
مدیر رادیو سلامت با تاکید به پرداختن به موضوع کرونا از زوایای متفاوت در برنامه های رادیو سلامت اعلام کرد ما هم نفس مدافعان سلامت ،در کنار مردم می مانیم ومسئولیت مان را به عنوان رسانه تخصصی با همراهی متخصصان مختلف حوزه های مختلف پزشکی روانشناسی جامعه شناسی انجام می دهیم.
به گزارش سینماسینما، دکتر صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در روزهای اخیر این شبکه رادیویی چگونه عمل خواهد کرد؟ توضیح داد: ویروس کرونا، این موجود ریز پر مخاطره دیگر برای همه مردم دنیا نامی شناخته شده است و کشور ما هم از اواخر سال ۹۸ درگیر این ویروس مخوف شد و تا به امروز منجر به آسیب و فوت بسیاری از مردم شریف مان شده است. رادیو سلامت به عنوان یکی از شبکه های تخصصی معاونت صدا با شیوع این ویروس و قبل از آمدن به ایران در قالب برنامه های متفاوت، اطلاع رسانی وافزایش دانش جامعه را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار خود قرار داد، تا مردم نسبت به این ویروس که احتمال اپیدمی جهانی وجود داشت بدون آنکه وحشتزده شوند و رفتارهای هیجانی نشان بدهند، به تغییر سبک زندگی توجه کنند و راههای پیشگیری در مواجهه با کوویید ۱۹ را بدانند.
وی ادامه داد: به همین دلیل کارشناسان برنامه های رادیو سلامت که معمولاً از پزشکان و متخصصان اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی هستند با زبان نرم شروع به آگاه سازی کردند. در شرایطی که دو ویژگی نوپدیدگی و جهانگستری کرونا جامعه ما را در معرض ناشناختگیهای جدید قرار داد و مخاطبان رسانه از اینفودمی رنج می بردند به طوریکه افراد فعال و کاربران فضاهای مجازی دوشادوش ویروس به تبادل اطلاعات درباره این بیماری میپرداختند و جامعه قربانی ویروس کرونا، با یک شبهویروس دیگری نیز به عنوان اطلاعات غلط روبهرو بود.
مدیر رادیو سلامت تصریح کرد: هدف ما در این شبکه فراهم کردن بستر اطلاعاتی صحیح در حوزه بیماری کرونا بود .رادیو سلامت به عنوان رسانه مرجع با شفافیت در انتشار اطلاعات پزشکی و روانشناسی با سرعت ،دقت و پایداری پیام در تولید و توزیع موضوعات علمی و مقابله با شبه علم و اطلاعات غیر دقیق وارد عمل شد . مقابله با اینفودمی یک اولویت رسانه ای بود . در این راستا برنامه سازان مرتب با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بیمارستان ها و مدافعان سلامت در ارتباط بودند تا تازه ترین اطلاعات در حوزه این بیماری در اختیار مردم گذاشته شود.
اعتمادسعید با اشاره به برنامه ها توضیح داد: تولید و پخش این برنامه ها از اواخر ۹۸ شروع شد و اولویت مان در برنامه های سال ۹۹ رادیو سلامت هم پرداختن به موضوع کرونا از زوایای متفاوت بود. ایجاد امید در جامعه و قدردانی از مدافعان سلامت محورهای اصلی برنامه سازی در رادیو سلامت بود، .به همین دلیل مردم به واسطه برنامه های متفاوت رادیو سلامت سئوالات خودشان را از مدافعان سلامت جویا می شوند. این سیاست و روند برنامه سازی در سال ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد داشت و موضوعات حوزه پسا کنترل کرونا و توفیقات علمی در حوزه تجهیزات و دارو در کنترل کرونا خصوصا تولید واکسن ایرانی مقابله با کرونا که یکی از جدی ترین مصادیق مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید ملی است، از اولویت های سال پیش رو است.
وی در پایان گفت: ما هم نفس مدافعان سلامت ،در کنار مردم می مانیم ومسئولیت مان را به عنوان رسانه تخصصی با همراهی متخصصان مختلف حوزه های مختلف پزشکی روانشناسی جامعه شناسی انجام می دهیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





