تهیه کننده فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» برخورد با این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را عادلانه ندانست و از مردم به دلیل حمایت از فیلم تشکر کرد.
به گزارش سینماسینما، محمدرضا شفاه تهیهکننده فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان با اعتراض به نامزدهای اعلام شده از سوی داوران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: ماجرای بی مهری به فیلم «بیست و یک روز بعد» از روز اعلام برنامه نمایش فیلم مشخص شد. کسانی که پیش از شروع جشنواره نسخه ای از فیلم را دیده بودند و مورد توجه آنها قرار گرفته بود بعد از دیدن جدول فیلم با من تماس می گرفتند که چرا چنین برنامه نمایشی را برای فیلم در نظر گرفته اند. در واقع همه می دانند اکران یک فیلم در ساعت ۱۸ آن هم در روز آخر جشنواره فیلم فجر به این معنا است که کسی این فیلم را نمی بیند و رسانه ها نیز به دلیل دیده نشدن فیلم، چیزی درباره آن نمی نویسند.
او ادامه داد: زمانی که رسانه ها در مورد یک فیلم چیزی ننویسند، یعنی آن فیلم ناخودآگاه از بخش مسابقه خارج شده است. معتقدم در این دوره از جشنواره سه فیلم وجود داشت، گروهی که در بخش مسابقه سینمای ایران پذیرفته شده بود، گروهی که در بخش غیر رقابتی حضور داشته اند و «بیست و یک روز بعد» که در بخش مسابقه پذیرفته شد اما عملا در بخش غیررقابتی قرار گفت.
این تهیه کننده سینما بیان کرد: در کلام به ما گفتند که «بیست و یک روز بعد» در بخش مسابقه حضور دارد، اما در عمل نشان دادند که دوست نداشتند این فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کند. معتقدم یک تلاش کاملا تعمدانه وجود داشت تا این فیلم در جشنواره دیده نشود. طی این روزها بارها تصمیم گرفتم تا در مورد این اتفاق ها صحبت کنم، اما برخی از دوستان از من خواستند تا برای حفظ حرمت جشنواره سکوت کنم اما امروز فکر می کنم اگر سکوت کنم، این سکوت معانی غلط دیگری به همراه خواهد داشت.
شفاه گفت: شب گذشته با اعلام اسامی نامزدها به این نتیجه رسیدم که ماجرای برنامه ریزی شده و از قبل فکر شده به دیده نشدن این فیلم، کاملا درست پیش می رود. جالب است بگویم که شب گذشته دوشنبه ۱۸ بهمن ماه، همراه با ساره بیات در یکی از سینماها حضور داشتیم که به من گفت همین الان از طریق پیامک به من گفته اند که نامزد بازیگری شده ام و باید در مراسم کاندیداها حضور داشته باشم اما جالب این است که بعد از انتشار لیست اسامی نامزدها، نام این هنرمند از لیست حذف شده بود.
وی بیان کرد: گاهی شک می کنم که داوران این دوره از جشنواره فیلم فجر آیا واقعا فیلم «بیست و یک روز بعد» را دیده اند؟ و اگر این فیلم دیده شده است چطور در هیچکدام از بخش های هنری نامزد نشده باشد. آنچه که برای من واضح است این است که بدون قصد و غرض این همه اتفاق بد برای یک فیلم رخ نمی دهد.
تهیه کننده فیلم «بیست و یک روز بعد» گفت: در میان اتفاق های بدی که برای این فیلم رخ داده است، تنها یک اتفاق خوب رخ داده و آن این است که «بیست و یک روز زبعد» بدون استفاده از دوپینگ های رسانه ای، در سینماهای مردمی اکران شد و توانست در لیست فیلم های مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. به گونه ای که شنیده ام این فیلم تا صبح امروز در صدر آرای مردمی و در رقابت تنگاتنگ با دیگر فیلم های خوب مانند «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان بوده است.
وی بیان کرد: زمانی که مردم تا این اندازه از این فیلم در جشنواره استقبال کرده اند، نشان می دهد که یک پارادوکس بزرگ میان مردم و نظر داوران وجود دارد. در همین راستا من از همه مردم دعوت می کنم که از امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه تا ۲۱ بهمن به دیدن فیلم «بیست و یک روز بعد» بنشینند و رای و قضاوت داوران را قضاوت کنند.
شفاه در پایان گفت: از مردم می خواهم بعد از دیدن این فیلم نظرات خود را در مورد داوری داوران در فضای مجازی بیان کنند؛ اینکه چگونه فیلمی که در بخش آرای مردمی توانسته است در صدر قرار گیرد، نتوانسته است نظر داوران این جشنواره را جلب کند.
با اعلام آرای داوران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر محمدرضا نجفی امامی در بخش بهترین جلوههای بصری برای «بیست و یک روز بعد» نامزد شده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- نگاهی به فیلم «ناتور دشت»؛ یسنا گم شده!
- «ناتوردشت»؛ روایت انسان در لحظههای بحرانی
- درباره سریال «محکوم»/ محکوم به تماشا
- «ناتور دشت»؛ یک فیلم با داستانی سرشار از تعلیق
- «ناتوردشت»؛ قصهای از وجدان، آبرو و جمعیت
- «ناتوردشت» بررسی شد؛ پدیده کاتارسیس امروز در سینما کمیاب است
- یک روز مانده به آغاز اکران؛ آنونس رسمی «ناتوردشت» رونمایی شد
- نگاهی به فیلم «ناتوردشت»/ نگهبان پاکیها
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- آثار راهیافته به بخش داستانی کوتاه و نیمه بلند جشنواره فیلم شهر معرفی شد
- تاریخی که سینما نشد/ نگاهی به فیلم «عنکبوت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





