همزمان با بازگشایی سالنهای سینما در فرانسه، «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی پس از ماهها تعطیلی سینماها، برای دومین بار روی پرده رفت.
به گزارش سینماسینما، طبق اعلام دست اندرکاران این فیلم، همچنین با توجه به موفقیت این فیلم در کسب نظر مثبت منتقدین و مخاطبان فرانسوی، جشنواره فیلم «جمعی» که به نمایش موفق ترین آثار سینمایی که اکتبر گذشته اکران آنها به دلیل تعطیلی اجباری سینماها قطع شد برگزار می شود، این فیلم را برای بخش مسابقه انتخاب کرده است.
این جشنواره از ۱۱ تا ۱۹ ژوئن(۲۱ تا ۲۹ خرداد) با هدف حمایت از سینما و پخش کنندگان مستقل در سالنهای مستقل سینما در سراسر فرانسه برگزار می شود.
در بخش مسابقه این جشنواره تنها ۱۰ فیلم انتخاب شده اند و «یلدا» در کنار ۹ فیلم منتخب «یک مرد تاریکِ تاریک» (عدلخان یرژانف)، «نوجوانی» (کریستیان لیفشیتز)، «در باغ ابدی» ( تاتسوشی امری)، «جوزپ» (د.اورل)، «میکل آنژ» ( آندری کنچالوفسکی)، «کشوری که آرام می ماند» (دوید دو فرنس)، «یک زندگی مخفی» (آیتور آرگی)، «کودک رویایی» (رافائل ژوکولو) و «نهنگ و حلزون» (انیمیشن) برای دریافت جایزه بهترین فیلم رقابت می کند.
«یلدا» به تهیه کنندگی علی مصفا و موسسه هنری مستقل بن گاه( مسعود و محمود بخشی) محصول مشترک ایران، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، سوئیس و لبنان است.
این فیلم علاوه بر نامزدی جایزه لومیر و خرس بلورین برلین ۲۰۲۰ جوایز متعددی از جمله جایزه بزرگ جشنواره ساندنس آمریکا ،جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره جهانی بارسلون، جایزه بزرگ سینمای مجله ال، جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره جهانی صوفیه، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره آنتالیا، جایزه ویژه جشنواره واشنگتن … را کسب کرده و اکران آن همچنین در کشورهای آمریکا، اسپانیا، بلژیک و سوئیس ادامه دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- «نبودنِ» علی مصفا در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «تجربه»ی آذر با گفتوگویی متفاوت با علی مصفا روی پیشخوانِ مطبوعات
- ۶ مستند از ایران به جشنواره ایدفا دعوت شدند
- در انتظار جغدی خیالی به نام هِدا/ نگاهی به فیلم «نبودن»
- در سال ۲۰۲۲؛ باکس آفیس فرانسه از ریکاوری درآمد/ فروش ۱۵۲ میلیون قطعه بلیت
- برای فیلمی ساخته علی مصفا؛ جایزه بهترین تدوین جشنواره اسکاتلندی به هایده صفی یاری رسید
- سه فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند
- فیلمبرداری «چرا گریه نمیکنی؟» به پایان رسید
- جایزه جشنواره بنگلور هند برای فیلم علی مصفا
- بررسی فیلم یلدا روی موج رادیو
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





