سینماسینما،علی پاکزاد- بیژن میر باقری کارگردان سینما گفت:« سینما و بخش نمایش در آن در دست سینماداران است. اقتصاد سینما را هم همین افراد تعیین می کنند. این واقعیتی است که نمی توان انکار کرد و حتی دولت و وزارت ارشاد نیز این توان را ندارند که این میان توازنی را به وجود بیاورند. دلیل آن هم این است که در تمام نهادهای مشورتی همین عزیزان حضور دارند و اجازه نمی دهند که اتفاقات خوبی در سینما شکل بگیرد. دولت امروز امکان ایجاد تعادل برای همه حوزه های سینما را ندارد. منظور من سینمای هنرو تجربه یا گروه های شبیه به این نیست»
به گزارش سینماسینما، میرباقری اعتقاد دارد که دولت هم توان رویارویی با سالن داران را ندارد و به همین دلیل است که سینماداران تعیین می کنند که چه فیلم هایی اکران شود و چه فیلم هایی بیرون بماند.
بیژن میر باقری کارگردان سینما گفت:«سینمای ایران در سال گذشته تغییر خاصی نداشت. متاسفانه بزرگترین مشکل سینمای ایران ورود سیاست و تصمیم گیریهای سلیقه ای است که بیشترین ضربه را به سینما وارد کرده است. ما معضل سیاست های غلط در سینما را بیش از بیش حس می کنیم. وضعیت جشنواره های مختلف را در سالی که گذشت دیدیم متاسفانه همه سیاستمدران به حوزه سینما ورود کرده اند. امیدوارم این دستها از سینمای ایران کوتاه شود و به زودی شرایط خوبی برای سینما رقم بخورد.»
او ادامه داد:«سینما و بخش نمایش در آن در دست سینماداران است. اقتصاد سینما را هم همین افراد تعیین می کنند. این واقعیتی است که نمی توان انکار کرد و حتی دولت و وزارت ارشاد نیز این توان را ندارند که این میان توازنی را به وجود بیاورند. دلیل آن هم این است که در تمام نهادهای مشورتی همین عزیزان حضور دارند و اجازه نمی دهند که اتفاقات خوبی در سینما شکل بگیرد. دولت امروز امکان ایجاد تعادل برای همه حوزه های سینما را ندارد. منظور من سینمای هنرو تجربه یا گروه های شبیه به این نیست.»
میرباقری درباره سینمای کودک گفت:« به حدی دولت ناتوان شده است که نمی تواند خوراک مناسبی را برای سینمای کودک تهیه کند. زیرا سالن داران با این تغییرات موافق نیستند و اکران فیلم های کودک نیز برای آنها منفعتی ندارد. اما امروز به غیر از فیلم های طنز ژانر دیگری را برای ارائه نداریم.»
بیژن میر باقری درباره برنامه های سال آینده گفت:« من و بسیاری از دوستان دیگر قصه هایی را نوشته ایم که نمی توانیم برای آنها سرمایه گذار پیدا کنیم. به دلیل اینکه گرایش سرمایه گذار به سمتی است که ما فیلم هایی را بسازیم که اقتصاد و پولی که خرج شده است را بازگرداند. طبیعی است که آنها نیاز به چنین سرمایه گذاری دارند. در سال پیش رو قطعا فیلمم را می سازم. دو فیلمنامه را در دست دارم که شرایط هر کدام مساعدتر باشد آن را خواهم ساخت.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «تئاتر آزاد» از «سینما» جلو زد؟!
- معرفی هیات انتخاب آثار بخش سینمایی بلند و فیلم کوتاه کانون
- بیژن میرباقری «طناب کُشی» را جلوی دوربین میبرد
- مسعود رایگان: جوکهای خیابانی را وارد سینما کردهاند!
- توقف ۱۰ روزه نمایش فیلمهای کمدی در مشهد
- جواد طوسی در گفتوگو با سینماسینما/ نگاه جشنواره فجر و هیات داوران به فیلمهای کمدی منفی است
- اختصاصی سینماسینما/ واکنش بیژن میرباقری به حذف مجوز کارگردانی/ گامی رو به جلو
- شهرزاد از نگاه فیلمسازان/ مردم امروز به روایت های زیبا از عشق نیاز دارند
- میرباقری بار دیگر به سراغ فضای مجازی میرود
- بیژن میرباقری برای تلویزیون کارگردانی می کند
- ماجرای حذف «نگاه نو» از جشنواره فجر چیست؟ / توضیحات میرباقری در سینماسینما
- گزارشی از جلسه بررسی «ربوده شده»/ شبکههای اجتماعی را با تعهد اجتماعی همراه کنیم
- گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم ربوده شده
- عطاران و فرزاد فرزین در اکران خصوصی «ربوده شده»+ گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





