مایکل داگلاس بازیگر سرشناس ادعا کرد اسپیلبرگ برای مخالفت با محصولات اچبیاو نگذاشت تا نخل طلای کن به او اهدا شود.
به گزارش سینماسینما، مایکل داگلاس در گفتوگویی از احساسش پرده برداشت و ادعا کرد در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳ که او با فیلم «پشت چلچراغ» حضور داشت و اسپیلبرگ رئیس هیأت داوران بود، از جایگاهش استفاده کرد تا مانع اهدای جایزه به این بازیگر شود.
داگلاس گفت: اسپیلبرگ رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن آن سال بود و من هم در کن حضور داشتم. شایعات حکایت از این داشت که من بازیگر مرد منتخب برای دریافت جایزه کن هستم، اما این طور نشد چون فیلم متعلق به اچبیاو بود یعنی یک فیلم تلویزیونی، هر چند در سینما هم به نمایش درآمد.
اسپیلبرگ همواره ابراز تردید کرد که فیلمهایی که برای استریمینگ یا تلویزیون ساخته میشوند بتوانند از جایگاه فیلمهایی که برای سینما ساخته میشوند برخوردار و شایسته دریافت نامزدی اسکار باشند.
«پشت چلچراغ» برای اچبیاو ساخته شده بود و برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳ دیده و چند هفته بعد راهی سینماها شد.
در نهایت این بروس درن بود که جایزه بهترین بازیگر مرد کن آن سال را برای نبراسکا دریافت کرد و داگلاس بعداً جایزه امی و گلدن گلوب را برای اجرای نقش لیبراچی در فیلم زندگینامهای که استیون سودربرگ ساخته بود، کسب کرد.
داگلاس گفت: به نظرم باید از این ایده دست بردارند؛ مخصوصاً وقتی فیلم یکی دو هفته در سینماها هم به نمایش در میآید شایسته است که با آن مثل یک فیلم سینمایی رفتار شود.
این بازیگر افزود: تقریباً همه استودیوها «پشت چلچراغ» را رد کرده بودند و این اچبیاو بود که آن را ساخت و توزیع کرد.
اسپیلبرگ از هر نوع اظهار نظری در این باره خودداری کرد.
این سخنان را مایکل داگلاس در گفتوگو با بنسیو دل تورو در برنامه «بازیگران درباره بازیگران» مطرح کرده که در دو نوبت در تاریخ ۱۸ و ۲۰ ژوئن در PBS پخش میشود.
در کارنامه هنری مایکل داگلاس ۷۴ ساله، دو جایزه اسکار و یک جایزه امی دیده میشود. داگلاس پسر، اولین جایزه اسکار را سال ۱۹۷۵ برای تهیهکنندگی فیلم «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» دریافت کرد و جایزه اسکار دوم را در سال ۱۹۷۸ برای بازی در فیلم سینمایی «وال استریت» کسب کرد.
«پشت چلچراغ» که درباره ۱۰ سال آخر زندگی لیبراچی پیانیست مشهور آمریکایی است، تحسین منتقدان را برای بازی مایکل داگلاس و مت دیمون جلب کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- مروری بر واکنشهای مطبوعات جهانی به «یک تصادف ساده»
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- فیلم جنجالی ساخته ۱۹۹۲ باز میگردد/ «غریزه اصلی» بازسازی میشود
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- در سالگرد ساخت «پرواز بر فراز آشیانه فاخته»؛ جشنواره ایتالیایی از مایکل داگلاس تجلیل میکند
- سناریوی «یک تصادف ساده» چگونه شکل گرفت؟
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- جعفر پناهی و عوامل فیلم «یک تصادف ساده» به کشور بازگشتند
- زمان بازگشت جعفر پناهی و گروهش به ایران مشخص شد
- فردای نخل طلا
- پیامهای تبریکی که برای نخل طلای «یک تصادف ساده» مخابره شد
- جعفر پناهی، برنده جایزه شهروندی جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





