روبن کامپیلو با فیلم «تپش در دقیقه» ستاره شب اهدای جوایز سینمایی سزار در فرانسه بود.
به گزارش سینماسینما، فیلم «تپش در دقیقه» به کارگردانی روبن کامپیلو ۶ جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین موسیقی سزار را از آن خود کرد. جایزه سزار معتبرترین جایزه سینمایی فرانسه است. «تپش در دقیقه» فیلمی درباره فعالان اجتماعی است که در زمینه آگاهیرسانی برای بیماری ایدز فعالیت میکنند.
کامپیلو هنگام دریافت جایزه از مسائلی گفت که مردم در دو دهه گذشته برای موضوعاتی جنگیدهاند که هنوز حل نشده است و سکوت درباره مواردی مانند حقوق مهاجران را به مرگ تشبیه کرد.
فیلم «تپش در دقیقه» نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه بزرگ هیات داوران را از آن خود کرد. این فیلم نماینده فرانسه در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسیزبان اسکار بود اما به جمع نامزدهای نهایی راه پیدا نکرد.
در شب جوایز سزار فیلمهای مطرحی مانند «دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان، «لالا لند» به کارگردانی دیمین شزل و «مربع» فیلم برنده نخل طلای جشنواره کن برای جایزه بهترین فیلم غیرفرانسوی زبان رقابت میکردند اما در نهایت جایزه این بخش را فیلم «بی عشق» اثر تحسین شده آندره زویاگینتسف روس به خانه برد. «بی عشق» یکی از شانسهای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان است.
دیگر فیلم موفق شب جوایز سزار «آن بالا میبینمت» (See You Up There) به کارگردانی آلبرت دوپنتل بود که پنج جایزه از جمله جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد. در این میان فیلم «شیر خونین» (Bloody Milk) سه جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم اول یک کارگردان را از آن خود کرد.
در این دوره از مراسم جایزه سزار با اهدای سزار افتخاری از پنهلوپه کروز بازیگر اسپانیایی سرشناس تقدیر شد. کروز جایزه خود را از ماریون کوتیار و پدرو آلمادوار گرفت.
همانند تمام مراسم سینمایی این چند وقت اخیر جوایز سزار نیز در هیاهوی کمپینهای حمایت از حقوق زنان در برابر آزار جنسی و نابرابری برگزار شد.
کروز که چندی پیش بازی در فیلم «همه میدانند» به کارگردانی اصغر فرهادی را به پایان رسانده است در کنفرانس خبری پس از دریافت جایزه درباره جنبشی که با هشتگ «MeToo» راه افتاده است، گفت: «این آغاز تغییری ضروری در جهان است و تنها به سینما محدود نمیشود. خوشبختانه این حرکت به زنانی که صدایشان به گوش نمیرسید تریبونی برای اعتراض در مقابل خشونت داد.»
فهرست برندگان جایزه سزار
بهترین فیلم : «تپش در دقیقه» به کارگردانی روبن کامپیلو
بهترین کارگردان: آلبرت دوپنتل برای فیلم «آن بالا میبینمت»
بهترین بازیگر زن: ژان بالیبار در «باربارا»
بهترین بازیگر مرد: سوان آرلو در «شیر خونین»
بهترین فیلمبرداری: وینسنت ماتیاس برای «آن بالا میبینمت»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: آلبرت دوپنتل و پیر لمایر در «آن بالا میبینمت»
بهترین موسیقی متن: «تپش در دقیقه»
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: روبن کامپیلو برای «تپش در دقیقه»
بهترین فیلم غیرفرانسوی زبان: «بی عشق» به کارگرددانی آندره زویاگینتسف
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تجلیل آکادمی سزار از جیم کری
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- تجلیل از کوستا گاوراس در مراسم سزار
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
- بازیگر فیلم فرهادی رئیس مراسم جوایز سزار شد
- «رقابت رسمی»؛ فیلمی علیه سینما
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- پنهلوپه کروز ریاست هیات داوران جشنواره کن را نپذیرفت/ نام فیلم افتتاحیه تغییر کرد
- سعید روستایی با فیلم «متری شیش و نیم» به مراسم جوایز سزار دعوت شد
- «متری شیش و نیم» نامزد اسکار سینمای فرانسه شد
- روایت پدرو آلمودوار از «رنج و شکوه» / قصهگویی پرشور با ذهن خسته از جهان
- افتتاح جشنواره ونیز با فیلمی از پدرو آلمادوار
- آنتونیو باندراس در نقش یک روزنامهنگار جنایی
- نشست خبری جشنواره کن به تعویق افتاد
- فیلمهایی که احتمالاً به کن ۲۰۲۱ میروند/ حضور «قهرمان» فرهادی در فهرست ورایتی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





