سیدرضا صالحیامیری بر عدم تغییر در سیاستهای تولید و اکران فیلمها تاکید کرده و به رسانههایی که از بودجه عمومی برای تبلیغ کاندیدای خاص استفاده میکنند، هشدار داد.
به گزارش سینماسینما، رضا صالحیامیری درباره فیلمهای توقیفی همچون کاناپه، عصبانی نیستم، دختر، ارادتمند نازنین بهاره تینا و رستاخیر که قرار بود تا قبل از پایان دولت تکلیف آنها مشخص شود، گفت: هیچ تغییری در سیاستهای مرتبط با مجوز و اکران فیلمهای سینمایی ایجاد نشده است. دولت سیاستهای شفاف خود را که طی این چهار سال درپی آن بوده، همچون گذشته دنبال میکند.
وزیر ارشاد درباره شرایط صدور مجوز برای ساخت فیلمها از ابتدا تا انتها نیز گفت: نظامی که ما برای تهیه و تولید فیلمها ایجاد کردهایم، کاملا شفاف است و همان مسیر هم ادامه پیدا خواهد کرد. قرار نیست هیچ تغییری در سیاستهای تولید و اکران فیلمها حاصل شود.
صالحیامیری درباره آینده جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: ما در جشنواره فیلم فجر هم اعلام کردم در حال بازنگری برای تغییر در ساختار جشنوارها ازجمله فیلم فجر و بخش بینالملل این جشنواره هستیم و حتما نیز این اتفاق خواهد افتاد.
وی همچنین درباره سرنوشت سند چشمانداز موسیقی و اینکه آیا تا پایان دولت یازدهم نهایی میشود یا خیر، گفت: برای همه حوزهها در حال برنامهریزی هستیم. پیشنویس این سند تهیه شده و قصد داریم همزمان با برنامه ششم توسعه برنامه استراتژیک راهبردی را پیش ببریم، میخواهیم با یک رویکرد ۵ تا ۱۰ ساله، مجموعه فعالیتهای راهبردی موسیقی را پیش ببریم.
صالحیامیری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از رسانهها از محل بودجههای دولتی و عمومی برای یک کاندیدای خاص تبلیغ میکنند و به تریبونهایی برای محالفت با دولت بدل شدهاند، آیا این کار خلاف قانون است و چه برخوردی با آنها صورت خواهد گرفت، گفت: در این رابطه معاونت مطبوعاتی یک بخشنامه صادر کرده که براساس آن چنین اقداماتی ممنوع است و با آنها برخورد خواهد شد. در همین راستا رسانههایی که با بودجه دولت اداره میشوند اما تبلیغ یک نامزد خاص را میکنند باید ازسوی معاونت مطبوعاتی معرفی شوند.
او در خاتمه خاطرنشان کرد: معاونت مطبوعاتی هر روز فضا را رصد میکند و اگر تخلفی را مشاهده کند به ستاد انتخاباتی مستقر در وزارت کشور گزارش میدهد.
منیع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





