عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر ضرورت رفع توقیف «رستاخیز» و اکران این فیلم سینمایی در داخل کشور، رخوت ایجاد شده در تولیدات سینمایی مذهبی و دینی را ناشی از برخورد سلیقهای با فیلم «رستاخیز» دانست.
به گزارش سینماسینما، سیداحسان قاضیزاده هاشمی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی وضعیت نامطلوب پیش آمده برای فیلم توقیفی «رستاخیز» باشد، گفت: این فیلم به دلیل اینکه در کشور دارای یک نوع قرائت دینی واحد در عرصه هنر نیستیم، دستخوش سلیقهها شده است.
نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پرهیز از کثرتانگاری دینی در عرصه هنر، اضافه کرد: آنچه بر سر فیلم «رستاخیز» آمده حاکمیت سلیقهها در عرصه هنر است و دولت هم نتوانست پاسخ قابل قبولی به سازندگان فیلم به ویژه کارگردان و تهیه کننده اثر بدهد.
قاضیزاده بیان کرد: معتقدم فیلم «رستاخیز» باید با دریافت پروانه نمایش در داخل کشور اکران شود و با توجه به شناختی که از کارگردان فیلم مذکور موجود است، اطلاع دارم که پرداخت هزینههای مادی فیلم به سازندگان، مورد رضایت کارگردان رستاخیز نخواهد بود و اثری در روحیه کاری او نیز نخواهد داشت؛ ضمن آنکه احمدرضا درویش به دلیل رفتارهای نامناسب با آخرین تولید سینماییاش ساخت فیلم دیگری را کلید نزده است.
عضو ناظر مجلس در شورایعالی نظارت بر صدا و سیما با یادآوری اینکه موضع کمیسیون فرهنگی، اکران فیلم «رستاخیز» در داخل کشور بود و این مسئله به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز منتقل شد، افزود: البته در پاسخ به اعضای کمیسیون مسئولان وقت عنوان کردند که سازندگان فیلم را با پرداخت هزینههای فیلم راضی کردهاند درحالیکه که این مسئله هم رخ نداده است.
او با اشاره به عدم تولید فیلم سینمایی دینی دیگری پس از توقیف «رستاخیز» و دلسرد شدن هنرمندان برای ورود به این حوزه، عنوان کرد: یأس در عرصه تولیدات هنر دینی و مذهبی، عدم پرداخت به زندگی اهل بیت و عدم ساخت کارهای سینمایی و عاشورایی یکی از پیامدهای برخورد سلیقهای با سازنده فیلم «رستاخیز» است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از رفتار صورت گرفته با فیلم «رستاخیز» علت رخوت و کم کاری در حوزه فیلمهای دینی و مذهبی را همین برخوردهای سیلقهای عنوان کرد.
منبع: خانه ملت
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- ۹ سال پس از ساخت؛ اکران آنلاین «رستاخیز» از ۱۶ اسفند
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- احمدرضا درویش سریال میسازد/ «فصل قلندران»، پروژه جدید کارگردان «رستاخیز»
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





