اگر پیشنهاد دولت کره جنوبی برای تغییر قوانین مورد قبول واقع شود، دیگر فیلمهای بلاکباستری هالیوودی و فیلمهای کرهای نمیتوانند در اکثر سینماهای کشور به نمایش دربیایند.
به گزارش سینماسینما، دولت کره جنوبی به زودی میخواهد کاری کند که نمایش دادن یک فیلم سینمایی در بیش از ۵۰ درصد از پردههای سینماهای سراسر کشور ممنوع باشد.
هدف این حرکت جلوگیری از «انحصار پردههای سینما توسط فیلمهای بلاکباستری» اعلام شده و میخواهد به «رویههای رقابتی غیرمنصفانه در صنعت فیلم» رسیدگی کند.
وزارت فرهنگ این کشور اعلام کرد که «لایحه ترفیع فیلمهای سینمایی و محصولات ویدیویی» فعلی را بازبینی میکند و گفت نتیجه این اصلاحها به پارلمان فرستاده میشود.
بر پایه این اصلاحات، گردانندگان پردههای سینما در سراسر کشور نمیتوانند بیش از ۵۰ درصد از پردهها را بین ساعتهای یک بعد از ظهر و ۱۱ شب به یک فیلم اختصاص بدهند چون این بازهای است که بیشترین تعداد افراد به سینماها میروند. وزارت گفت بین سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ در ۱۲ مورد یک فیلم توانسته بود بیش از نیمی از تمام سالنهای سینمای کره را در اختیار خود داشته باشد. این رقم نشانگر افزایشی سه برابری نسبت به بازه بین ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ بود.
بیش از ۹۰ درصد از پردههای سینمای کره در یک انحصار چندتایی در اختیار شرکتهای سیجی سیجیوی، لاته سینما و مگاباکس هستند. سالهاست که تمرکز این همه پرده در دستان این تعداد کم باعث ایجاد نگرانی در این صنعت شده، مخصوصا با توجه به اینکه همان شرکتها با توزیعکنندگان هم ارتباط نزدیکی دارند.
انجمنهای صنفی مدتهاست میگویند این وضعیت باعث شده این شرکتها فقط به فیلمهای خودشان و بلاکباسترهای هالیوودی اقبال نشان بدهند و به فیلمهای مستقل کرهای آسیب برسانند. به طور مثال، در ماه آوریل فیلم «انتقامجویان: پایان بازی» دیزنی در ۲۸۳۵ پرده سینما یا ۹۰ درصد از مقدار کل ۳۱۲۸ پرده کشور به نمایش درآمد.
وزارت فرهنگ کره همچنین اعلام کرد میخواهد یک سازمان فیلم آسهآن-کره درست کند که مرکزی برای حمایت از تولید پروژههای مشترک صنایع فیلم در جنوب شرق آسیا خواهد بود. این وزارت در عین حال میخواهد یک صندوق فیلم برای حمایت از پروژههای کوچک و متوسط راهاندازی کند.
پارک یانگو-وو وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره گفت: «وزارت تمام تلاش خود را برای حمایت از صنعت فیلم در این محیط در حال تغییر میکند که در آن پلتفرمهای آنلاین و تکنولوژی ۵G به سرعت در حال رشد هستند».
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- میانگین فروش روزانه فیلم ها به ۲/ ۱میلیارد تومان رسید/ رونق نسبی در بازار سینما
- کرهجنوبی با فیلمی از پارک چان ووک در اسکار
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- انتشار پیشنویس ضوابط درجهبندی سینماها/ سینماهای ۴۰ ساله درجهبندی نمیشوند
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- متوهمی به نام «اون»!
- نگاهی به سریال «شوگر»/ محله چینیها
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دبیر جوایز ایسفا مشخص شد