
محمد تاجیک : دیروز و پس از گسترش اخبار فراوان درباره حمله و اعتراض به فیلم شهرگربه ها ،به سریعترین شکلی خودم را به سینما آستارا در شمال تهران رساندم تا به تماشای فیلمی بنشینم که این همه به آن انتقاد و اعتراض شده بود .سید جواد هاشمی کارگردان فیلم هم در مصاحبه ای گفته بود که پس از این اعتزاضات ،اصلاحیه هایی را اعمال خواهد کرد .نگارنده پیش از آنکه هر گونه تغییری در فیلم صورت گیرد خودم را به سینما رساندم تا ببینم دلیل این همه اعتراض چیست؟
جالب است وقتی به سانس ساعت ۱۹ فیلم رسیدم فیلم به دلیل به حد نصاب نرسیدن اصلا نمایش نداشت ولی خب بالاخره من توانستم فیلم را ببینم و اصلا تعجب کردم از این همه اعتراض …چون شهر گربه ها خیلی شبیه همه فیلمهای معمولی سینمای ایران بود که دراین سالها تولید و اکران شده بود.
در چنین وضعیتی، برخی از حدس و گمانها به سمت بازی تبلیغاتی بودن ،چنین اعتراضاتی می رود ولی جنس اعتراضات وجدی بودن معترضان به گونه ای است که احتمال تبلیغاتی بودن را از بین می برد.
پیش خودم فکر کردم احتمالا معترضان یا سینما تا به حال نرفته اند و یا تولیدات سالهای اخیر سینما را ندیده اند که اینقدر برآشفته اند!یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه ای گفته است که این فیلم احساسات متدینین را جریحه دار کرده است.
اگر به صحنه های رقص و آواز این فیلم معترضند در خیلی از فیلمهای کمدی این سالها ،چنین صحنه های رقص و آوازی وجود دارد .اصولا فیلم شهر گربه ها از معمولی ترین فیلمهای سینمای ایران است واگر قرار است به سبک فیلم شهر گربه ها اعتراض شود، کلا خیلی از این جنس فیلمها نباید ساخته شود!
به نظر نگارنده اتفاقا این فیلم هیج چیزی نداشت که باعث این همه اعتراض شود .قبل از تماشای فیلم پیش خودم گفتم که شاید سکانسها و صحنه های ناجور و منشوری در فیلم وجود داشته که باعث چنین اعتراضاتی شده است .اعتراضاتی که باعث نوعی رپرتاژ آگهی گسترده و رایگان برای فیلم شهر گربه ها شده است ،فیلمی که سید جواد هاشمی به عنوان تهیه کننده چند روز پیش گفنه بود که اگر فیلم فروش نکند احتمالا سروکارش با زندان خواهد بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- سینما در تسخیر کمدیها/ بیشترین و بهترین سئانسها در اختیار فیلمهای کمدی است
- معمای پیچیده رقص /از رقص پیرمرد رشتی تا رقص های بی شمار در سینما وتلویزیون و شبکه نمایش خانگی
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- حاج کاظم و عباس و حزب اللهی واقعی
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- خبرنگاری که حرفهاش را زندگی میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





