کارگردان فیلم «چهل و هفت» میگوید این روزها تولید فیلم اجتماعی در سینما سخت شده است و تهیهکننده وسرمایهگذار به سختی پای تولید این کارها میآیند.
به گزارش سینماسینما، احمد اطراقچی کارگردان که سال گذشته با فیلم «چهل و هفت» اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر گذاشت، این روزها خود را آماده میکند تا به سراغ یک فیلم سینمایی دیگر برود.
او گفت: بعد از فیلم سینمایی «چهل و هفت» مجموعه عروسکی «سرحال» را برای شبکه نسیم تولید کردیم که در حال پخش است. علاوه بر این این روزها در جریان دریافت پروانه نمایش و اکران فیلم هستیم و برای حضور در جشنوارههای خارجی و اکران در خارج از کشور نیز اقدام کردیم که منتظر پاسخ هستیم.
وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این با علیرضا تبریزی درگیر آماده سازی شرایط برای ساخت فیلم دوم هستیم. فیلم دوم یک کمدی سیاسی- اجتماعی است و درباره آدمی است که در زندگی مدام بدشانسی میآورد و خود به خود در مکانهایی قرار میگیرد که برای او و اطرافیانش بدبیاری میآورد.

ریما رامین فر در نمایی از فیلم «چهل و هفت»
اطراقچی درباره زمان کلید زدن این فیلم و همچنین حضور در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: درصورتی که شرایط فراهم شود پاییز این فیلم را کلید میزنیم و تلاش میکنیم آن را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا پس از تولید یک فیلم اجتماعی سراغ ساخت فیلم کمدی رفتهاند، گفت: چارهای نداریم. پیدا کردن شرایط تولید فیلم اجتماعی این روزها بسیار سخت شده است و تهیه کننده وسرمایه گذار به سختی پای تولید کار اجتماعی میآیند؛ بنابراین چارهای جز ساخت فیلم کمدی باقی نمیماند، البته تلاش میکنیم یک کمدی آبرومندانه باشد.
وی همچنین در پاسخ به این که بسیاری سخن از کمدی شریف میکنند، اما این اتفاق در عمل رخ نمیدهد، عنوان کرد: کمدی ما یک کمدی موقعیت و خاص است و هزینه بالایی دارد که قطعا ساختش اتفاق ویژهای خواهد بود. اگر بتوانیم این فیلم را بسازیم ترجیحمان بهترین شکل است ولی اگر اینگونه نشود و شرایط فراهم نباشد ترجیح میدهم فیلم نسازم و همان فیلمساز اول باقی بمانم. در این شرایط سخت ساخت فیلم اجتماعی ریسک است و سرمایه گذار هم حق دارد که این ریسک را نکند چرا که به هرحال باید به فروش و بازگشت سرمایه هم فکر کرد که در سینمای اجتماعی واقعا این امر مشخص نیست. ما پیش از این تصمیم داشتیم یک فیلمنامه اجتماعی را تولید کنیم اما با توجه به شرایط این تصمیم تغییر کرد و به ساخت فیلم کمدی رسیدیم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حیرت و دیگر هیچ/ نگاهی به نمایش «آن سوی آینه»
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- هما قدیس نیست!/ گفتوگو با ریما رامینفر
- نارضایتی داوران جشنواره تئاتر فجر از نمایشنامه های ارسالی
- ریما رامینفر: حساب «پایتخت» را از سایر آثار تلویزیون جدا میکنم
- فصل پنجم «پایتخت» مهمان نوروزی تلویزیون شد
- عکسی از خانواده سه نفره امیر جعفری
- یکتا ناصر با دو فیلم در جشنواره فجر
- رونمایی فیلمی با سرمایه گذاری حمیدرضا عارف در جشنواره فیلم فجر
- پروانه نمایش فیلم سینمایی «فصل نرگس» صادر شد
- بازیگران ایرانی لحظاتی قبل از انفجار در فرودگاه ترکیه/ عکس
- «مرگ ماهی» به هند رسید
- ریما رامینفر در «زاپاس» با همسرش همبازی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





