مریم امیرجلالی بازیگری که در سریالهای دهه هشتاد تلویزیون حضوری پررنگ داشت از دلایل کمکاری خود در سالهای اخیر صحبت کرد.
به گزارش سینماسینما، مریم امیرجلالی که روزگاری از بازیگران پر کار سریال های تلویزیون بود ولی مدتی است کم کار شده است گفت: فیلمنامه هایی که پیشنهاد میشود کیفیت خوبی ندارند از طرفی من هم نیاز چندانی به بازی در تلویزیون ندارم و اگر ۱۰ سال هم در هیچ سریالی بازی نکنم باز با مشکلی از نظر مالی مواجه نمیشوم اما هروقت با مردم مواجه میشوم و از دلایل کم کاری من سوال می کنند واقعا نمی دانم چه جوابی باید به آنها بدهم.
وی ادامه داد: من همیشه سعی کرده ام با هنرم خودم را نشان دهم و هیچ وقت از رابطه برای گرفتن نقش استفاده نکرده ام همچنین همیشه تلاش کرده ام بی ریا کار انجام دهم و این تلاش ها موجب این شده است که مردم هنوز هم من و آثارم را دوست دارند.
امیرجلالی با بیان این حرف که مردم هنوز هم سریال هایی مانند «ترش و شیرین»، «خانه به دوش» و «متهم گریخت» را دوست دارند، بیان کرد: مردم ساده بودن را دوست دارند و چون فیلمنامه هایی از جنس سریال های قدیم، زندگی مردم را ساده و واقعی نشان میداد با آنها ارتباط برقرار می کنند. به نظر من تجملاتی که الان در سریال های میبینیم چندان نمی تواند مخاطب را جذب کند.
بازیگر سریال «خانه به دوش» به کارگردانی رضا عطاران ادامه داد: شاید الان سریال ها با بودجه بیشتری ساخته می شوند و تجملات بیشتری داشته باشند که البته این مساله هم با توجه به وضع اقتصادی موجود چندان خوب نیست، اما انتهای این سریال ها هیچ پیامی به مخاطب منتقل نمیشود.
این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه دیگر فیلمنامه های خوب کمتر نوشته می شود، عنوان کرد: شما وقتی به سریال هایی مانند «ترش و شیرین» و «خانه به دوش» که از نظر مخاطب هم موفق بودند دقت میکنید میبینید که فیلمنامه این سریال ها مردم را جذب تلویزیون میکرد؛ مساله ای که به نظرم الان در آن ضعف داریم.
بازیگر سریال «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران افزود: به نظر من نقش ها الان هیچ شباهتی به مردمی که در اجتماع میبینیم ندارند و همین مساله باعث شده که مخاطب نتواند با فیلم ها و سریال ها رابطه برقرار کند. فیلمنامه نویسان در آثار دهه ۸۰ وضع مردم را نشان میدادند اما الان این مساله وجود ندارد.
امیرجلالی که این روزها با سریال «بی قرار» که پس از چهار سال رنگ آنتن را دیده است در تلویزیون حضور دارد، گفت: «بی قرار» به کارگردانی فلورا سام که الان از شبکه دو سیما پخش می شود سریال خوبی است اما شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا مورد توجه مخاطبان قرار نگیرد. مردم در شرایط موجود دوست دارند تا سریالی را ببینند که آنها را بخنداند ولی این سریال کمدی نیست.
بازیگر سریال «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران در پاسخ به اینکه چرا در فیلم هایی که کارگردانی آن را رضا عطاران برعهده دارد حضور ندارد، بیان کرد: من خیلی وقت است که آقای عطاران را ندیده ام و به شما هم می گویم که اگر ایشان را دیدید سلام من را هم به وی برسانید.
این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان گفت: با اینکه مردم من را بیشتر در سریال های طنز دیده اند اما خودم بازی کردن در سریال هایی با موضوع اجتماعی را بیشتر دوست دارم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری چه زمانی اکران میشود؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





