مریم امیرجلالی بازیگری که در سریالهای دهه هشتاد تلویزیون حضوری پررنگ داشت از دلایل کمکاری خود در سالهای اخیر صحبت کرد.
به گزارش سینماسینما، مریم امیرجلالی که روزگاری از بازیگران پر کار سریال های تلویزیون بود ولی مدتی است کم کار شده است گفت: فیلمنامه هایی که پیشنهاد میشود کیفیت خوبی ندارند از طرفی من هم نیاز چندانی به بازی در تلویزیون ندارم و اگر ۱۰ سال هم در هیچ سریالی بازی نکنم باز با مشکلی از نظر مالی مواجه نمیشوم اما هروقت با مردم مواجه میشوم و از دلایل کم کاری من سوال می کنند واقعا نمی دانم چه جوابی باید به آنها بدهم.
وی ادامه داد: من همیشه سعی کرده ام با هنرم خودم را نشان دهم و هیچ وقت از رابطه برای گرفتن نقش استفاده نکرده ام همچنین همیشه تلاش کرده ام بی ریا کار انجام دهم و این تلاش ها موجب این شده است که مردم هنوز هم من و آثارم را دوست دارند.
امیرجلالی با بیان این حرف که مردم هنوز هم سریال هایی مانند «ترش و شیرین»، «خانه به دوش» و «متهم گریخت» را دوست دارند، بیان کرد: مردم ساده بودن را دوست دارند و چون فیلمنامه هایی از جنس سریال های قدیم، زندگی مردم را ساده و واقعی نشان میداد با آنها ارتباط برقرار می کنند. به نظر من تجملاتی که الان در سریال های میبینیم چندان نمی تواند مخاطب را جذب کند.
بازیگر سریال «خانه به دوش» به کارگردانی رضا عطاران ادامه داد: شاید الان سریال ها با بودجه بیشتری ساخته می شوند و تجملات بیشتری داشته باشند که البته این مساله هم با توجه به وضع اقتصادی موجود چندان خوب نیست، اما انتهای این سریال ها هیچ پیامی به مخاطب منتقل نمیشود.
این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه دیگر فیلمنامه های خوب کمتر نوشته می شود، عنوان کرد: شما وقتی به سریال هایی مانند «ترش و شیرین» و «خانه به دوش» که از نظر مخاطب هم موفق بودند دقت میکنید میبینید که فیلمنامه این سریال ها مردم را جذب تلویزیون میکرد؛ مساله ای که به نظرم الان در آن ضعف داریم.
بازیگر سریال «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران افزود: به نظر من نقش ها الان هیچ شباهتی به مردمی که در اجتماع میبینیم ندارند و همین مساله باعث شده که مخاطب نتواند با فیلم ها و سریال ها رابطه برقرار کند. فیلمنامه نویسان در آثار دهه ۸۰ وضع مردم را نشان میدادند اما الان این مساله وجود ندارد.
امیرجلالی که این روزها با سریال «بی قرار» که پس از چهار سال رنگ آنتن را دیده است در تلویزیون حضور دارد، گفت: «بی قرار» به کارگردانی فلورا سام که الان از شبکه دو سیما پخش می شود سریال خوبی است اما شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا مورد توجه مخاطبان قرار نگیرد. مردم در شرایط موجود دوست دارند تا سریالی را ببینند که آنها را بخنداند ولی این سریال کمدی نیست.
بازیگر سریال «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران در پاسخ به اینکه چرا در فیلم هایی که کارگردانی آن را رضا عطاران برعهده دارد حضور ندارد، بیان کرد: من خیلی وقت است که آقای عطاران را ندیده ام و به شما هم می گویم که اگر ایشان را دیدید سلام من را هم به وی برسانید.
این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان گفت: با اینکه مردم من را بیشتر در سریال های طنز دیده اند اما خودم بازی کردن در سریال هایی با موضوع اجتماعی را بیشتر دوست دارم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری چه زمانی اکران میشود؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
- اولین عکس و اطلاعات سریال «دفتر یادداشت» رونمایی شد
- فیلم کیانوش عیاری آماده نمایش شد/ رضا عطاران بر پرده سینما
- «خوابم میاد» به شبکه نمایش خانگی آمد
- مریم امیرجلالی: هنوز در اوجم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار