به گفته سخنگوی شورایعالی تهیهکنندگان، در طول برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر شش هزار صندلی برای اکران های مردمی در نظر گرفته می شود.
به گزارش سینماسینما، مسعود اطیابی سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان درباره تصمیم نهایی برای نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: طی سال های گذشته تهیه کنندگان به خصوص اعضای شورایعالی تهیه کنندگان به دنبال این بودند تا تعداد نمایش فیلم ها در جشنواره فیلم فجر کاهش پیدا کند و تعداد صندلی ها به گونه ای در نظر گرفته شود که هم فیلم ها در جشنواره دیده شوند و هم تعداد نمایش ها به گونه ای باشد که فیلم ها در اکران عمومی آسیب نبینند.
او بیان کرد: در این دوره مدیران جشنواره با کاهش تعداد اکران ها با شورایعالی تهیه کنندگان همراه هستند که از جمله شواهد آن کاهش فیلم ها و بخشهای مختلف جشنواره و کاهش سالن های نمایشدهنده آثار است.
این تهیه کننده سینما با اشاره به جلساتی که با مدیران جشنواره فیلم فجر برگزار شده است، گفت: کاهش تعداد نمایش فیلم ها به جشنواره کمک می کند تا آثار بهتر دیده شوند و در کنار آن به اکران فیلم هایی که همزمان روی پرده سینما هستند، آسیبی وارد نشود.
وی ادامه داد: تعداد دقیق اکران فیلم ها در جشنواره هنوز مشخص نیست، اما شنیده ها حاکی از آن است که تعداد سالن سینماهای مردمی به ۱۶ عدد رسیده است و تعداد صندلی ها نیز بیشتر از ۶ هزار صندلی نخواهد بود.
سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان بیان کرد: در زمینه نمایش فیلم ها در شهرستان ها نیز باید بگویم که این امر طبق روال سابق دنبال می شود و با توجه به اینکه شهرستان ها بودجه ای برای پرداخت حق اکران به تهیه کنندگان ندارند، سازمان سینمایی پرداخت مبالغ مورد نظر را برعهده میگیرد.
اطیابی در پایان گفت: قرارداد نمایش فیلم های جشنواره در شهرستان ها هنوز منعقد نشده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ «بخارست» فعلا اکران نمیشود/ پروژه نجات گیشه به تاخیر میافتد؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- اطیابی: بهترین سکانسهای «دینامیت» را حذف کردهاند!
- سینماسینما/ روایت سرتیپی و سعید خانی از فروش فیلم «دینامیت»
- تهیهکننده «دینامیت» مطرح کرد/ سازمان سینمایی و سینماداران از اکران فیلم حمایت کنند
- انصراف اسعدیان از کارگردانی «ناجورها»
- شایانفر به ساخت سریال «نیوجرسی» اعتراض کرد/ فیلمنامه را در خانه سینما ثبت کردهایم
- مهدی هاشمی و احمد مهرانفر در «انفرادی» بازی میکنند
- «تگزاس ۳» زمستان کلید میخورد
- خروسهای مفنگی/ انتقاد کیهان از فیلم «تگزاس ۲»
- «تگزاس» جایگزین «رحمان ۱۴۰۰» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





