افسانه چهرهآزاد درباره اینکه چطور نقشی زنی را بازی کرده که عشقی یک طرفه را زندگی میکند، گفت: همانند این نقش افرادی بسیاری در جامعه وجود دارد که به نوعی به این مدل از زندگی عادت کرده و جرات تغییر ندارند.
به گزارش سینماسینما، افسانه چهرهآزاد یکی از بازیگران سینما و تلویزیون است که گرچه در آثار مختلفی به ایفای نقش پرداخته اما هیچگاه دچار حواشی مرسوم بازیگران نشده است. این بازیگر در تازهترین فعالیت خود در نقش نسرین سریال «همگناه» جلوی دوربین رفته و توانسته نظرهای بسیاری از مخاطبان را به سوی خود جلب کند. شخصیت «نسرین» با علم اینکه همسرش (فریبرز) زن دیگری را دوست دارد، سالهاست به زندگی با او مشغول بوده و به هیچ وجه در راستای تغییر شرایط خود نیز اقدامی نمیکند.
افسانه چهرهآزاد درباره ویژگیهای نقش نسرین که به ایفای نقش آن در سریال «همگناه» مشغول است، گفت: مردم با نقش نسرین ارتباط خوبی برقرار کردهاند. چراکه این روزها در صفحه شخصیام پیامهای بسیاری دریافت میکنم مبنی بر اینکه شما در حال بازی نقش ما هستید. اینکه مابهازای این نقش را در جامعه داشته و داریم، برایم جالب بود. چراکه تا پیش از این با چنین کاراکتری برخورد نکرده بودم اما بعد از پخش سریال، پیامهایی به من رسید که حکایت از واقعی بودن این کاراکتر داشت.
وی ادامه داد: در ابتدا برای خودم نیز شخصا جالب بود که نسرین عشق یک طرفهای را زندگی میکند. به واقع وضعیت خیلی سختی است که یک زن همیشه فکر کند، زن دیگری در زندگی و ذهن عشق و همسرش وجود دارد. باز آفرینی این موقعیت و دیدن عکسالعملها به آن برایم به عنوان بازیگر جالب بود.
چهرهآزاد ضمن ابراز خوشحالی از بازی این شخصیت، بیان کرد: نسرین شخصیتی است که تمام خانواده صبوری او را دوست دارند و همسرش فریبرز نیز با او مشکلی نداشته و به هم احترام میگذارند. در واقع عشق برای فریبرز به گونه دیگری است. در نهایت باید بگویم که نقش نسرین را خیلی دوست دارم.
وی در پاسخ به این پرسش که چه پارامترهایی در عشق سبب میشود تا یک زن با وجود اینکه میداند همسرش عاشق زن دیگری است، به زندگی با او ادامه دهد، گفت: این تصمیم به قسمتی از شخصیت نسرین مربوط میشود. نسرین مرتبا به این فکر میکند که بالاخره یک روز موفق میشود. همواره امیدوار است و با خود میگوید بالاخره یک روز میرسد که نگاه فریبرز عمیقتر شود. علاوه بر این به نوعی انگار نسرین به این مدل زندگی و رابطه عادت کرده است. یعنی میگوید فریبرز عاشق بوده ولی زن و بچه خود را گم کرده و اکنون در حال زندگی کردن است. ما در جامعه خود نیز بالاخره زندگیهایی داریم که خیلی از روی خواسته خودشان شکل نگرفته است. برای برخی یا پدر و مادر تصمیم گرفتند یا اینکه خودشان اشتباه کرده و پشیمان شدند. افرادی از این بخش هستند که با وجود این موضوعات به زندگی خود ادامه میدهند که به هر حال سختیهای خودش را دارد.
این بازیگر در پاسخ به اینکه چرا جرات تغییر در شخصیت نسرین وجود ندارد، اظهار داشت: اولا چنین جراتی ندارد. دوما همانطور که گفتم حس امید که بالاخره یک روز همه چیز درست میشود سبب شده تا او به سمت تغییر نرود. علاوه بر این بالاخره فریبرز را دوست دارد و در حال زندگی با اوست. البته بیشتر از این نیز نمیتوانم توضیح دهم، چراکه داستان لو میرود.
چهرهآزاد در بخش دیگری از صحبتهایش درباره روند ورود بازیگران تازه به سینما اظهار داشت: یا من خیلی آدم مثبتی هستم یا خیلی رویایی فکر میکنم اما به نظرم هیچ کاری غیر ممکن نیست و ۷۰ درصد هر موضوعی به تصمیم و هدف ما در زندگی مربوط میشود. مطمئن باشید اگر سرنوشتی برای شما باشد، بالاخره یک روز همه چیز کاملا به سمت هدف شما چرخیده و موفق میشوید. هر کدام از بازیگرها را که نام ببرید، بالاخره یک روز برایشان بازیگری رویایی بوده که برای آن هدفی داشته و بر مبنای آن تلاشی انجام دادهاند. شخصا فکر نمیکنم همینطوری کسی را جلوی دوربین بگذارند و بگویند بهبه چه بازیگر خوبی.
وی افزود: در همین راستا یک خاطره از زمان کودکی تعریف میکنم. در زمان کودکی همراه مادربزرگم سر تمرین کارهای تئاتر میرفتم و در آخر کار مادربزرگ از من میپرسید که کدام یک بهتر بودند. خدا آقای شکیبایی، زنده یاد هادی اسلامی و مادربزرگ من را رحمت کند. وقتی ۵، ۶ سالم بود، مادربزرگم نمایش روسری قرمز را کار میکرد که این آقایان هم با او همکار بودند. در آن نمایش خانم آزیتا لاچینی نقش اول زن را بازی میکرد. من در تمرینهای این نمایش حضور داشتم و به چشم میدیدم که آقای شکیبایی چقدر خوب بازی میکند. البته آن زمان اسمشان را نمیدانستم و وقتی مادربزرگ سوال همیشگیاش را پرسید گفتم «آن آقا سیاهه خیلی خوب بازی میکنه.»
بازیگر سریال «همگناه» در ادامه بیان کرد: بعد از این نیز بارها کار آقای شکیبایی را در صحنه نمایش دیدم و باید بگویم انگار ایشان ذاتا استعداد بازیگری را داشت و در سن ۱۸ تا ۲۰ سالگی خیلی خوب بازی میکرد. بعد از آن سالها بعد ایشان به عرصه تصویر راه پیدا کرد. در نتیجه باید بدانیم که آقای شکیبایی چقدر از آن سالها زحمت کشید تا اینکه بعدها ما ایشان را در فیلمهای مختلف دیدیم. بنابراین باید بدانیم که تلاش خیلی مهم بوده و با آن بالاخره میتوان به نتیجه رسید.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- به مناسبت روز جهانی عصای سفید/ نسخه ویژه نابینایان «همگناه» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- سکانس طلایی از مجموعه «همگناه» به بهانه نمایش مستند «۱۷۴ روز با همگناه»/ پدرسالار مدرن
- هم گناه /طرح جالب یک روزنامه برای پرونده ویلموتس!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





