رییس انجمن بازیگران خانه سینما گفت: آبرومندترین سینمای جهان را داریم اما افسوس که سالن سینمایی به اندازه کافی در کشور نداریم.به گزارش سینما سینما، امین تارخ در مورد انتظارات جامعه سینمایی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خواسته ها و انتظارات سینماگران کشور از وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی همان انتظارت همیشگی است که با وزرای پیشین مطرح کرده ایم، یعنی اینکه از سینما به درستی حمایت شود.
وی ادامه داد: ایران جزو نادر کشورهای صاحب سینما است و نکته مهمتر اینکه آبرومندترین سینما را در جهان داریم اما برخلاف چنین امتیاز بزرگی، هیچوقت صاحب سالن های سینمایی کافی در کشور نبوده ایم.
بازیگر فیلم سینمایی «مادر» افزود: در دوره ای، حدود ۳۵ سالن سینمایی از سوی شهرداری ساخته شد و برآبند این اتفاق این بود بر اساس آمارهای کارشناسی، ۲۱درصد به فروش فیلم های سینمایی در حال اکران اضافه کرد.
وی همچنین گفت: از آثار سینمایی تبلیغات و اطلاع رسانی خوب و مناسبی نمی شود. تلویزیون باید در خدمت سینما باشد و با تبلیغ فیلم های روی پرده مردم را به سینما برای فیلم دیدن تشویق کند.
تارخ اضافه کرد: تئاتر ملی اکنون پشتیبان ندارد و به جای توجه و حمایت شایسته، مورد نظارت قرار گرفته و همین مورد سبب شده بسیاری از جوانان علاقه مند به تئاتر با صرف هزینه های گزاف رو به تئاتر مستقل بیاورند. همین تئاتر مستقل نیز به اندازه کافی با مشکل مواجه است و اگر حمایتی از آنها صورت نگیرد، دچار آسیب خواهد شد.
بازیگر فیلم سینمایی «دلشدگان» تصریح کرد: به رغم همه مشکلات موجود، هنرمندان کشور در همه زمینه های فرهنگی و هنری توان و استعداد کافی داشته و می توانند در عرصه جهانی عرض اندام کنند.
تارخ همچنین گفت: هر چند نمی توان از اقدامات و اتفاقات خوب در عرصه سینما و تئاتر چشم پوشی کرد اما همه این اقدامات باید نهادینه شود و مقطعی نباشد به نحوی که با رفتن یک مسوول همه اقدامات فراموش شود و ابتر بماند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقش امین تارخ در ارتقای بازیگری سینمای ایران/ موزه سینما نباید از حضور هنرمندان خالی باشد
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- به یاد هنرمندان درگذشته/ چشمهایی که در سال ۱۴۰۱ بسته شد
- مراسم خاکسپاری امین تارخ / گزارش تصویری
- امین تارخ درگذشت
- عرضه آنلاین فیلم کوتاه «خط ممتد» با بازی الناز شاکردوست
- مراسم تشییع پیکر محمدعلی کشاورز برگزار شد/ همیشه ماندگار
- آسیبشناسی آموزش بازیگری در ایران به روایت تارخ و همت
- مراسم ختم خشایار الوند / گزارش تصویری
- نقد و بررسی سریال “رهایم نکن” / گزارش تصویری
- گلایه امین تارخ از بیتوجهی به پیشکسوتان/ در ایران به محض پیر شدن، تو را دور میاندازند
- نظر امین تارخ درباره وضعیت امروز تلویزیون/ کمی ناامیدم
- تصویربرداری سریال «دستت را به من بده» از نیمه گذشت/ پخش از اول ماه رمضان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





