طبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش، بلیت سینماها قرار است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شود.
به گزارش سینماسینما، طبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش، بلیت سینماها قرار است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شود.
قرار است طبق گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، قیمت بلیت سینماها در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند؛ حال این سوال مطرح است که این افزایش بر استقبال مردم از فیلم های سینمایی اثر مثبت دارد یا منفی. در این خصوص با چند تن از سینماگران کشورمان گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید:
داوودنژاد: افزایش قیمت بلیت مشکلی ندارد
علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما، در خصوص افزایش بلیت سینماها در سال جدید گفت: برای کسی که در این شرایط سینما میرود و این خطر را میپذیرد، مشکلی ندارد.
وی در ادامه افزود: در کل قیمت بلیت سینما در ایران نسبت به همه جای دنیا کمتر است و من مشکلی با افزایش قیمت بلیت ندارم؛ البته باید توجه کرد که قدرت خرید مردم در چه سطحی است که آن نیاز به یک ارزیابی تخصصی دارد. اگر توان مردم اجازه دهد، افزایش قیمت بلیت مشکلی ندارد.
سرتیپی: ارزانترین قیمت بلیت سینما برای ایران است
علی سرتیپی تهیهکننده سینما، هم در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما گفت: همه هزینهها در کشور بالا رفته است؛ سینما هم مستثنی از این قاعده نیست. در حال حاضر هزینههای تولید فیلم سینمایی بسیار بالا رفته و ۲ و ۳ برابر شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر بلیت سینما افزایش هم پیدا کند، طرحهای تخفیفی به آن اختصاص پیدا میکند. ما باید دعا کنیم زودتر مسئله کرونا حل شود؛ چون مشکل اصلی این ویروس است و مردم با بلیت ۳۰ هزار تومانی مشکلی پیدا نخواهند کرد. پردیسهای سینمایی جدیدی که در ایران احداث شده، امکاناتی کمتر از سینماهای آمریکا و اروپا ندارند و هزینه بلیت سینما در ایران از تمام دنیا کمتر است.
سینما رفتن فقط برای عدهای خاص!
سید محمد حسینی کارشناس و منتقد سینما، در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما گفت: مسئله اصلی قیمت بلیت نیست؛ بلکه محتوای فیلمها برای مخاطب غیرجذاب است. به نظر من سینما به عنوان یک پدیده عام به امری لازم در سبد کالای عمومی مردم تبدیل نشده است.
وی تصریح کرد: در کتاب «امپراطوری هالیوود» سینما هنری ۵ سِنتی معرفی شده است؛ یعنی سینما به این دلیل فراگیر و مشهور شده که از دل مردم متولد شده و زندگی اقشار متوسط و پایین جامعه را نشان میدهد و مردم بضاعت خرید بلیت این فیلمها را دارند. اما این مسئله در ایران برعکس است.
فیلمهایی که در حال حاضر به عنوان سینمای اجتماعی می بینیم، در واقع اجتماعی نیستند و فقط تصویر بدبختی و نداری در آن مشهود است و چیزی از شور و نشاط و زندگی بچههای پایین شهر را در آن نمیبینیم.
حسینی اظهار کرد: اقتصاد در سینمای ما معنی ندارد و به نظر من، افزایش قیمت بلیت نه تنها باعث رونق سینماها نمیشود؛ بلکه باعث این میشود که تنها یک عده خاص به سینما بروند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- سکوت برای رضا که عاشق زندگی بود؛ پیکر رضا داوودنژاد به خانه ابدی بدرقه شد
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- اکران «سینما شهر قصه» به زمستان موکول شد
- از هر که بگریزم ز خود راه گریزم نیست/ نگاهی به فیلم «مقیمان ناکجا»
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- اولین تیزر فیلم سینمایی «شهرک» رونمایی شد/ فضایی عاشقانه و رازآلود
- در فاصله دو هفته مانده تا اکران عمومی؛ لوگوموشن «عروسی مردم» رونمایی شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- حذف یا اصلاح؟/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- علی سرتیپی مطرح کرد: بلیت سینما چند دلار باید باشد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش