کارگردان سرشناس آمریکایی فیلمها مارول را شبیه پارکهای موضوعی خواند و گفت این فیلمها اصلا سینما نیستند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، مارتین اسکورسیزی کارگردان سرشناس در یک مصاحبه جهان سینمایی مارول و فیلمهای میلیارد دلاری آن را با تم پارکها یا پارکهای موضوعی تفریحی مقایسه کرد.
وی گفت: من آنها را تماشا نمیکنم. سعی کردم، اما نشد. این فیلمها سینما نیستند.
وی در مصاحبه با مجله امپایر گفت: صادقانه بگویم، اصلا نمیتوانم به آنها فکر هم بکنم. با وجود این که بازیگران بیشترین تلاششان را کردهاند و هر چقدر هم که خوب ساخته شده باشند در بهترین حالت میشود گفت پارکهای سرگرمکننده هستند. این سینمایی نیست که سعی داشته باشد تجربه احساسی و روانی انسانی را به انسان دیگری منتقل کند.
نظر اسکورسیزی درباره فیلمهای ابرقهرمانی با پاسخهایی از سوی دیگر فیلمسازان از جمله جیمز گان و جاس ودون و برخی از شخصیتهای فیلمهای کمیک بوکی روبرو شد.
گان در توییتر نوشته بود: خیلی خشمگین شدم وقتی مردم بدون آن که «آخرین وسوسههای مسیح» را ببینند با آن مخالفت کردند. حالا هم غمگینم که او هم فیلمهای مرا به همین شکل قضاوت میکند. با این حال، همیشه عاشق اسکورسیزی میمانم و قدردان تاثیر او بر سینما خواهم بود و اصلا نمیتوانم بیش از این منتظر تماشای «ایرلندی» باشم.
ودون که از همکاران دائمی جهان مارول است در پاسخ به اسکورسیزی پاسخ جیمز گان کارگردان «محافظان کهکشان» را تکرار کرد و گفت قلب او از این جواب مکدر شده است و افزود: به همین دلیل همیشه عصبانی میمانم.
گان دو قسمت اول «محافظان کهکشان» را کارگردانی کرده است و قرار است قسمت سوم را هم کارگردانی کند.
پیتر رامزی کارگردان و نویسنده آمریکایی در واکنش به این سخنان نوشت: مارتین اسکورسیزی یک الهه است. فیلمهای مارول خوب و سرگرمکننده هستند.
رابرت کارگیل نویسنده و فیلمنامه نویس هم نوشت: وقتی من و اسکات داشتیم «دکتر استرنج» را مینوشتیم همه تلاشمان این بود که شخصیتها را عمیقتر کنیم، داستان قویتر باشد و از خودمان میپرسیدیم چطور آن را گستردهتر بکنیم. اگر کسی فکر میکند جهان مارول فقط پارک موضوعی است قضاوتی ناعادلانه کرده است.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





