مونا زاهد که با فیلم خط سفید میان دایره سرخ در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده است با انتشار یادداشتی از رد شدن این فیلم چهل دقیقه پس از ثبت نام به شدت انتقاد کرد.به گزارش سینماسینما ، در این یادداشت اینستاگرامی آمده است:
خدا هیچ مردى و جلوى زن بچه اش شرمنده نکنه
عزیزانم، قربونتون برم، نکنین این کارا رو، با آبرو احساس و زندگى آدما انقدر راحت بازى نکنین، به خدا عمرى از من رفته تا توانستم فیلم ساز شم و یه فیلم بسازم، پدرِ، زن هاى نسل من در اومده تا بتونن به عنوان یه زن سینماگر بشن و راه رو براى دختراى نسل جدید آنقدر سهل کنن، نسل ما بابت این انتخاب از خانواده و جامعه و … طرد شدن و باردار القاب زننده، ما درد و درد و دل و دردسر و رنج زاییدیم و مادر فرزندان بى پدر شدیم و خودمان پدرى کردیم و تامین مخارج فرزندانمان را به عهده گرفتیم.
به خیالتان راحت بود درد زاییدن؟
هفته پیش براى شرکت در جشنواره فجر فرم ثبت نام رو پر کردم و کمتر از یک ساعت ( ۴۰ دقیقه) بعد برایم اس ام اسى ارسال شد که: هنرمند گرامی، فیلم «خط-سفید-میان-دایره-سرخ» به علت مغایرت با ضوابط جشنواره رد شد.
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر. از این همه سرعت عمل حیرت کردم و تعجب که چطور با پر کردن یه فرم معمولى تشخیص دادن فیلم با ضوابط جشنواره مغایرت دارد؟
اما خب پذیرفتم.
امروز اما لیستى منتشر شد با تیتر “فهرست فیلم هاى ثبت نام شده در جشنواره فجر” و اسم فیلم من هم جزوشون بود و همین هم باعث خوشحالى و ذوق زدگى همیاران فیلم و شرمندگى من شد.
دوست داشتین بگین ۱۱۰ نفر متقاضى شرکت در جشنواره داشتین؟
از ما به عنوان بالا بردن متقاضى هاتون استفاده مى کنین؟
فکر نمیکنین بعد از اینکه اسم ما در لیست بعدیتون نباشه باعث چه ضررى به فیلم و پیش ذهنیتى به اهالى و دوستداران سینما مى شین؟
فکر نمیکنین باعث این تصور مى شه فیلمى که “ندیده اید” مورد پسند واقع نشده؟
تعداد متقاضى جشنواره اگه براتون مهمه خب خود متقاضى هم باید مهم باشه.
الان خوشحالین که صدو دهِ منهاى یک فیلم متقاضى شرکت در جشنواره بودن؟
عزیزانم، قربونتون برم، نکنین این کارا رو، با آبرو احساس و زندگى آدما انقدر راحت بازى نکنین، به خدا عمرى از من رفته تا توانستم فیلم ساز شم و یه فیلم بسازم، پدرِ، زن هاى نسل من در اومده تا بتونن به عنوان یه زن سینماگر بشن و راه رو براى دختراى نسل جدید آنقدر سهل کنن، نسل ما بابت این انتخاب از خانواده و جامعه و … طرد شدن و باردار القاب زننده، ما درد و درد و دل و دردسر و رنج زاییدیم و مادر فرزندان بى پدر شدیم و خودمان پدرى کردیم و تامین مخارج فرزندانمان را به عهده گرفتیم.
به خیالتان راحت بود درد زاییدن؟
هفته پیش براى شرکت در جشنواره فجر فرم ثبت نام رو پر کردم و کمتر از یک ساعت ( ۴۰ دقیقه) بعد برایم اس ام اسى ارسال شد که: هنرمند گرامی، فیلم «خط-سفید-میان-دایره-سرخ» به علت مغایرت با ضوابط جشنواره رد شد.
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر. از این همه سرعت عمل حیرت کردم و تعجب که چطور با پر کردن یه فرم معمولى تشخیص دادن فیلم با ضوابط جشنواره مغایرت دارد؟
اما خب پذیرفتم.
امروز اما لیستى منتشر شد با تیتر “فهرست فیلم هاى ثبت نام شده در جشنواره فجر” و اسم فیلم من هم جزوشون بود و همین هم باعث خوشحالى و ذوق زدگى همیاران فیلم و شرمندگى من شد.
دوست داشتین بگین ۱۱۰ نفر متقاضى شرکت در جشنواره داشتین؟
از ما به عنوان بالا بردن متقاضى هاتون استفاده مى کنین؟
فکر نمیکنین بعد از اینکه اسم ما در لیست بعدیتون نباشه باعث چه ضررى به فیلم و پیش ذهنیتى به اهالى و دوستداران سینما مى شین؟
فکر نمیکنین باعث این تصور مى شه فیلمى که “ندیده اید” مورد پسند واقع نشده؟
تعداد متقاضى جشنواره اگه براتون مهمه خب خود متقاضى هم باید مهم باشه.
الان خوشحالین که صدو دهِ منهاى یک فیلم متقاضى شرکت در جشنواره بودن؟


لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست تفصیلی سهم صاحبان آثار و سینماها در جشنواره فجر۳۹ منتشر شد
- در دفاع از فضای مجازی
- اثرِ انتظار
- سینمای ایران به کجا میرود؟
- نکته ها و تاملاتی درباره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
- مردم؛ تحقیر یا تفسیر!
- برشهای کوتاه/ کلیپ بزرگداشت مرحوم چنگیز جلیلوند
- کرونا به نفع اختتامیه جشنواره فیلم فجر
- بخشهایی از مراسم اختتامیه جشنواره که در پخش زنده تلویزیون به نمایش در نیامد + عکس
- پیام تبریک انجمن بازیگران به برندگان بخش بازیگری جشنواره فجر
- اختتامیه جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بهترینهای جشنواره فیلم فجر ۳۹ از نگاه منتقدان و نویسندگان سینماسینما
- تَپه جنزدههایِ لَکدار
- نقد یا ریویو یا هرچی!/ جای کسی را تنگ کردهایم؟
- داگویل وطنی بدون لرزش دست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





