دو جلد اول سری رمانهای مصور انیمیشن بلند سینمایی«آخرین داستان» نوشته اشکان رهگذر با ویرایش محمد چرمشیر در مهر ماه امسال منتشر میشود.
به گزارش سینماسینما، دو جلد نخست این مجموعه براساس داستان جمشید و با الهام از شاهنامه به عنوان پیش درآمدی برای انیمیشن بلند سینمایی«آخرین داستان/The Last Fiction» به کارگردانی اشکان رهگذر منتشر میشود. این مجموعه، داستانی پیش از وقوع قصه انیمیشن «آخرین داستان» را به تصویر میکشد و این اولینبار است که برای یک انیمیشن بلند سینمایی در ایران رمان مصور منتشر میشود.
متن این رمان مصور را اشکان رهگذر نوشته است و ویرایش آن را محمدچرمشیر برعهده دارد. فائزه سپهرصادقیان، شیوا گلمحمدی و داوود دیبا از تصویرگران این گرافیک نوول هستند.
انیمیشن سینمای «آخرین داستان» برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه است که از سال ۸۹ در استودیو «هورخش» در حال تولید است.
گفتنی است علاقمندان برای اطلاع از تاریخ دقیق نشر و توزیع این مجموعه رمانهای مصور میتوانند به وبسایت «آخرین داستان» به نشانی www.thelastfiction.com مراجعه کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مدیر و داوران بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- بهار «مولوی» با متن محمد چرمشیر آغاز میشود
- نمایش فیلمتئاتر «کسی نیست همه داستانها را به یاد آورد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- رونمایی از پوستر انگلیسی انیمیشن سینمایی «گنج اژدها»
- عرضه اینترنتی مستند «داستانِ آخرین داستان» + تیزر
- «آخرین داستان» بر پرده قدیمیترین سینمای استکهلم سوئد
- توضیحات پدر انیمیشن ایران درباره انیمیشنهای دوبعدی + ویدئو
- «آخرین داستان» ایرانی چگونه راهی اسکار شد؟
- حضور انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در رقابت اسکار ۲۰۲۰
- شیلیاییها «آخرین داستان» را بهعنوان بهترین انیمیشن برگزیدند
- کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» مطرح کرد: روایتی از “ضحاک” / پارادوکسی که در جایگاه انیمیشن هست
- نارضایتی داوران جشنواره تئاتر فجر از نمایشنامه های ارسالی
- جایزه کوکومیکس موسیقی به «آخرین داستان» رسید
- نسخه انگلیسی رمانهای گرافیکی «جمشید» منتشر میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





