به گزارش سینماسینما، خسرو نقیبی رئیس شورای سردبیری روزنامه «سینما» در گفتگویی ضمن اعلام آغاز دور جدید انتشار این روزنامه از فردا ۲۱ شهریورماه همزمان با روز ملی سینما، درباره تغییرات نسبت به دور قبلی فعالیت این نشریه گفت: در دور اول انتشار روزنامه سینما تلاش ما این بود که به سیاق رویکرد هفتهنامه سینما در سالهای دورتر، روزنامهای تحلیلی و تفصیلی در حوزه سینما داشته باشیم که با بازگشت فریدون جیرانی به عرصه مطبوعات هم همراه بود و توقع میرفت روزنامه رویکرد جدی به حوزه تحلیل و نقد داشته باشد، اما تجربهای که در بازه زمانی نزدیک به ۸ ماه انتشار داشتیم به ما نشان داد که این رویکرد در قالب روزنامه نمیتواند ظرفیت و پتانسیل خاص خود در جامعه را پیدا کند.
نقیبی ادامه داد: به همین دلیل در دور جدید تصمیم بر این گرفتیم با کاهش تعداد صفحات روزنامه به ۸ صفحه، رویکرد خبری داشته باشیم و با تکیه بر نقطه قوتهای خبری دور اول، انتشار روزنامه را از سر بگیریم.
دبیر تحریریه دور اول انتشار روزنامه سینما درباره ترکیب تحریریه روزنامه به نسبت دور اول انتشار هم گفت: غیر از هسته مرکزی روزنامه، بدنه تحریریه به طور کامل تغییر کرده و با تیمی کاملا جوان کار را کلید زدهایم. فریدون جیرانی که سردبیر دور قبل بود در این دوره بهعنوان مدیرمسئول همراه ما خواهد بود. بنده که دبیر تحریریه بودم در این دوره مسئولیت شورای سردبیری را برعهده دارم و علی مسعودینیا دبیر تحریریه دور جدید روزنامه خواهد بود.
یکی از وجوه تمایز روزنامه «سینما» در آغاز دور قبلی انتشار، قطع متفاوت آن بود که به گفته نقیبی در دوره جدید آن قطع حفظ خواهد شد و روزنامه برخلاف چند ماه پایانی انتشار دوره اول، با قطع خاص ابتدایی به کیوسک بازخواهد گشت.
روزنامه «سینما» از فردا سهشنبه ۲۱ شهریورماه دوره تازه فعالیت خود را رسما آغاز خواهد کرد و بهغیر از پنجشنبهها هر روز منتشر خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بیا برای هم یک اسم انتخاب کنیم»؛ نشانه گرفتن قلب تماشاگر
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- همزمان با آخرین پاتوق فیلم کوتاه در تابستان ۱۴۰۱؛ پوستر سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران رونمایی میشود
- چرا لمپنها به سینما بازگشتند؟ | فریدون جیرانی: از باخت اصولگرایان در مجلس ششم شروع شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





