در پی اعلام اسامی داوران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با صدور بیانیه ای نسبت به نبود نماینده منتقدان در جمع داوران واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، در این بیانیه که به امضای شورای مرکزی انجمن منتقدان رسیده، آمده است: متاسفانه درفضای بشدت محافظه کارانه کنونی، گویا “فرهنگ” و”فرهنگ ساز” قربانی اصلی است.
جهت اطلاع اعضای محترم انجمن وثبت درتاریخ یادآور می شویم که جلسه ای با حضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی انجمن و دبیر محترم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار وتوافق شد که درترکیب هیات داوران یک منتقد ازاعضای شاخص وصاحب نظر انجمن قرار گیرد. براین اساس طی نامه مکتوبی آقایان جهانبخش نورایی، طهماسب صلح جو، روبرت صافاریان، شهرام جعفری نژاد و مهرزاد دانش به عنوان منتقدین پیشنهادی این شورا معرفی شدند. ولی با اعلام اسامی هیات داوران، خلف وعده _ همچون سال گذشته_ آشکار شد. در انتخاب آقای اکبر نبوی که این شورا به ایشان ارادت جداگانه دارد نیزشیطنتی صورت گرفته، تا راه برای بستن دهان ما باز باشد، ولی حکایت همچنان باقی ست. این روزها می گذرد و تاریخ شهادت صادقانه اش راخواهدداد.
ضمنابه عنوان اعتراض به این تصمیم غیراخلاقی دبیرمحترم جشنواره، مراتب انصراف خود را از برگزاری جلسات نقدو بررسی اعلام می داریم.
سوم بهمن ماه ۹۵
شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آغاز داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
- در نشست نقد و بررسی «سینهما رکس» عنوان شد؛ آبادانیها بعد از آتشسوزی سینمارکس هنوز به مرحله بازیابی عاطفی نرسیدهاند
- سعید عقیقی: «قهرمان» در کنار «جدایی نادر از سیمین» کاملترین فیلم اصغر فرهادی است/ ریسک بزرگ فیلمساز در استفاده از میزانسن تازه
- دبیر جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی مشخص شد
- مدیرعامل جدید موزه سینما معرفی شد
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- پیام رییس سازمان سینمایی به محمد حیدری چه بود؟
- احتمال وداع محمد حیدری با موزه سینما/ مدیری باسابقه پا به موزه میگذارد
- سخنان مهدویان در واکنش به اتفاقات جشن منتقدان/ مسبب مشکلات پناهی من نیستم
- روزگار غریب و هولناک ما!/واکنش جواد طوسی به حواشی جشن انجمن منتقدان
- واکنش محمود گبرلو به سخنان جمشید مشایخی در جشن منتقدان
- دبیر یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی انتخاب شد
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





