دبیر کل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری تاکید کرد با آغاز فعالیت این ستاد، قیمت رایت فیلم ها در کشور دو برابر شده است.
به گزارش سینماسینما، مصطفی ابطحی دبیر کل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری گفت: با توجه به سودآور بودن پدیده شوم قاچاق و شکل گیری قاچاق در اقتصاد غیررسمی کشور، بسیاری از افراد برای کسب سودهای مالی بالا وارد شبکه مافیای قاچاق شده اند ولی به زودی در روند مبارزه با قاچاق فیلم های سینمایی شاهد اتفاق های جدیدی خواهیم بود که به نفع سینمای ایران است.
او تاکید کرد: قاچاق فیلم های سینمایی شیوه های مختلفی دارد و ما تاکنون موظف بودیم در ستاد صیانت از محصولات سینمایی در دو حوزه مقابله با توزیع دی وی دی های غیر مجاز (کپی) و همچنین دانلود فیلم های سینمایی به صورت غیرمجاز در شبکه های مجازی فعالیت کنیم و مانع چنین فعالیت های غیرقانونی در کشور شویم و جلوی این تخلفات را بگیریم.
دبیر کل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری توضیح داد: در این دو حوزه موفقیت های بسیار خوبی بدست آورده ایم و خوشبختانه در سطح کشور و به خصوص در تهران برخورد ما با پدیده شوم قاچاق سبب شده است تا تهیه کنندگان سینمایی، رایت فیلم های نمایشی خود را نسبت به ۲ سال گذشته با قیمت بالایی بفروشند و این افزایش قیمت با آغاز فعالیت های ستاد صیانت بوجود آمده است.
ابطحی افزود: افزایش قیمت رایت نمایش خانگی نشان از سالم سازی بازار نمایش خانگی در تهران دارد. البته همچنان مشکلاتی در این زمینه در استان های مختلف داریم. البته به تازگی نیروهای ما با همراهی پلیس امنیت در اصفهان حضور یافته و ضربات خوبی را به قاچاقچیان در این حوزه وارد کرده اند و امیدوارم این اتفاق در شهرهای دیگر نیز رخ دهد.
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری درباره اینکه آیا امکان همکاری برخی از سینماداران در استانها با جریان قاچاق فیلم وجود دارد، تاکید کرد: امکان دخالت برخی از سینماداران در فروش غیرقانونی فیلم های سینمایی وجود دارد و ممکن است برخی از سینماداران این آثار را به مردم در شهرهای دیگر بفروشند که این مساله هم از طریق ماموران ما مورد پیگیری قرار می گیرد، البته چنین تخلف هایی از نوع تخلف های صنفی به شمار می رود و شورای صنفی نمایش باید با آن برخورد کند و سینمای مورد نظر پلمپ شود تا مردم بدانند سینمادار مورد نظر امین ارتباط مخاطب با حوزه سینما نبوده است.
ابطحی در پایان گفت: متاسفانه از این اتفاق ها در گوشه و کنار کشور رخ می دهد و پدیده شوم قاچاق فیلم در استان هایی مانند فارس، اصفهان، قم و خراسان رضوی و البرز بسیار زیاد است ولی ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این نوع از قاچاق همانطور که در تهران از بین رفت، در این استان ها نیز جلوی آن گرفته شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- متن کامل گفت و گوی سینماسینما با مهدی یزدانی/ سرنوشت جشنواره های دولتی چه می شود
- ماموریت جدید مهدی یزدانی / ادغام وظایف موسسه رسانههای تصویری
- توضیحات علیرضا رئیسیان درباره ارقام اعلام شده از سوی فارابی
- گزارش اختصاصی سینماسینما/ بیشترین حمایتها را از فارابی و رسانههای تصویری کدام سینماگران دریافت کردهاند؟ + جدول
- جزییات حمایتهای هشت ساله موسسه رسانههای تصویری اعلام شد
- ۳۰ میلیارد سرمایه، برای تولید پروژههای بزرگ در شبکه نمایش خانگی
- شعبه رسیدگی به جرایم متخلفان آثار سمعی و بصری تشکیل میشود
- مدیرعاملی که بعد از سالها به موسسه رسانههای تصویری بازگشت
- انتصاب مهدی یزدانی به عنوان مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری
- با آثار راه یافته به جشنواره فیلم یاس آشنا شوید
- تشییع پیکر منتقد پیشکسوت از خانه سینما
- هیات انتخاب چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس معرفی شدند
- قاچاقچیان از چه راهی فیلمهای ایرانی را کپی میکنند؟
- شعبه قضایی ویژه سرقت آثار سینمایی و نمایش خانگی ایجاد میشود
- ایوبی: قاچاقچیان فیلم حرفهای شدهاند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





