مت دیمن با دریافت جایزه استنلی کوبریک بریتانیا در بفتای لسآنجلس تجلیل میشود.
به گزارش سینماسینما، مت دیمن که این فصل با فیلم «کوچک سازی» در رقابتهای سینمایی حضور دارد، جایزه استنلی کوبریک بریتانیا را از بفتای لسآنجلس دریافت میکند. این جایزه برای دستاوردهای سینمایی از سوی آکادمی بریتانیایی اهدا میشود.
دیمن با دریافت این جایزه که ۲۷ اکتبر در بورلی هیلز به وی اهدا خواهد شد به ردیف بازیگرانی چون دیک ون دایک، ایوا دوورنی، کلر فوی و کنت برانا ملحق میشود که امسال در این مراسم جوایزی دریافت میکنند.
کران برین رییس بفتای لسانجلس در این باره گفت: مت دیمن بیشک یکی از بااستعدادترین بازیگرانی است که امروز در صنعت سینما حضور دارد. او از سنین جوانی با «ویل هانتینگ خوب» خود را به دنیا معرفی کرد و حرفه خود را هر سال گسترش داد و توانست هم با فیلمهای استودیوهای بزرگ و هم فیلمهای مستقل تحسین شده، در این صنعت حضور داشته باشد.
جایزه استنلی کوبریک بریتانیا جایزهای برای دستاوردهای موفق در صنعت سینماست که به چهرههایی که سطح کار سینمایی را با تواناییها واستعدادهای خود بالاتر بردهاند اهدا میشود.
در مراسم امسال دیک ون دایک نیز جایزه بریتانیا را برای جذابیت و دستاوردهایش در تلویزیون دریافت میکند. این بازیگر ۹۱ ساله از بازیگران فیلم جدید «مری پاپینز» است.
ایوا دورونی نیز جایزه شلزینگر را برای موفقیت در بخش کارگردانی دریافت خواهد کرد. او با کارگردانی فیلم «سلما» توجه زیادی را به خود جلب کرد و اکنون چندین پروژه بزرگ در دست ساخت دارد.
جودی فاستر، مریل استیپ، جرج کلونی، تام کروز، دانیل دی لوییس، رابرت دنیرو، کلینت ایستوود، تام هنکس، جرج لوکاس، استیون اسپیلبرگ و دنزل واشنگتن نیز از چهرههایی هستند که در سالهای پیش این جایزه را دریافت کردهاند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- کدام پلان تاریخ سینما با بیشترین برداشت به ثبت رسیده است
- کیلین مورفی جشنواره برلین را افتتاح میکند
- هنری کسینجر و دانشمند فیلم دکتر استرنج لاو
- جادوی کارگردانی یا هنر نویسندگی؟!/ نگاهی به فیلم «غلاف تمام فلزی»
- اوپنهایمر یا هوش صاعقهآسا/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
- تیزر فیلم «اوپنهایمر» منتشر شد/ روایت نولان از زندگی پدر بمب اتمی
- انفجار اتمی در فیلم جدید نولان بدون جلوههای بصری
- از همه عجایب، تعجب نکنید!/ درباره انتخاب صد فیلم برتر تاریخ سینما از سوی مجله سایت اند ساند
- راه رستگاری از درون می گذرد/ جهان فلسفی استنلی کوبریک در گفت و گو با محمدرضا اسمخانی پژوهشگر فلسفه
- دستیار و بازیگر فیلمهای کوبریک درگذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





