ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مولف سینمای ایران در جدیدترین گفتوگوی خود به بیان ناگفتههایی از مسائل سیاسی خود پرداخت.
به گزارش سینماسینما،«وقتی روحانی به قالیباف گفت “سرهنگ”، به سقف چسبیدم! این حرف روحانی را ظلم به نسلی میدانستم که خودم متعلق به آن بودم». این جمله بخشی از جدیدترین گفتوگوی ابراهیم حاتمی کیا سازنده فیلم موفق «بادیگارد» در گفتوگو با شماره جدید هفته نامه مثلث است.
وی در این گفتگو با اشاره به مناظرات انتخاباتی سال ۹۲ و سخنان حسن روحانی در آن مناظره، با انتقاد از برخی صحبت های روحانی در آن مناظره گفت: وقتی روحانی به قالیباف گفت “سرهنگ”، به سقف چسبیدم! این حرف روحانی را ظلم به نسلی میدانستم که خودم متعلق به آن بودم.
حاتمیکیا در این گفتگو همچنین به برخی فیلم های خود اشاره کرده و می گوید: درباره فیلمهای “از کرخه تا راین”، “آژانس شیشهای”، “چ” و “بادیگارد” خودم مستقیما از زبان رهبری تعریف شنیدم.
وقتی روحانی به قالیباف گفت سرهنگ به سقف چسبیدم!

حاتمیکیا در این گفتوگو تاکید کرده است که به راست و چپ کاری نداشته و فیلم خودش را می سازد. او در این مصاحبه، از اینکه اطرافیان احمدی نژاد وی را می ترساندند، سخن گفته و تاکید کرده که عبارت روحانی درباره قالیباف که وی را «سرهنگ» خطاب کرده بود، ظلم به نسل حاضر در دفاع مقدس بوده است. حاتمی کیا در این گفتگو تاکید کرده است که درباره فیلم های «از کرخه را راین»، «آژانس شیشه ای»، «چ» و «بادیگارد»، مستقیما از رهبر انقلاب تعریف شنیده است.
گفتگو با ابراهیم حاتمی کیا بخشی از یک پرونده درباره ۳۰ سال فیلمسازی اوست. پرونده ای که منتقدان از نظر هنری و گفتمانی آن را ارزیابی کرده اند.
گفتنی است حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ در واکنش به صحبتهای محمدباقر قالیباف در خصوص اتفاقات کوی دانشگاه و اینکه این اتفاقات به دستور او انجام شد؛ بیان کرد:”من سرهنگ نیستم، حقوقدانم”.
منبع: هفته نامه مثلث
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- انزوای ایران و جشنوارهی جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





