طبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش، بلیت سینماها قرار است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شود.
به گزارش سینماسینما، طبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش، بلیت سینماها قرار است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شود.
قرار است طبق گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، قیمت بلیت سینماها در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند؛ حال این سوال مطرح است که این افزایش بر استقبال مردم از فیلم های سینمایی اثر مثبت دارد یا منفی. در این خصوص با چند تن از سینماگران کشورمان گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید:
داوودنژاد: افزایش قیمت بلیت مشکلی ندارد
علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما، در خصوص افزایش بلیت سینماها در سال جدید گفت: برای کسی که در این شرایط سینما میرود و این خطر را میپذیرد، مشکلی ندارد.
وی در ادامه افزود: در کل قیمت بلیت سینما در ایران نسبت به همه جای دنیا کمتر است و من مشکلی با افزایش قیمت بلیت ندارم؛ البته باید توجه کرد که قدرت خرید مردم در چه سطحی است که آن نیاز به یک ارزیابی تخصصی دارد. اگر توان مردم اجازه دهد، افزایش قیمت بلیت مشکلی ندارد.
سرتیپی: ارزانترین قیمت بلیت سینما برای ایران است
علی سرتیپی تهیهکننده سینما، هم در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما گفت: همه هزینهها در کشور بالا رفته است؛ سینما هم مستثنی از این قاعده نیست. در حال حاضر هزینههای تولید فیلم سینمایی بسیار بالا رفته و ۲ و ۳ برابر شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر بلیت سینما افزایش هم پیدا کند، طرحهای تخفیفی به آن اختصاص پیدا میکند. ما باید دعا کنیم زودتر مسئله کرونا حل شود؛ چون مشکل اصلی این ویروس است و مردم با بلیت ۳۰ هزار تومانی مشکلی پیدا نخواهند کرد. پردیسهای سینمایی جدیدی که در ایران احداث شده، امکاناتی کمتر از سینماهای آمریکا و اروپا ندارند و هزینه بلیت سینما در ایران از تمام دنیا کمتر است.
سینما رفتن فقط برای عدهای خاص!
سید محمد حسینی کارشناس و منتقد سینما، در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما گفت: مسئله اصلی قیمت بلیت نیست؛ بلکه محتوای فیلمها برای مخاطب غیرجذاب است. به نظر من سینما به عنوان یک پدیده عام به امری لازم در سبد کالای عمومی مردم تبدیل نشده است.
وی تصریح کرد: در کتاب «امپراطوری هالیوود» سینما هنری ۵ سِنتی معرفی شده است؛ یعنی سینما به این دلیل فراگیر و مشهور شده که از دل مردم متولد شده و زندگی اقشار متوسط و پایین جامعه را نشان میدهد و مردم بضاعت خرید بلیت این فیلمها را دارند. اما این مسئله در ایران برعکس است.
فیلمهایی که در حال حاضر به عنوان سینمای اجتماعی می بینیم، در واقع اجتماعی نیستند و فقط تصویر بدبختی و نداری در آن مشهود است و چیزی از شور و نشاط و زندگی بچههای پایین شهر را در آن نمیبینیم.
حسینی اظهار کرد: اقتصاد در سینمای ما معنی ندارد و به نظر من، افزایش قیمت بلیت نه تنها باعث رونق سینماها نمیشود؛ بلکه باعث این میشود که تنها یک عده خاص به سینما بروند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- سکوت برای رضا که عاشق زندگی بود؛ پیکر رضا داوودنژاد به خانه ابدی بدرقه شد
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- اکران «سینما شهر قصه» به زمستان موکول شد
- از هر که بگریزم ز خود راه گریزم نیست/ نگاهی به فیلم «مقیمان ناکجا»
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- اولین تیزر فیلم سینمایی «شهرک» رونمایی شد/ فضایی عاشقانه و رازآلود
- در فاصله دو هفته مانده تا اکران عمومی؛ لوگوموشن «عروسی مردم» رونمایی شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- حذف یا اصلاح؟/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری