اگر پیشنهاد دولت کره جنوبی برای تغییر قوانین مورد قبول واقع شود، دیگر فیلمهای بلاکباستری هالیوودی و فیلمهای کرهای نمیتوانند در اکثر سینماهای کشور به نمایش دربیایند.
به گزارش سینماسینما، دولت کره جنوبی به زودی میخواهد کاری کند که نمایش دادن یک فیلم سینمایی در بیش از ۵۰ درصد از پردههای سینماهای سراسر کشور ممنوع باشد.
هدف این حرکت جلوگیری از «انحصار پردههای سینما توسط فیلمهای بلاکباستری» اعلام شده و میخواهد به «رویههای رقابتی غیرمنصفانه در صنعت فیلم» رسیدگی کند.
وزارت فرهنگ این کشور اعلام کرد که «لایحه ترفیع فیلمهای سینمایی و محصولات ویدیویی» فعلی را بازبینی میکند و گفت نتیجه این اصلاحها به پارلمان فرستاده میشود.
بر پایه این اصلاحات، گردانندگان پردههای سینما در سراسر کشور نمیتوانند بیش از ۵۰ درصد از پردهها را بین ساعتهای یک بعد از ظهر و ۱۱ شب به یک فیلم اختصاص بدهند چون این بازهای است که بیشترین تعداد افراد به سینماها میروند. وزارت گفت بین سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ در ۱۲ مورد یک فیلم توانسته بود بیش از نیمی از تمام سالنهای سینمای کره را در اختیار خود داشته باشد. این رقم نشانگر افزایشی سه برابری نسبت به بازه بین ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ بود.
بیش از ۹۰ درصد از پردههای سینمای کره در یک انحصار چندتایی در اختیار شرکتهای سیجی سیجیوی، لاته سینما و مگاباکس هستند. سالهاست که تمرکز این همه پرده در دستان این تعداد کم باعث ایجاد نگرانی در این صنعت شده، مخصوصا با توجه به اینکه همان شرکتها با توزیعکنندگان هم ارتباط نزدیکی دارند.
انجمنهای صنفی مدتهاست میگویند این وضعیت باعث شده این شرکتها فقط به فیلمهای خودشان و بلاکباسترهای هالیوودی اقبال نشان بدهند و به فیلمهای مستقل کرهای آسیب برسانند. به طور مثال، در ماه آوریل فیلم «انتقامجویان: پایان بازی» دیزنی در ۲۸۳۵ پرده سینما یا ۹۰ درصد از مقدار کل ۳۱۲۸ پرده کشور به نمایش درآمد.
وزارت فرهنگ کره همچنین اعلام کرد میخواهد یک سازمان فیلم آسهآن-کره درست کند که مرکزی برای حمایت از تولید پروژههای مشترک صنایع فیلم در جنوب شرق آسیا خواهد بود. این وزارت در عین حال میخواهد یک صندوق فیلم برای حمایت از پروژههای کوچک و متوسط راهاندازی کند.
پارک یانگو-وو وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره گفت: «وزارت تمام تلاش خود را برای حمایت از صنعت فیلم در این محیط در حال تغییر میکند که در آن پلتفرمهای آنلاین و تکنولوژی ۵G به سرعت در حال رشد هستند».
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- میانگین فروش روزانه فیلم ها به ۲/ ۱میلیارد تومان رسید/ رونق نسبی در بازار سینما
- کرهجنوبی با فیلمی از پارک چان ووک در اسکار
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





