سینماسینما، علی پاکزاد – کوروش تهامی بازیگر فیلم «آشوب» با انتقاد از وضعیت نامناسب اکران این فیلم٬ شرایط اکران را دلیل ضربه خوردن این فیلم در جریان نمایش عمومی عنوان کرد.
به گزارش سینماسینما، حدود یک ماه از اکران فیلم «آشوب» جدیدترین ساخته کاظم راستگفتار میگذرد. با وجود تبلیغ فیلم در شبکههای ماهوارهای٬ اما این فیلم گیشه چندان موفقی نداشته است و تهامی بازیگر نقش اصلی فیلم٬ مهمترین عامل موفقیت اندک فیلم را در اکران٬ شرایط نامناسب نمایش آن میداند.
تهامی درباره همکاری با راستگفتار و حضور در فیلم «آشوب» گفت: «فیلم «آشوب» از آن دست فیلمهایی است که جایش در سینمای ایران کاملا خالی بود. یعنی در کنار تولیدات انبوهی که ما هر سال در ژانرهای مختلف داریم فیلمی مانند «آشوب» متفاوت است. حال و هوای فیلم، ترانههایی که خوانده میشود٬ رفتار افراد در فیلم و موضوعات اجتماعی که به آن اشاره میشود، نکات حائز اهمیتی است که در «آشوب» دیده میشود. «آشوب» فیلمی شعاری نیست. بخشهای زیادی در آن وجود دارد که مخاطب عام را نیز سرگرم میکند. اما اتفاقات خوبی در زمان اکران این فیلم شکل نگرفت. همزمانی اکران فیلم با انتخابات ریاست جمهوری باعث شد توجه ویژهای به آن نشود٬ تعطیلات نیمه خرداد نیز در کاهش استقبال مخاطبان بیتاثیر نبوده است.»
بازیگر فیلم «آشوب» درباره ساعتهای اکران این فیلم گفت: «روزها و ساعتهای عجیبی را برای اکران فیلم ما در نظر گرفتند. فیلم «آشوب» بعضی روزها صبح اکران میشد و یا وسط ظهر که به هیچ وجه قابل قبول نبود. سئوال من این است که چرا ژانرهای جدی اکنون در سینمای ایران مورد توجه مخاطبان قرار نمیگیرد؟ بسیاری از کسانی که در سینما سرمایهگذاری میکنند به دلیل نبود استقبال مخاطبان عموما دچار مشکلات زیادی می شوند. فیلم هایی شبیه «آشوب» ، «ویلاییها» فیلمهاییاند که باید دیده شوند. چرا باید سانسهای خوب فقط برای فیلمهای کمدی باشد؟ آیا این یک ظلم نیست؟ اتفاقات و مقررات نانوشتهای در سینما وجود دارد که باعث شده تا سرمایهگذاران بخش خصوصی کمتر به سمت سینما بیایند.»
او درباره بازی در این فیلم گفت: «آقای راست گفتار نفرات متفاوتی را برای نقش من در نظر داشتند٬ اما کسانی که مد نظر بودند با معیارهایی که آقای راستگفتار مد نظر داشت همخوانی نداشت. زیرا آقای راست گفتار به دنبال کسی بود که موسیقی را بشناسد صدای خوبی هم داشته باشد که کاملا این امر تخصصی میشد و من انتخاب شدم . البته بازی در این نقش بسیار سخت بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- کوروش تهامی : سینما بیقانون شده است/ ورود خوانندگان به عرصه بازیگری باید سنجیده باشد
- یک تهیهکننده مطرح کرد: توقف حداقل ۵۰ فیلم پشت ترافیک اکران هر سال
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد/ اکران در ترکیه و جمهوری آذربایجان
- مذاکره برای اکران بهتر گروه «هنر و تجربه»
- «درساژ» و «تخته گاز» چهارشنبه اکران میشوند
- قاتل بروسلی روی پرده سینماها
- مدیران پیر و زنان سینماروی بدپوشش
- افزایش ۴۱ درصدی مخاطب و ۵۱ درصدی فروش فیلمها در فروردین ۹۷
- اکران فیلم خارجی در سینماها محقق میشود؟
- مهرداد فرید در گفتوگو با سینماسینما/ با حاکمیت سالنداران در سینما طرف هستیم
- پیشتازی مهران احمدی با «مصادره» در میان فیلمهای اکران نوروز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما