دو روز پیش ترانه علیدوستی در واکنش به یکی از توییتهای خبرگزاری های تسنیم در مورد حکم «اقامت اجباری» آیت الله عیسی قاسم از رهبران شعیان بحرین، نوشت که اقامت اجباری همان حصر خانگی است و به همین دلیل رسانه های اصولگرا از آوردن نام آن خودداری می کنند. به گزارش سینماسینما٬ اما شب گذشته رجانیوز با انتشار مطلبی با عنوان «سلبریتیهای بی سواد و بحران خود فعال سیاسی پنداری» به تندی از بازیگر «فروشنده» انتقاد کرد و نوشت که اقامت اجباری ارتباطی با حصر خانگی ندارد.
به گزارش سینماسینما ،ترانه علیدوستی که در صفحه توییتر خود بارها مواضع خود را اعلام کرده، دو روز پیش به توییت خبرگزاری تسنیم واکنش نشان داد. حالا رجا نیوز با انتشار مطلبی این بازیگر را بی سوادی در زمینه مسائل سیاسی و حقوقی متهم کرده است!
در ابتدای این مطلب آمده است: «سیاست امر جذابی است و همین مساله سبب شده تا افراد زیادی تمایل به ابراز بیان و نظر در این حوزه داشته باشند. از سوی دیگر، شهرت بازیگران در ایران اگر بیشتر از سیاستمداران نباشد، قطعا کمتر نیست. برآیند این دو مساله سبب شده تا بازیگران و هنرپیشهها معمولا خود را شایسته حضور در عرصه سیاسی کشور بدانند.»
رجانیوز که خود را معتقد به حقوق شهروندی می داند، در ادامه می نویسد: «از لحاظ حقوق شهروندی و آزادی بیان این مساله مورد اشکال نیست اما نکتهای که در اینجا مغفول مانده، پیش نیازهای ورود یک بازیگر به عرصه اظهارنظر سیاسی یا حقوق است؛ پیش نیاز مهمی به نام «سواد». نگاهی به یک مورد و مثال در این زمینه میتواند راهگشا باشد؛ جایی که «شهرزاد» سریالهای تلویزیونی از حساب کاربری خود در توییتر به عنوان تریبون اظهارنظرهای سیاسی و البته حزبی استفاده میکند؛ جایی که ترانه علیدوستی در قامت یک فعال سیاسی وارد میدان شده است.»
این رسانه اصولگرا همچنین معتقد است حکمی که در مورد آیت الله عیسی قاسم صادر شده، فضایی را برای ماهی گیری برخی سیاست زدگان در داخل کشور باز کرده است: «روز گذشته خبری درباره اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم در بحرین در رسانهها منتشر شد؛ خبری که اگرچه فضای افکار عمومی در ایران را به سمت دشمنی دائم سعودیها با اسلام ناب هدایت کرد اما فضایی هم برای ماهیگیری سیاستزدگان فراهم کرد؛ از جمله اظهارنظرهایی درباره سران فتنه.»
رجا نیوز در ادامه این گونه به ترانه علیدوستی بازیگر فیلم «فروشنده» حمله می کند: «خانم ترانه علیدوستی تلاش کرد تا در توییتی، «اقامت اجباری» را همان «حصر خانگی» عنوان کند و با شبیهسازی، ماجرای اعتراضات مردمی در بحرین را به فتنه ۸۸ و آشوبهای خیابانی مرتبط کند؛ غافل از اینکه خوب اشک ریختن در سریالها نمیتواند کمکی به «اظهارنظرهای حقوقی» ایشان بکند.»
این سایت در پایان مطلب خود عنوان می کند که «اقامت اجباری» از نظر حقوقی ارتباطی با «حصر خانگی» ندارد: «اما اصل ماجرا چیست؟ درباره شیخ عیسی قاسم، دولت بحرین تابعیت ایشان را لغو کرده و همزمان اجازه خروج هم به ایشان داده نمیشود و به همین دلیل از عنوان حقوقی «اقامت اجباری» برای او استفاده میشود و ارتباطی با حصر خانگی ندارد. البته اگر خانم علیدوستی تمایل داشته باشند، لغو تابعیت از سران فتنه هم میتواند در دستور کار قرار بگیرد اما قطعا نظرات شبیهسازانه ایشان تفاوت زیادی با احکام حقوقی دستگاه قضایی کشور دارد.»
منبع :آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری مطرح کرد؛ ترانه علیدوستی ممنوع از پرواز نیست
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سوریایی کردن مهمترین رخداد سینمایی در ایران/ چند نکته درباره چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- دلیل غیبت فرهاد اصلانی در جشنواره کن به روایت پیمان معادی
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- نوید محمدزاده اجرای نمایش «گیاهخوار» را لغو کرد/ واکنش ترانه علیدوستی
- انتشار اولین تصاویر رسمی از «برادران لیلا»
- فیلم مانی حقیقی به جشنواره فجر نمیآید + عکس
- «اورکا» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال دوحه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





