کارگردان سرشناس آمریکایی فیلمها مارول را شبیه پارکهای موضوعی خواند و گفت این فیلمها اصلا سینما نیستند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، مارتین اسکورسیزی کارگردان سرشناس در یک مصاحبه جهان سینمایی مارول و فیلمهای میلیارد دلاری آن را با تم پارکها یا پارکهای موضوعی تفریحی مقایسه کرد.
وی گفت: من آنها را تماشا نمیکنم. سعی کردم، اما نشد. این فیلمها سینما نیستند.
وی در مصاحبه با مجله امپایر گفت: صادقانه بگویم، اصلا نمیتوانم به آنها فکر هم بکنم. با وجود این که بازیگران بیشترین تلاششان را کردهاند و هر چقدر هم که خوب ساخته شده باشند در بهترین حالت میشود گفت پارکهای سرگرمکننده هستند. این سینمایی نیست که سعی داشته باشد تجربه احساسی و روانی انسانی را به انسان دیگری منتقل کند.
نظر اسکورسیزی درباره فیلمهای ابرقهرمانی با پاسخهایی از سوی دیگر فیلمسازان از جمله جیمز گان و جاس ودون و برخی از شخصیتهای فیلمهای کمیک بوکی روبرو شد.
گان در توییتر نوشته بود: خیلی خشمگین شدم وقتی مردم بدون آن که «آخرین وسوسههای مسیح» را ببینند با آن مخالفت کردند. حالا هم غمگینم که او هم فیلمهای مرا به همین شکل قضاوت میکند. با این حال، همیشه عاشق اسکورسیزی میمانم و قدردان تاثیر او بر سینما خواهم بود و اصلا نمیتوانم بیش از این منتظر تماشای «ایرلندی» باشم.
ودون که از همکاران دائمی جهان مارول است در پاسخ به اسکورسیزی پاسخ جیمز گان کارگردان «محافظان کهکشان» را تکرار کرد و گفت قلب او از این جواب مکدر شده است و افزود: به همین دلیل همیشه عصبانی میمانم.
گان دو قسمت اول «محافظان کهکشان» را کارگردانی کرده است و قرار است قسمت سوم را هم کارگردانی کند.
پیتر رامزی کارگردان و نویسنده آمریکایی در واکنش به این سخنان نوشت: مارتین اسکورسیزی یک الهه است. فیلمهای مارول خوب و سرگرمکننده هستند.
رابرت کارگیل نویسنده و فیلمنامه نویس هم نوشت: وقتی من و اسکات داشتیم «دکتر استرنج» را مینوشتیم همه تلاشمان این بود که شخصیتها را عمیقتر کنیم، داستان قویتر باشد و از خودمان میپرسیدیم چطور آن را گستردهتر بکنیم. اگر کسی فکر میکند جهان مارول فقط پارک موضوعی است قضاوتی ناعادلانه کرده است.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





