تصاویری از گریم کاراکترهای «ابراهیم یزدی» و «ویلیام سالیوان» (آخرین سفیر آمریکا در ایران) در آستانه پخش سریال «روزهای ابدی» منتشر شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از سیمافیلم، سریال تلویزیونی «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیهکنندگی محسن علیاکبری هشتم دی ماه از شبکه یک سیما روی آنتن میرود.
در این مجموعه روزهای پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی به نمایش درآمده است. در بخشی از این مجموعه به صبح روز ۲۵ بهمن سال ۱۳۵۷ اشاره دارد که چریکهای فدایی خلق ایران به سفارت آمریکا حمله کردند و سفارت از کنترل دیپلماتهای آمریکایی خارج شد.
برای ایفای نقش «ابراهیم یزدی» وزیر امور خارجه وقت تلاش شده تا از چهرهای که نزدیک به چهره ابراهیم یزدی است، استفاده شود که در نهایت برای این نقش «حسین اطهمی» انتخاب شده است.


گریم «ویلیام سالیوان» در سریال «روزهای ابدی»
مجموعه تلویزیونی تلاش دارد تا با روایت ۹ ماه از روزهای ابتدایی انقلاب، تاریخ معاصر کشور را به تصویر بکشد.
در این مجموعه بازیگران ایرانی چون احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، صالح میرزا آقایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیرمحمد زند، کاوه سماک باشی و… با معرفی امین اسکندریان، یلدا افشارنیا و کیمیا اکرمی به ایفای نقش میپردازند. در این مجموعه از بازیگران خارجی هم استفاده شده است.


تعدادی از عواملی که در این سریال همکاری دارند عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: جواد شمقدری، تهیهکننده: محسن علیاکبری، مجری طرح: محمود غلامی، تصویربردار: حسین بذرافشان، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، طراح چهرهپردازی: داریوش صالحیان، تدوین: روحالله شمقدری، جلوههای ویژه میدانی: داوود رسولیان، جلوههای ویژه بصری: محمد امامی، مدیر گویندگان: سید میرطاهر مظلومی، موسیقی: بهزاد عبدی، ناظرکیفی: مهدی ارگانی، مدیران تولید: سعید کشاورزی، مهدی مددکار، تصحیح رنگ: امیر سحرخیز، دستیار کارگردان و برنامهریز: امیرحسین مدرس، عکس: محمد مهدی نبیزاده، مدیر تدارکات: عسگر جبارپور.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- متن قربانی اجرا/ نگاهی به فیلم «غریب»
- یادداشتی از جلیل فرجاد؛ همزمان با اجرای «خورشید کاروان» انوشیروان ارجمند آسمانی شد
- نمایش ترانههای شرقی / گزارش تصویری
- گفت وگو با سحر خزائیلی به بهانه پخش مجدد سریال روزهای ابدی از تلویزیون
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با جلیل فرجاد بازیگر نمایش «بانوی محبوب من»
- مفری برای رسیدن به جهان شادی/ نگاهی به نمایش «بانوی محبوب من»
- تصویربرداری سریال «خوشنام» از نیمه گذشت
- ویترین نابلدیها/ نگاهی به فیلم سینمایی «هُرماس»
- نمایش خیانتهای بختیار در «روزهای ابدی»
- توضیحات تهیهکننده «روزهای ابدی» درباره استفاده از کلاه گیس/ بازیگران ارمنی بودند
- واکنش عیاری به مقایسه حجاب در فیلم کاناپه با حجاب در سریال شمقدری
- کاناپه در کمد، روزهای ابدی روی آنتن
- جفایی که به عباس امیر انتظام شد/ تحریف واقعیت در یک سریال تاریخی
- تصویربرداری سریال «باخانمان» به پایان رسید
- تولد بیضایی و یک سکانس طلایی (۳)/ امیرعلی نصیری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





