کارگردان فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» معتقد است جشنواره فیلم فجر میتواند برای هر اثر سینمایی بهترین بستر تبلیغات را فراهم کند و دومین فیلم او با عدم شرکت در جشنواره سال گذشته این فرصت خوب را از دست داده است.
به گزارش سینماسینما، پدرام علیزاده در پاسخ به این سوال که درباره اکران مهرماهی دومین فیلمش چه احساسی دارد، توضیح داد: ما حضور در جشنواره فجر سال قبل را از دست دادیم و طبیعی است برای هر کارگردانی ناراحت کننده است که از حضور در مهمترین رقابت داخلی سینمایی کشور باز بماند. با این حال مهر ماه امسال فیلم روی پرده میآید و امیدوارم استقبال از آن پاسخ مناسبی باشد برای همه سختیهایی که در یکی دو سال گذشته برای این فیلم کشیدیم. راضیام به رضای خداوند و منتظرم ببینم چه پیش میآید.
او در ادامه گفت: بدیهی است در این مدت انرژی زیادی از من گرفته شد، آنقدر که نتوانستم به ساخت فیلم جدیدی فکر کنم. متأسفانه سوءتفاهمهایی رخ داده بود و من باید همه آنها را حل میکردم. حالا فیلم با اعمال برخی از ممیزیها آماده نمایش شده است. این فیلم یک فیلم کاملا خانوادگی است و داستان آن هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی یا حتی تلخیهای اجتماعی ندارد و به همین دلیل ما اصلا تصور نمیکردیم برای دریافت پروانه نمایش یا شرکت در جشنواره فجر با مشکلی رو به رو شویم.
علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا جاری ساختن ممیزیهای وارده بر فیلم، الکن شدن آن را به دنبال داشته تصریح کرد: واقعیت این است که از همه ممیزیهایی که سال قبل دم جشنواره بر فیلم وارد کردند، بخشی را لحاظ کردیم و موفق شدیم برای چشم پوشی از برخی دیگر، اجازه بگیریم. حالا این نسخهای که روی پرده آمده خدا را شکر نسخه قابل قبولی از نگاه من به عنوان کارگردان اثر است. سال قبل ما فیلم را قبل از اینکه به دبیرخانه جشنواره فجر بفرستیم برای دریافت پروانه نمایش ارائه کردیم و همین موضوع سرآغاز مشکلات شد. سوءتعبیرهایی پیش آمد که حالا رفع شده اما زحمت زیادی برای مرتب کردن اوضاع کشیدیم و گویا این خستگی فقط با اکران مناسب فیلم به در میشود.
این کارگردان درباره اینکه چه تدبیری برای تبلیغات فیلم اندیشیده بیان داشت: یک تیم تبلیغاتی خوب شامل افراد حرفهای مرا یاری میکنند. مسعود رفیع زاده کار ساخت تیزر و آنونس را بر عهده گرفته و آریان امیرخان نیز امور دیگر تبلیغات را بر عهده دارد. احسان ظلی پور نیز روابط عمومی پروژه را بر عهده دارد که توانایی او برای همه سینماییها روشن شده است. جشنواره فیلم فجر میتوانست بهترین بستر تبلیغاتی را از همان بهمن سال قبل برای ما ایجاد کند که از آن محروم شدیم، اما باز هم امیدوارانه به شروع پاییز چشم دوختهایم و امیدوارم فیلم حق خود را بگیرد. من این اثر را با هزینه شخصی خودم ساختم و عملا عضوی از سینمای مستقل هستم. ان شا الله مردم هم با استقبال خوب خود از این ما را حمایت کنند.
«خشکسالی و دروغ» در اصل یک نمایشنامه است که به قلم محمد یعقوبی به نگارش در آمده است. او یک سخه فیلمنامهای از این اثر را در اختیار پدرام علیزاده قرار داده و حالا ایک اثر سینمایی با همین عنوان آماده شده که پاییز امسال اکران میشود. محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنیآدم، امیر سپهر محرابی، سمانه اسماعیلی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی، صدف فانی بازیگران آن هستند که به تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی ساخته شده است. داستان «خشکسالی و دروغ» درباره روابط بین چند زوج جوان است. پدرام علیزاده پیش از این فیلم سینمایی «آخرین سرقت» را ساخته بود.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- حیرت و دیگر هیچ/ نگاهی به نمایش «آن سوی آینه»
- تصویر لرزان ماه در آب/ به بهانه انتشار ویدئویی از محمد یعقوبی و آیدا کیخایی
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید حمید نعمتالله شد
- یادداشت محمد یعقوبی درباره فیلم-تئاتر/ علیه پایمال شدن حقوق هنرمندان حرکت باید کرد
- سیما تیرانداز و فرزاد حسنی در نمایش محمد یعقوبی
- احسان کرمی در حمایت از گلزار خطاب به تلویزیون: کاش سکوت میکردید
- بازیگران سینما درباره استفاده از بادیگارد چه نظری دارند ؟ از گلزار تا مدیری
- ۳ روایت درباره ۲نفر/ چهکسی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی را کارممنوع کرده است
- آقای گلزار، این چه کاری بود؟/ انتقاد یک روانشناس از انتشار عکس این بازیگر با پوششی نامناسب
- سلبریتیها از اجرای برنامههای تلویزیونی منع میشوند؟
- تداوم سلبریتیزدگی تلویزیون/ پس از گلزار، قرعه به نام بنیامین افتاد
- آنکه بر سر توقیف «رحمان ۱۴۰۰» هلهله میکشد از سینما نیست
- سلیقه مردم ایران بر اساس بازدید ویدیوها در آپارات / حسن روحانی و دونالد ترامپ و مهناز افشار و محمدرضا گلزار در صدر
- مهران مدیری و محمدرضا گلزار با لباس زندان روی پوستر «رحمان۱۴۰۰» + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





