به گزارش سینماسینما تابناک نوشت:
شورای صنفی نمایش صبح امروز کار خود را بدون دعوت از نمایندگان جدید دو صنف کانون کارگردانان و شورایعالی تهیه کنندگان آغاز کرد و رئیس کانون کارگردانان را تغییر داد؛ اقدامی که میتواند به منزلهای کودتایی علیه محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینما که همساز سازمان سینمایی نبوده تلقی شود و واکنشهایی را در پی خواهد داشت.
شورای صنفی نمایش متشکل از نمایندگان انجمن سینماداران، شورایعالی تهیه کنندگان وکانون کارگردانان و پخش کنندگان با حضور نماینده سازمان سینمایی است و از ابتدای راه اندازی نماینده کانون کارگردانان سینمای ایران به عنوان بی طرف رییس آن بوده است که در دو دوره متوالی محسن امیریوسفی ریاست آن را برعهده داشت.
صبح امروز در حالی که نمایندگان سابق شورای صنفی نمایش در محل سازمان سینمایی جمع شده بودند تا در حضور طباطبایی نژاد آخرین جلسه شورای صنفی نمایش قبل را برای تقدیر و تشکر برگزار کرده و خداحافظی کنند این جلسه به یکباره بدون نمایندگان رسمی دو صنف تهیه کنندگان و کارگردانان به جلسه شورای صنفی نمایش جدید تشکیل شد!
بنابر شنیده ها انجمن سینماداران صابری و فرجی را به عنوان دو عضو خود معرفی کرده بودند، کانون پخش مرتضی شایسته را به عنوان نماینده خود به شورای صنفی معرفی کرده بود که در جلسه حضور داشت اما کانون کارگردانان رضا درمیشیان را به عنوان نماینده این دوره خود معرفی کرده بود که به جلسه دعوت نشده بود! نماینده شورایعالی تهیه کنندگان هم قرار بود هفته آینده و برای جلسه تازه معرفی شود که یکباره محمد حسین فرح بخش به عنوان نماینده انتصابی(؟) شورایعالی تهیه کنندگان در جلسه حضور پیدا کرد.
این در حالی است که فرح بخش به دلیل برخورد ناشایست و مشاجره در شورای صنفی قبلی محکوم به عدم حضور در شورای صنفی قبل شده بود و از خانه سینما حکم عدم حضور گرفته بود! به همین دلیل حضور محمد حسین فرح بخش به عنوان نماینده تهیه کنندگان، چنین استنباطی را در پی داشته که این اقدام از سمت سازمان سینمایی رخ داده و نه از صنف تهیه کنندگان!
با حضور این جمع بلافاصله انتخابات دور جدید بدون حضور نمایندگان رسمی برگزار شد! که این امر با اعتراض محسن امیریوسفی رئیس سابق شورای صنفی نمایش بر نبودن نمایندگان رسمی دو صنف سینمائی روبرو شد و امیریوسفی به اعتراض جلسه را ترک کرد.
بدین ترتیب شورای صنفی نمایش بدون حضور نمایندگان رسمی شورایعالی تهیه کنندگان و کانون کارگردانان در حضور طباطبایی نژاد در سازمان سینمایی انتخابات برگزار کرد و مرتضی شایسته را به عنوان دبیر شورای صنفی نمایش برگزید! حال سوال اینجاست آیا شورای صنفی جدید بدون حضور نمایندگان دو صنف مهم سینمایی مشروعیت دارد؟ و دلیل این برخورد سازمان سینمایی با نمایندگان دو صنف مهم سینمائی چیست؟!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- هشتمین جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شد؛ اکران دو فیلم جدید از ۵ شهریور
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





