حمید فرخ نژاد شیوه تصمیمگیری هیات داوران جشنواره فیلم فجر را درباره فیلم «لاتاری» خارج از اصول تعریف شده دانست.
به گزارش سینماسینما، حمید فرخ نژاد با انتشار متنی در اینستاگرام از دلایل انتخاب نشدن «لاتاری» از سوی هیات داوران جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.
این بازیگر نوشت: «از صحبتهای چند تن از داوران محترم جشنواره فیلم فجر چنین بر میآید که عدم رضایت از مضمون فیلم ترویج خشونت اجماع کلی داوران به صرف نظر از داوری سایر رشتههای فنی و بازی بازیگران این فیلم استوار گردیده، این نگاه برای حذف یا حضور کلی یک فیلم در پروسه رقابت بعهده هیئت انتخاب است نه هیئت داوری، یا مثلا در صورت عدم رضایت هیت داوری از مضمون یک فیلم میتوان در بخش فیلمنامه یا بهترین فیلم، اثر مذکور را از گردونه رقابت حذف کرد.
برخورد داوران جشنواره با فیلم لاتاری خارج اصول تعریف شده داوری و ارزیابی اثار راه یافته به بخش مسابقه و بدعتی خطرناک برای ارزیابی سایر عوامل تولید یک فیلم است که باید جدا از مضمون اثر و با نگاه فنی مورد ارزیابی قرار بگیرد.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- واکنش تند سینماگران به توئیت توهینآمیز علیاکبر رائفیپور
- گرامیداشت یاد کارگردان فقید «عروس آتش» در سینماتک خانه هنرمندان ایران/ سینایی، اصیلترین فیلمسازی که میشناسیم
- حمید فرخنژاد رئیس هیات داوران جشنواره برایتلایت آمریکا شد
- حمید فرخنژاد: ساخت «میجر» مدیون مردم بوشهر است/ فرصت فرخنده جشنواره فجر
- تأکید کارگردان «لاتاری» بر توجه به سنتها در سینما
- فیلم/ رونمایی از تیزر «میلیونر میامی» در آستانه اکران
- افشاگری نادر سلیمانی درباره پایانبندی فیلم «لاتاری»
- فرخنژاد به تماشای بهترین فیلم جشنواره مینشیند
- واکنش کارگردان و بازیگر «لاتاری» به اقدام مامور زن گشت ارشاد
- «لاتاری» از مرز هشت میلیارد فروش عبور کرد
- اعتراض تند مهدی یراحی به دوربین مخفی تبلیغاتی برای «لاتاری»
- عبور «لاتاری» از مرز چهار و نیم میلیارد فروش
- واکنش تهیهکنندگان «مصادره» و «لاتاری» به اعتراض تماشاگران در پردیس تماشا
- عبور «لاتاری» از مرز یک میلیارد فروش در اکران نوروز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





