (شهربازی) تبدیل شدهاند. این فیلمها در حال ساخت نوع دیگری از مخاطب است که فکر میکند سینما این است. من این فیلمها را تماشا نمیکنم. البته تلاش کردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلمها هرچقدر هم خوب ساخته شوند و بازیگران در آنها بهترین عملکرد خود را نیز داشتهباشند، از نظر من شبیه به پارکهای موضوعی هستند. این سینمای انسانها نیست که در آن برای رساندن و انتقال احساسات و عواطف و تجربههای روانشناختی با دیگر انسانها تلاش میشود.
سینماگران مهمی چون «فرانسیس فورد کاپولا» و «کن لوچ» نیز پس از آن، از اظهارات «اسکورسیزی» دفاع کردند.
«کوین فایگی» رئیس کمپانی مارول نیز چند روز پیش اظهارت «مارتین اسکورسیزی» کارگردان بزرگ سینمای جهان درباره فیلمهای ابرقهرمانی و تشبیه آنها به شهر بازی را تاسف آور خواند و گفت: فکر میکنم من و هر فردی که در حال کار در این فیلمهاست عاشق سینما، فیلم و سینما رفتن و تماشای یک تجربه جمعی در سالنهای مملو از جمعیت است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
- برترین فیلمهای سال ۲۰۲۳ به انتخاب منتقدان مجله «سایت اند ساوند»/ فیلم اسکورسیزی در صدر
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- آمار فروش «قاتلان ماه کامل» در ۳ روز نخست اکران/ پرفروشترین در دنیا
- اسکورسیزی: سینما به پایان راه رسیده است
- در مصاحبه با تایم مطرح شد؛ مارتین اسکورسیزی ۵ پروژه برای ساخت دارد/ اقتباس از «خانه» در فهرست
- ورایتی پیشبینی کرد؛ «قاتلان ماه کامل» شانس اول اسکار ۲۰۲۴
- اسکورسیزی با پاپ دیدار کرد/ یک فیلم دیگر درباره مسیح در راه است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند