شمارش آرای مردمی فیلمهای جشنواره فجر که امسال قرار بود به صورت اینترنتی انجام شود، منتفی شد.
به گزارش سینماسینما، در حالی که اعلام شده بود، رایگیری مردمی جشنواره فیلم فجر امسال به صورت اینترنتی انجام میشود، گویا دستاندرکاران جشنواره ترجیح دادند، این موضوع را فعلا منتفی کنند و به روال دو،سه سال قبل آن را انجام بدهند.
طبق پیگیری ها از دستاندرکاران سیمرغ مردمی تایید شد که اینترنتی شدی رایگیری مردمی فیلم فجر فعلا لغو شده است اما دلایل لغو آن و شیوه انجام آن در دورهی سیوپنجم جشنواره تا چند روز آینده و پس از برگزاری جلسات لازم و جمعبندی اعلام میشود.
سیمرغ مردمی جشنوارهی فیلم فجر هر ساله به عنوان پرحاشیهیترین سیمرغ به برگزیدهی این بخش که مردم آن را انتخاب میکنند،اهدا میشود و هر ساله شیوهی شمارش آرای مردمی نیز یکی از پربحثترین مسائل مطرح است اما امسال دبیر جشنوارهی فیلم فجر بدون اعلام جزییات بیشتر خبر داده بود که برخلاف روال سالهای قبل آرای مردمی بصورت اینترنتی شمارش میشود.
مدتی قبل سید محسن هاشمی که در زمان مدیریت محمد مهدی عسگرپور در خانه سینما مسوولیت طراحی الگوریتم برگزاری و شمارش آرای مردمی را برعهده داشت، دربارهی ارزیابیاش از شیوهی رایگیری اینترنتی که امسال پیش بینی شده است به ایسنا گفته بود: اینکه امسال در نظر دارند برگزاری آرای مردمی را با وب سایت اجرا کنند، چندان معلوم نمیکند آیا اطلاع رسانی را با وب سایت انجام میدهند یا فرایند دریافت آرای مردمی را؟ پیشتر اطلاع رسانی بصورت وب سایت معمول بوده است و احتمالا قصد شان فرایند برگزاری و دریافت آرای مردمی است. به این ترتیب بهنظر می رسد باید همان چند نکته را در رعایت عدالت ( زمان نمایش، مکان نمایش، تعداد نمایش) مد نظر قرار دهند و ساز و کاری طراحی کنند که صرفا همان تماشاگران، همان سانس در همان سینما حق رای داشته باشند.
هاشمی در عین حال تاکید کرده بود: از سوی دیگر برای نظارت ذی نفعان نیز حتما باید امکان نظارتی تعبیه کنند.
او در پایان گفته بود: در این صورت (پیش بینی تدابیر برای رعایت عدالت و شفافیت ) بهنظر میرسد، امکان شوی این امر کاهش یابد، چرا که حضور مردم و صندوقها و راهنمایان پوشش یکپارچه را نخواهیم داشت و هرکس در خانه یا با سامانههای تلفن هوشمند رای میدهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- معرفی داوران و نامزدهای بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
- تقدیر همراه اول از برگزیدگان جشنواره فیلم فجر
- همه حاشیههای چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ جشنوارهای که اسامی برگزیدگانش لو رفته بود!
- چهلمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید؛ «موقعیت مهدی» بهترین فیلم شد
- برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- صحبتهای اصغر فرهادی در اختتامیه بیستوچهارمین جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





