با اعلام اسامی فیلمهای سینمایی حاضر در سیوششمین دوره جشنواره فیلم فجر، رقابت برای حضور در بخشهای مختلف آغاز شده است.
به گزارش سینماسینما، یکی از مهمترین بخشهای داوری جشنواره فیلم فجر که همیشه برای مخاطبان جذاب بوده است؛ سیمرغ بهترین بازیگر زن و مرد در جشنواره است و طبیعیست اگر بازیگری تعداد فیلم بیشتری در جشنواره داشته باشد، شانس بالاتری هم برای کسب سیمرغ دارد.
در میان بازیگران مرد، بابک حمیدیان با ۴ فیلم و هادی حجازیفر با ۳ فیلم و از میان بازیگران زن، نیز سحر دولتشاهی با ۳ فیلم بیشترین فیلم را در سیوششمین دوره جشنواره فیلم فجر دارد. سپس محسن کیایی، نیکی کریمی، سعید آقاخانی، امین حیایی، مینا ساداتی، ساعد سهیلی، امیر جدیدی، جواد عزتی و فرخ نعمتی هرکدام با دو فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارند.
اسامی بازیگران به همراه نام فیلمهایی که در آنها حضور دارند، به شرح زیر است:
بابک حمیدیان: به وقت شام، سرو زیر آب، جشن دل تنگی، مصادره
هادی حجازیفر: لاتاری، دارکوب، به وقت شام
سحر دولتشاهی: چهارراه استانبول، عرق سرد، امیر
محسن کیایی: چهارراه استانبول، جشن دل تنگی
نیکی کریمی: کامیون، دارکوب
سعید آقاخانی: کامیون، ماهورا
امین حیایی: دارکوب، شعله ور
مینا ساداتی: جشن دل تنگی، سرو زیر آب
ساعد سهیلی: اتاق تاریک، لاتاری
فرخ نعمتی: امپراطور جهنم، سرو زیر آب
امیر جدیدی: تنگه ابوغریب، عرق سرد
جواد عزتی: تنگه ابوغریب، لاتاری
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- «داریوش» ۲۷ تیر میآید
- جزئیات سریال «افعی تهران» اعلام شد
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- چهل سال غریب/ نگاهی به فیلم «غریب»
- متن قربانی اجرا/ نگاهی به فیلم «غریب»
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
- جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک به بهار ۱۴۰۲ موکول شد
- معرفی هیات انتخاب بخش فضای باز جشنواره نمایش عروسکی
- در جشن سالانه نمایشگران عروسکی عنوان شد؛ روایت حجازیفر از چالشهای «مبارک»/ مرضیه برومند: دنبال بودجه بدوید
- فرصت از دست رفته/ نگاهی به فیلم «مغز استخوان»
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





