رییس شورای صنفی نمایش روز گذشته، قیمت بلیت سالن های سینمایی در سال آینده را بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان موافقت ضمنی خود را در مورد افزایش قیمت بلیت سالن های سینمایی اعلام میکند و به آی سینما می گوید با افزایش قیمت بلیت پردیسهای سینمایی در سال آینده، سینماهای تک سالن رونق بیشتری خواهند گرفت.
شورای صنفی نمایش امروز یکی از بحث برانگیز ترین تصمیمات در مورد افزایش قیمت بلیت سالن های سینمایی در سال آینده را گرفت. بر اساس اعلام همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش، سینماهای کشور در سال ۹۶ می توانند قیمت بلیت های خود بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان ارائه کنند.
با توجه به این تصمیم، پیش بینی می شود که در سال آینده برخی پردیس های سینمایی از جمله آزادی، کوروش و… از حالا خود را برای ارائه بلیت های ۲۰ هزار تومانی به مخاطبان آماده کنند.
سال گذشته شورای صنفی نمایش اعلام کرد که پردیس های سینمایی قیمت بلیت های خود را در اواسط هفته ۸ هزار تومان و در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ هزار تومان ارائه خواهند کرد. اما دو پردیس آزادی و کوروش بدون توجه به این مصوبه بلیت های خود را در تمامی روزهای هفته، با قیمت ۱۰ هزار تومان به مخاطبان فروختند.
اعضای شورای صنفی نمایش امروز تصمیم گرفتند که برای سال آینده قیمت بلیت سینماها بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در نوسان باشد. اما اگر این اتفاق عملی شود و برخی از پردیس های سینمایی در اکران نوروز، بلیت ها ۲۰ هزار تومانی را به مخاطبان ارائه دهند، یعنی قیمت بلیت سال آینده نسبت به امسال با افزایش صد در صدی روبرو خواهد شد.
مهرداد فرید، دبیر شواری عالی تهیه کنندگان، در رابطه با افزایش بلیت سالن های سینمایی به آی سینما می گوید: «نظرات شورای عالی تهیه کنندگان از طریق نمایندگانی که در شورای صنفی نمایش دارد، پیگیری می شود و این تصمیم شامل نظرات ما هم می شود. به نظر بنده افزایش قیمت بلیت های پردیس های سینمایی باعث می شود که سینماهای تکسالن احیا شوند. این سینماها که معمولا برای صندلی های خالی فیلم ها را به نمایش در می آورند، زمانی که کف قیمت بلیت ها را ارائه کنند باعث می شوند که مردم برای تماشای فیلم ها سینمایی، این سینماها را انتخاب کنند تا باز هم شاهد روشن شدن چراغ سینماهای تک سالنه باشیم.»
او در برابر این پرسش که آیا سایر پردیس های سینمایی که در جنوب شهر قرار دارند، در سال آینده قیمت بلیت های خود را افزایش خواهند داد یا خیر؟ پاسخ میدهد: «در سال های گذشته همیشه سعی شده که سیاست حمایت از مصرف کننده رعایت شود و به همین دلیل پردیس های سینمایی که در جنوب شهر تهران قرار دارند، قیمت بلیت های خود را همگام با سایر پردیس های سینمایی افزایش نخواهند داد.»
منبع: آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- «این جَمعیت قابل کُنترل» در بلغارستان
- مخالفت ۴ صنف سینمایی با آیین نامه نمایش سینمایی
- از ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان؛ موافقت سازمان سینمایی با شناور شدن قیمت بلیت سینماها
- تقابل فرهنگ و تجارت
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- چرا سینماروها به سینما نمیروند؟ پاسخ جالب مهرداد فرید
- پرداخت ارزش افزوده بر عهده تماشاگران سینما گذاشته شد!/ صابری: افزایش قیمت بلیت نداشتیم
- مهرداد فرید: موفقیت در اکران آنلاین خروج میتواند ما را از وابستگی به سالنهای سینما آزاد کند
- مهرداد فرید: دسترسی صاحبان فیلمها به سهمشان از فروش، آنلاین شود
- انتقاد تهیهکننده «جن زیبا» از تبلیغات شهری ضعیف برای فیلمش
- امید به آخر هفته خوب «جن زیبا»/ تبلیغاتی که ضدتبلیغ میشود!
- نورگل یشیلچای به ایران سفر میکند
- سهم فیلمها از فروش بلیت مسابقات جامجهانی هنوز مشخص نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





