اصغر یوسفینژاد کارگردان فیلم «ائو»(خانه) همزمان با عرضه آن در شبکه نمایش خانگی، تاکید میکند یکی از دلایل اقبال عمومی به این فیلم بهرغم زبان ترکی آن، ارائه تصویری ملموس از جامعه امروز است.
به گزارش سینماسینما، اصغر یوسفینژاد کارگردان فیلم سینمایی «ائو» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، در گفتگویی درباره این فیلم گفت: من آمار رسمی درباره استقبال مردم از این فیلم در شبکه نمایش خانگی ندارم اما گاهی نظراتی از سوی تماشاگران برایم ارسال میشود و در صفحات مجازی و مطبوعات متوجه بازخوردها میشوم بنابراین باید واقعبینانه به موضوع نگاه کنم.
وی افزود: هرچند فیلم به زبان ترکی ساخته شده و بازیگران شناخته شدهای ندارد، اما من احساس خوبی از ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی و دیده شدنش دارم. البته من درباره درصدی از مردم صحبت میکنم که فیلم را دیدهاند بنابراین بازخورد و نظرات آنها برایم بسیار مهم و ارزشمند است از همین رو تا حالا کسی به من نگفته که با فیلم ارتباط برقرار نکرده است. البته برخی هم میگفتند فیلم را دوست نداشتند و این طبیعی است اما کسی تا حالا نگفته فیلم را نفهمیده یا نمیتواند دربارهاش نظر مثبت یا منفی بدهد.
یوسفینژاد ادامه داد: «ائو» فضایی اجتماعی دارد و درباره شناخت و تغییر آدمها در شرایط مختلف اجتماعی است اصلاً وقتی قصه را طراحی میکردیم فکر میکردیم که این موضوع مبتلا به افراد جامعه است. آن زمانی هم که در فستیوالها حضور داشت، حس میکردم موضوع «ائو» به گونهای است که میتواند تداعیکننده برخی از رفتارهای اجتماعی برای آدمها باشد. از همین رو خیلیها به من گفتهاند که این رفتارهای موجود در فیلم را در جامعه امروزی میبینند.

این کارگردان مطرح کرد: برخی با استدلال جلوگیری از سیاهنمایی در سینما سعی در پاک کردن صورت مسالهها دارند. در این مورد مخاطبان به من میگویند با تماشای «ائو» تصویر ملموسی از جامعه ما را میبینند. این بخش برای مخاطب عام و آنهایی که با تکنیک فیلمسازی سر و کار ندارند، مهم است.
یوسفینژاد توضیح داد: یک عده همیشه نگاه تخصصی دارند یعنی یا فیلمساز هستند و یا به صورت جدی فیلمها را دنبال میکنند از این رو به نظرم احساس میکنم این افراد درباره کارگردانی و بازی بازیگران «ائو» نظر مثبت دارند که البته این بازخوردها فراتر از انتظارات من بود.
این کارگردان با اشاره به اینکه «ائو» کاملاً به زبان ترکی ساخته شده است، بیان کرد: من با مخاطبان ترک ارتباط مستقیمتر و بیشتری دارم بنابراین متوجه شدم که برای آنها در این فیلم اتفاقاً مساله زبان جذاب بود.
یوسفینژاد با اشاره به جدیدترین فعالیتهای خود گفت: با توجه به اینکه من خیلی با ساز و کار سینما آشنا نیستم در حدود یک سال و نیم گذشته مسیر سرراستی را طی نکردم و این باعث شد که توقفی در کارهایم پیش بیاید ولی در شرف انجام کارها و نتیجهگیری بودیم که بحث کرونا پیش آمد. ما منتظریم که فعالیت شوراها آغاز شود تا زودتر دست به کار شویم اما این فاصله باعث شد چارچوب فیلمنامه سومم را هم شکل بدهم البته تا رسیدن به مرحله نهایی زمان زیادی لازم است.
وی در پایان اظهار کرد: قرار است فیلم «اوگی گلین» را امسال جلوی دوربین ببریم که یک فیلم اجتماعی با نگاهی به روابط آدمهاست البته فضای شاد و عروسی دارد. «اوگی گلین» در تبریز جلوی دوربین میرود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آقای یوسفینژاد! میشه یه دهن برامون بخونید…
- اصغر یوسفینژاد درگذشت
- جزئیاتی از «عروسک»، فیلم جدید اصغر یوسفینژاد
- نامزدهای جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شدند
- نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران اعلام شدند/ پیشتازی «بدون تاریخ، بدون امضا» در ۱۰ رشته
- نگاهی به فیلم «ائو» / انسانیت نیمهجان در دایره جنایت و فریب
- کارگردان «ائو» به سراغ «عروس خوانده» میرود
- نمایش «ائو» در بخش مسابقه جشنواره ترانسیلوانیا
- فیلم ائو (خانه) در راه جشنوارههای بین المللی؛ حضور در آمریکا و چین
- گفتوگو با اصغر یوسفینژاد، کارگردان «ائو»/ تاثیر گرفتن آدمها از محیط
- یادداشت مهرزاد دانش درباره فیلم ائو (خانه) / بازی
- یادداشت احمد طالبینژاد درباره «ائو» / کسی به فکر باغچه نیست
- کارگردان «ائو» با «عروسخوانده» میآید
- تیزر جدید فیلم سینمایی «ائو» (خانه) ساخته اصغر یوسفینژاد/ ویدیو
- نگاهی به فیلم اِو (خانه)/ بالماسکه مرگ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





