فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی خط باریک قرمز گفت که متاسفانه بخش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، نسبت به نجات یک جوان از اعدام توسط عوامل این مستند و خیرین، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، کاملا بیتفاوت عمل کرده است.
به گزارش سینماسینما، فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی خط باریک قرمز گفت: این فیلم پیشتر در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه مهم نتپک و جوایز متعددی در جشنواره بین المللی سینماحقیقت را کسب کرده و نماینده سینمای مستند ایران در آسیاپاسفیک بوده است. نمیخواهم یک نگاه غرضورزانه و زاویهدار داشته باشم اما به هر حال در عملکرد مدیران ارتباطات و اطلاعرسانی جشنواره فیلم فجر، کم کاری درباره فیلم خط باریک قرمز میبینم.
خوشدست افزود: این مستند اتفاق مهمی را درون خودش رقم میزند اما ظاهرا این دوستان فیلم را اصلا ندیدهاند که انتخاب شده است. فضای اثر در کانون اصلاح تربیت و یکی از مهمترین زندانهای کشور و حمایت سازمان زندانها و قوه قضاییه از این فیلم بابت پیشنهادی که مطرح میکند، میتواند پرچمی برای حقوق بشر در کشورمان باشد.
کارگردان مستند سینمایی خط باریک قرمز عنوان کرد: این مستند با کمک عدهای توانسته است بعد از یک سال پیگیری یک زندانی را از اعدام نجات دهد. اما متاسفانه این اتفاق خیلی جذابیتی برای مدیران اطلاعرسانی جشنواره فیلم فجر ندارد.
وی اظهار کرد: به رغم همراهی رسانههای جمعی در این اتفاق بزرگ همزمان با حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر، متاسفانه بخش ارتباطات و اطلاعرسانی جشنواره با وجود پیگیریهای متعدد نسبت به این اتفاق واکنشی نداشته و تلاش ما برای همراهی جشنواره فیلم فجر در این اتفاق بزرگ در بخش اطلاعرسانی بینتیجه ماند. نمیدانم اگر فیلم ما نیز با بودجههای خاص ساخته شده بود و اسپانسری برای جشنواره معرفی میکرد آیا چنین برخوردی با ما میشد؟
خوشدست بیان کرد: متاسفانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نسبت به نجات یک جوان از اعدام توسط مستند سینمایی خط باریک قرمز به عنوان یکی از آثار حاضر در جشنواره کاملا بیتفاوت عمل کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- مصاحبه تصویری اختصاصی سینماسینما با فرزاد خوشدست به بهانه اکران آنلاین مستند «خط باریک قرمز» (بخش اول)/ مخاطب فرهنگی ما کم شده است
- روایت دکتر پور حسین از مستند خط باریک قرمز فرزاد خوشدست
- بستههای انگیزشیِ زندانبان/ نگاهی به فیلم «خط باریک قرمز»
- تلاشی برای درگیر کردن مستقیم هنر با تربیت انسانی!/ نگاهی به «خط باریک قرمز»
- فیلمی مهم که قانونگذاران و مسوولان باید ببینند/ نگاهی به فیلم «خط باریک قرمز»
- گفتوگو با کارگردان «خط باریک قرمز»/ سینما میتواند مثل یک پتو روی یک کارتن خواب باشد!
- رونمایی از تیزر «خط باریک قرمز با صدای سارا بهرامی + ویدئو
- بازیگر «خط باریک قرمز» از زندان آزاد شد
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





