دو روز پیش ترانه علیدوستی در واکنش به یکی از توییتهای خبرگزاری های تسنیم در مورد حکم «اقامت اجباری» آیت الله عیسی قاسم از رهبران شعیان بحرین، نوشت که اقامت اجباری همان حصر خانگی است و به همین دلیل رسانه های اصولگرا از آوردن نام آن خودداری می کنند. به گزارش سینماسینما٬ اما شب گذشته رجانیوز با انتشار مطلبی با عنوان «سلبریتیهای بی سواد و بحران خود فعال سیاسی پنداری» به تندی از بازیگر «فروشنده» انتقاد کرد و نوشت که اقامت اجباری ارتباطی با حصر خانگی ندارد.
به گزارش سینماسینما ،ترانه علیدوستی که در صفحه توییتر خود بارها مواضع خود را اعلام کرده، دو روز پیش به توییت خبرگزاری تسنیم واکنش نشان داد. حالا رجا نیوز با انتشار مطلبی این بازیگر را بی سوادی در زمینه مسائل سیاسی و حقوقی متهم کرده است!
در ابتدای این مطلب آمده است: «سیاست امر جذابی است و همین مساله سبب شده تا افراد زیادی تمایل به ابراز بیان و نظر در این حوزه داشته باشند. از سوی دیگر، شهرت بازیگران در ایران اگر بیشتر از سیاستمداران نباشد، قطعا کمتر نیست. برآیند این دو مساله سبب شده تا بازیگران و هنرپیشهها معمولا خود را شایسته حضور در عرصه سیاسی کشور بدانند.»
رجانیوز که خود را معتقد به حقوق شهروندی می داند، در ادامه می نویسد: «از لحاظ حقوق شهروندی و آزادی بیان این مساله مورد اشکال نیست اما نکتهای که در اینجا مغفول مانده، پیش نیازهای ورود یک بازیگر به عرصه اظهارنظر سیاسی یا حقوق است؛ پیش نیاز مهمی به نام «سواد». نگاهی به یک مورد و مثال در این زمینه میتواند راهگشا باشد؛ جایی که «شهرزاد» سریالهای تلویزیونی از حساب کاربری خود در توییتر به عنوان تریبون اظهارنظرهای سیاسی و البته حزبی استفاده میکند؛ جایی که ترانه علیدوستی در قامت یک فعال سیاسی وارد میدان شده است.»
این رسانه اصولگرا همچنین معتقد است حکمی که در مورد آیت الله عیسی قاسم صادر شده، فضایی را برای ماهی گیری برخی سیاست زدگان در داخل کشور باز کرده است: «روز گذشته خبری درباره اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم در بحرین در رسانهها منتشر شد؛ خبری که اگرچه فضای افکار عمومی در ایران را به سمت دشمنی دائم سعودیها با اسلام ناب هدایت کرد اما فضایی هم برای ماهیگیری سیاستزدگان فراهم کرد؛ از جمله اظهارنظرهایی درباره سران فتنه.»
رجا نیوز در ادامه این گونه به ترانه علیدوستی بازیگر فیلم «فروشنده» حمله می کند: «خانم ترانه علیدوستی تلاش کرد تا در توییتی، «اقامت اجباری» را همان «حصر خانگی» عنوان کند و با شبیهسازی، ماجرای اعتراضات مردمی در بحرین را به فتنه ۸۸ و آشوبهای خیابانی مرتبط کند؛ غافل از اینکه خوب اشک ریختن در سریالها نمیتواند کمکی به «اظهارنظرهای حقوقی» ایشان بکند.»
این سایت در پایان مطلب خود عنوان می کند که «اقامت اجباری» از نظر حقوقی ارتباطی با «حصر خانگی» ندارد: «اما اصل ماجرا چیست؟ درباره شیخ عیسی قاسم، دولت بحرین تابعیت ایشان را لغو کرده و همزمان اجازه خروج هم به ایشان داده نمیشود و به همین دلیل از عنوان حقوقی «اقامت اجباری» برای او استفاده میشود و ارتباطی با حصر خانگی ندارد. البته اگر خانم علیدوستی تمایل داشته باشند، لغو تابعیت از سران فتنه هم میتواند در دستور کار قرار بگیرد اما قطعا نظرات شبیهسازانه ایشان تفاوت زیادی با احکام حقوقی دستگاه قضایی کشور دارد.»
منبع :آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری مطرح کرد؛ ترانه علیدوستی ممنوع از پرواز نیست
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سوریایی کردن مهمترین رخداد سینمایی در ایران/ چند نکته درباره چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- دلیل غیبت فرهاد اصلانی در جشنواره کن به روایت پیمان معادی
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- نوید محمدزاده اجرای نمایش «گیاهخوار» را لغو کرد/ واکنش ترانه علیدوستی
- انتشار اولین تصاویر رسمی از «برادران لیلا»
- فیلم مانی حقیقی به جشنواره فجر نمیآید + عکس
- «اورکا» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال دوحه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





