رییس سازمان سینمایی گفت: پروانه نمایش اولیه فیلم «رستاخیز» همچنان معتبر است و این فیلم بر اساس همان پروانه و بدون تغییر نمایش داده میشود.
به گزارش سینماسینما، حجتالله ایوبی درباره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بلامانع بودن اکران «رستاخیز» با اشاره به اینکه سخن اصلی را وزیر فرهنگ زده است، گفت: موضع وزارت ارشاد از ابتدا کاملا مشخص بود، ما یک پروانه نمایش داریم که از اعتبار نیفتاده است.
او که برای بازدید از جشنوارهی فیلم مقاومت در پردیس ملت حاضر شده بود، افزود: آن پروانه نمایش بر اساس فتاوی محکم و قابل استناد و با نمایش چهره (چهره حضرت ابوالفضل) بوده است که البته در دورانی ملاحظاتی پدید آمد اما الان با حمایتی که قوه قضاییه از این فیلم داشت و البته این حمایت به طور کلی باعث خوشحالی ما است، فضای جدیدی ایجاد شده است و در نهایت ما و وزیر ارشاد را به این جمعبندی رسانده است که مردم را محروم نکنیم و فیلم را همانطور که بوده است، ببینند.
ایوبی تاکید کرد: بنابراین پروانه قبلی نمایش فیلم معتبر بوده و هنوز هم هست. آن موقع گفتیم تعلیق شده و امیدواریم دیگر این دوران تعلیق تمام شود.
رییس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه آیا قرار است خسارتی هم برای تاخیر در اکران به صاحبان فیلم پرداخت شود، گفت: رای بدوی که اعتراضی هم به آن شده است، پروسهای است که نمیدانیم چه می شود! اما صرف نظر از مسائل حقوقی هم من و هم وزیر فرهنگ همیشه در کنار این فیلم بوده، هستیم و خواهیم بود تا نمایش داده شود و کمکهای لازم را انجام میدهیم، در این باره فکر نمیکنم آقای درویش، دوستانش و همچنین ما خیلی به دنبال محکوم کردن یکدیگر باشیم.
ایوبی که در جشنواره فیلم مقاومت حضور داشت با تاکید براینکه باید “تلاش کنیم هنر ایران زمین از هنر، فرهنگ و ادبیات مقاومت لبریز شود” به فیلمسازان فعال در این عرصه اشاره و اظهار کرد: هنرمندان ما با فیلمهایشان پیام شاعرانهای از دفاع مقدس میسازند و اتفاق خوب امسال حضور چند پروژه درخشان فیلم اولی است که این نشان میدهد مقاومت یک ریشه اصیل است.
به گزارش ایسنا، علی جنتی وزیر ارشاد به تازگی اعلام کرده است که نمایش فیلم «رستاخیز» بلامانع است، فیلمی که سال گذشته پس از یک روز نمایش به دستور سازمان سینمایی از پرده پایین کشیده شد به دلیل اعتراضات غیر رسمی که به نمایش چهره حضرت ابوالفضل در این فیلم شده بود.
علیرضا تابش، حبیب ایل بیگی و رضا میرکریمی نیز در بازدید ایوبی از جشنوارهی فیلم مقاومت حضور داشتند و محمد خزاعی دبیر جشنواره آنها را همراهی میکرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چه بودیم و چه شد!
- بزرگداشت یونس شکرخواه برگزار شد؛ کسی که دنبال نام و نان نبود/ نگذارید انسانهای خدوم خانهنشین شوند
- یاد عباس کیارستمی افتادم که میگفت خدا کند میرکریمی، همان سیدرضای کودک و سرباز بماند
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- ۹ سال پس از ساخت؛ اکران آنلاین «رستاخیز» از ۱۶ اسفند
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- احمدرضا درویش سریال میسازد/ «فصل قلندران»، پروژه جدید کارگردان «رستاخیز»
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





