سینماسینما،علی پاکزاد- احمد طالبی نژاد منتقد سینما گفت:« احساس می کنم که مانی حقیقی در مسیری قرار گرفته که شباهت زیادی به ابراهیم گلستان و تفکراتی که او داشت دارد. تحقیر کردن افراد از موضع بالا به هیچ وجه جالب نیست. عقیده دارم که فیلم مانی حقیقی مشکوک است . اما کلیت فیلم مثبت بود.»
به گزارش سینماسینما، احمد طالبی نژاد منتقد سینما معتقد است که فیلم مانی حقیقی از لحاظ ساختار و تکنیک فیلم قابل قبولی است. طالبی نژاد اعتقاد دارد که فیلم «خوک» یک اثر کاملا مشکوک است که باید درباره آن بیش از این صحبت شود.
احمد طالبی نژاد متقد سینما درباره فیلم «خوک» گفت:«درباره فیلم «خوک» مطلب مفصلی را نوشته ام اما هنوز چاپ نشده است. اما چند کلمه ای بد نیست درباره این فیلم صحبت کنیم.عقیده دارم فیلم «خوک» از لحاظ ساخت و تکنیک فیلم خوبی است. قطعاخیلی خوب نیست و معمولی و استاندارد است.جذابیت های کمدی دارد که برای مخاطب چذاب است و می تواند اوقات خوبی را برای آنها به وجود بیاورد.»
او ادامه داد:«جهت گیریهای خاصی این فیلم دارد که به عقید من جالب نیست و باعث شده است که واکنش هایی شکل بگیرد که البته طبیعی هم هست. به نظرم فیلمهای مانی حقیقی به نوعی مشکوک است. به هر حال به سخره گرفتن فضای روشنفکری و اتفاقاتی که برای مردم از گذشته تا امروز رخ داده است به هیچ وجه جالب نیست. شخصا که این فضا و تفکر را نمی پسندم اما فیلم فضای خوبی دارد و می تواند مخاطب عام را چند دقیقه ای سرگرم کند.»
طالبی نژاد درباره شباهت های مانی حقیق و ابراهیم گلستان گفت:«احساس می کنم که مانی حقیقی در مسیری قرار گرفته که شباهت زیادی به ابراهیم گلستان و تفکراتی که او داشت دارد. تحقیر کردن افراد از موضع بالا به هیچ وجه جالب نیست. البته کلیت فیلم «خوک» مثبت بود»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادی از داریوش مهرجویی در بیستوپنجمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»
- گفتوگوی سینمایی نسلها/ نگاهی به مستند «موج نو»
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ معلق میان پرسشهای ناتمام
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- گزارشی از موقعیت سینمای ایران در فرانسه به مناسبت اکران فیلم «تفریق»
- نامه تند یک فیلمساز به محمد خزاعی/ مانى حقیقی: اصلاحیههای شما نامشروع است
- سازمان سینمایی حضور «تفریق» در جشنوارههای خارجی را بلامانع اعلام کرد
- «تفریق» در جشنواره تورنتو رونمایی میشود
- فیلمبرداری «چرا گریه نمیکنی؟» به پایان رسید
- جشنواره پالم اسپرینگز برگزار نمیشود/ زنگ خطر برای دیگر جشنوارهها
- فیلم مانی حقیقی به جشنواره فجر نمیآید + عکس
- سینماسینما/ برگزاری جشنواره برلین در زمان مقرر بدون تعویق/ آیا اعتبار گذشته به این جشنواره بازمیگردد؟
- فیلم «خوک» به روایت نیکلاس کیج / بعضیها تواناییهای من را فراموش کرده بودند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





