نخستین گروه برگزیدگان هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن با معرفی برندگان بخش هفته منتقدان معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما٬ براساس اعلام آسوشیتدپرس، در مراسمی که دیشب ۲۵ می برگزار شد فیلم فرانسوی «ماکالا» داستانی درباره زندگی در کنگو، ساخته امانوئل گراس جایزه اصلی بخش جنبی هفته منتقدان کن را دریافت کرد. این فیلم با دریافت جایزه بزرگ نسپرسو یک جایزه نقدی ۱۵ هزار یورویی را نیز از آن خود کرد.
در بخش هفته منتقدان که برای کشف استعدادهای جدید اهدا میشود، هفت فیلم بلند داستانی حضور داشتند.
«گابریل و کوهستان» به کارگردانی فیلیپ گامارانو باربوسا برنده جنبی هفته منتقدان بود که جایزه ویژنری شبکه ۴ فرانسه را دریافت کرد. این جایزه به فیلم بلند داستانی اول یا دوم یک کارگردان که از خلاقیت چشمگیر برخوردار باشد اهدا می شود.
فیلم فرانسوی «آوا» به کارگردانی لیا میسیوس هم جایزه SACD را از جامعه نویسندگان و آهنگسازان دراماتیک دریافت کرد.
فیلم اسپانیایی «محروم از ارث» ساخته لورا فرس نیز جایزه لایکا سینه دیسکاوری را که به فیلمهای کوتاه اهدا می شود از آن خود کرد.
جایزه کانال پلوس برای فیلمهای کوتاه نیز به فیلم لهستانی «بهترین آتشبازی» ساخته الکساندرا ترپینسکا رسید.
هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن که از ۱۷ می شروع شده ۲۸ می (۷ خرداد) به کار خود خاتمه میدهد.
مبنع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
- “سریع و خشن” به صدر گیشه سینما بازگشت
- تحقیر کوین اسپیسی ادامه دارد/ شکست سنگین در گیشه سینما
- سرنوشت تلخ پرهزینهترین فیلم تاریخ چین/ «آسورا» از پرده پایین کشیده شد
- شکست عجیب بازیگر سرشناس در گیشه
- رقابت دو اثر دیزنی در اکران/ «چین خوردگی در زمان» روی پرده رفت
- عشقِ سینماهایی که دیگر به سینما نمیروند
- قهرمانان زن بیشتر از همه فروختند/ سه فیلم در راس پرفروشها
- «کوکو» به فروش ۴۰۰ میلیون دلاری رسید
- نمایش «غیرمجاز» با بازی میلاد کیمرام و لیلا زارع در ۱۱ شهر انگلستان
- «مربع هفتاد ضلعی کن»/ گزارشی از هفتادمین جشنواره فیلم کن/ فیلم به فیلم
- حرکت جنجالی یک کارگردان/ فروش نخل طلای جشنواره فیلم کن
- پیشنهاد سیدجمال ساداتیان: فیلمهای روز خارجی را در سینماهای ایران اکران کنیم
- برگزیدگان هفتادمین دوره جشنواره کن معرفی شدند + اسامی برگزیدگان
- بازندگان بزرگ این بازی چهکسانیاند؟/فیلمهای شاخصی که ازنخلطلا محروم ماندند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





